Om vi bara håller oss till planen…

… är jag inte ett dugg orolig och det borde inte du heller vara.

Lugn, bara lugn. Ett oavgjort resultat mot Väsby United i första omgången av Superettan betyder ingenting. Nada. Siltch. Ungefär lika mycket som en spottloska i Göta älv. För om vi bara anstränger oss lite och tittar bakåt i tiden så är det väldigt tydligt att allting går enligt kalkylen.

Nu undrar förstås du hur det kan komma sig att en poäng i första omgången är fullt godkänt. Jo, det är faktiskt så enkelt som att om man jämför årets säsong med säsongen 2008 då ÖIS vann Superettan så ser man att allt går enligt plan. Så här långt i alla fall.

Då, precis som nu, inledde ÖIS säsongen med ett oavgjort resultat mot en förväntad bottenkandidat. LB07 stod för motståndet i en match som också spelades på hemmaplan. En match där ÖIS-spelarna gjorde sitt yttersta för att framstå som uddlösa och dysfunktionella, medan LB07 backade hem, fettade till det på mitten och stod upp vid egen straffområdesgräns. Om jag inte minns helt fel blev det 0-0.

Som du kan se finns det en hel del likheter mellan den matchen och måndagens pinsamhet. Återigen oavgjort mot ett förväntat bottenlag. Återigen var alla former av konstruktivt, genomtänkt och effektivt spel bannlyst. Och ja, det ska erkännas, Väsby var faktiskt rätt hyfsade. De hade bättre rörelse, piggare löpningar och ett kvickare passningsspel än ÖIS. Så sant, så sant. Dessutom hade de två bollar i virket. Men överlag är detta inget att oroa sig för. En premiärmatch är en premiärmatch är en premiärmatch, som den gode Andres Lokko alltid brukade säga (typ). Då kan spelet låsa sig även för den bäste. Även för Ken Fagerberg, Sebastian Johansson och Pavel Zavadil. Det viktiga är att vi just nu håller oss till planen. Om vi bara kan fortsätta med det och plocka poäng i samma takt som vi gjorde 2008 kommer sannolikt allt att gå vägen. Då väntar den där krukan med guld i slutet av vägen.

OK, jag erkänner. Jag famlar efter halmstrån. Det är inget snack om den saken. Med paniken arbetande på högvarv greppar man efter första bästa flytetyg. Vad som helst fungerar. Bara det ger dig hopp om framtiden.

Samtidigt är det kanske klokt att sätta in årets plattfall till öppningsmatch i ett större sammanhang. Vad skulle en bokklok människa ta sig för? Allt som ser djävligt ut på pappret behöver faktiskt inte vara det. Inte om man inte vill. Och tänk nu på att det här kommer från en person som hanterar motgångar ungefär lika bra som Steven Segall hanterar sina sexslavar. Det vill säga djävligt illa.

Verkligheten blir dock vad man gör den till. Allt är öppet för tolkningar. Framförallt premiärmatcher i Superettan. Samtidigt ska ni veta att det finns många som är tämligen nöjda med att allting skiter sig. Att det i leden finns relativt många som inte har något som helst emot att redan efter en match börja gapa om alltings djävlighet, Santos värdelöshet och Janne Anderssons avgång. Jag tänkte därför pröva en annan väg för att se om den möjligtvis är framkomlig.

ÖIS tabellplaceringar säsongerna 2008 & 2010 (klicka på blicken för en förstoring)

Säsongen 2008 låg ÖIS på en nionde plats efter den första omgången. Och se på fan, det är ju precis som i år. Gôtt! Och som jag har skrivit tidigare inledde ÖIS säsongen 2008 svagt. På de första fem omgångarna samlade ÖIS ihop åtta poäng. I första omgången spelade man som sagt oavgjort mot LB07. Därefter vann man med 3-0 borta mot Ängelholms FF, förlorade med uddamålet mot Åtvidabergs FF på Kopparvallen, vann med 2-0 hemma mot Degerfors IF samt spelade oavgjort mot Mjällby AIF. Sett i backspegeln ser det faktiskt rätt uselt ut. Vem kunde då tro att ÖIS skulle spela i Allsvenskan 2009?

Om ni tar en titt på det ovanstående diagrammet ser ni att ÖIS egentligen inte vaknade förrän till de två 5-0-matcherna mot Enköpings SK och IF Brommapojkarna i den elfte och tolfte omgången. Det var också först då som laget tog sig upp ovanför de så viktiga strecken. Efter det låg man aldrig sämre än trea och från och med den 17:e omgången toppade man tabellen hela vägen in i mål.

Varför kan vi inte göra likadant i år?

Är det verkligen så omöjligt?

Nej, jag tror inte det.

Framförallt inte om man tar i beaktande att årets Superettan kommer att vara jämnare än på mycket länge. Med tanke på hur många bra lag som finns i årets serie kommer sannolikt många lag plocka poäng av varandra (det är väl bara att titta på premiäromgången för att hitta bevis för det). Därmed kommer det finnas goda chanser att ta en av de två direktuppflyttningsplatserna även om man inte spelar in 57 poäng över 30 omgångar.

Vi bör med andra ord ta det lite lugnt så här i början. Det finns ingen anledning att måla fan på väggen. Inte än i alla fall. Ge laget de fem första matcherna att komma i form. Och använd hela tiden säsongen 2008 som måttstock. Titta på tabellplacering, poäng och snittpoäng för säsongen 2010 och jämför den med säsongen 2008. Ligger vi i linje med säsongen 2008? Ja, då är allt OK. Och lova mig nu att du väntar med att börja skrika om alltings djävlighet, Santos värdelöshet och Janne Anderssons avgång tills dess att ÖIS avviker från den utstakade vägen.

ÖIS placering, poäng och snittpoäng omgång för omgång 2008


'Om vi bara håller oss till planen…' have 21 comments

  1. 15 april, 2010 @ 09:16 SB

    Skämtare där, haha. Jag skulle vilja kontra med att efterlysa en statistik över hur många lag, som vunnit en liga, upprepat ett liknande mönster av poängplockning en säsong senare. Eller orka det, för det betyder ju absolut ingenting.

    Att utgå från två premisser där a) är att förutsätta att något skall hända för att det en gång har hänt trots att alla utgångspunkter i princip är förändrade och b) är att utgå från att folk som inte älskar vad de ser per automatik älskar att gnälla är, håll i dig nu, felaktigt. Men jag gissar på att det är galghumorn som talar.

    Men jag tänker ändå försvara oss sparvar*. Vad vi ser ute på planen i premiären är inte premiärnerver. Det är en upprepning av hur ÖIS har varit i flera år nu. Men det är framför allt en upprepning av vad vi sett under mestadelen av försäsongen. Det är därför vi är oroliga. Och beroende på hur PK man är så manifesterar det sig väl på olika sätt. Hade det rört sig om ett enskilt fall av att man råkar ta en poäng på hemmaplan mot Väsby pga. olyckliga omständigheter så hade det varit en annan sak. Men så är det ju inte. Det är inget enskilt fall. Inte sett till i år och inte sett till de senaste fem åren. Våga vägra 2007.

    Men tro nu inte att man inte klarar av att vara positiv. Något som är extremt värdefullt är att Anderberg gör ett, i mina ögon (vet att somliga inte håller med mig), skapligt inhopp. Vi behöver vara fräscha på kanterna så att #5 kan visa sin potential centralt där han hör hemma (vilket jag utvecklar i ett tidigare inlägg). Det andra som är positivt är att det är vi som kvitterar. Inte tvärtom. Inga intappade bollar i nittioandra minuten.

    Det här kommer inte per automatik gå åt helvete bara för att det finns varningsklockor. Om alla presterar som de bör så kommer vi vinna den här serien. Titta bara på hur usla AFF och Bajen har varit i sina premiärer trots bra försäsonger. Försäsongen behöver således inte tas med i beräkningarna, för dess betydelse vid seriestart är ringa. Emellertid handlar det i ÖIS om en bredare bild av en mer allomfattande verklighetbeskrivning. Vad som avses är alltså att ÖIS prestation inte kan förklaras som en plump i protokollet sett över tid utan som en del i ett mönster. I Fallet Bajen och AFF är det snarare just så att man kan blunda för premiäromgången och kalla den för en plump i protokollet jämfört försäsongen.

    Slutligen: Det finns folk som älskar att gnälla. Jag tillhör inte den kategorin. Du får det att låta lite som att vi skulle önska oss usla prestationer bara för att få gnälla. Tror du vi är gaisare? ”Åjajajajaja, å fesk har vi itte fångat någon, o Reinfeldt har sänkt bidragen, o den där jävla Axén….”. Nä du… Skämt åsido, så är det självklart man vill att ÖIS skall vara så bra ÖIS kan vara. Hela tiden. Därför blir det också naturligt att vara förbannad och ifrågasättande när ÖIS är väldigt långt från sin max-nivå.
    Alla till Degerfors (eller Borlänge, Örebro, Jokkmokk eller vart fan den nu skall spelas…)!!! Jag tror trots allt detta på tre poäng.

    *Sparvar: av Sparven: en sk. avgå-supporter som krävde Tony G’s avgång efter åtta omgångar. Används här (förtydligande för eventuella humorlösa och siffermän från Sv-fans) i humoristiskt syfte och ses inte på något sätt som något annat än en, ur motståndarsynvinkel, lustig filur.

    Svara

    • 15 april, 2010 @ 17:04 Martin Johansson

      Det är klart att inte statistiken spelar någon som helst roll för hur det går i år. Det har jag ju inte heller påstått. Bara visat att vi inledde svagt även 2008. Det är inte hela världen om det går lite trögt till en början. I nuläget väljer jag att lita på Janne Andersson. Han vet sannolikt vad han säger när han går ut med att man måste spela ihop laget och pricka formen medan säsongen pågår. Försäsongen gick om intet (inget nytt under solen där inte).

      Och ja, den där piken riktad mot alla sparvar var menad som ett litet skämt. Det kan de/ni gott tåla. Samtidigt tycker jag att det är lite väl tidigt att döma ut allting. Visst, det såg stundtals för djävligt ut i måndags, men om man försöker se till det som faktiskt var bra – perioden under första halvlek när ÖIS tryckte tillbaka Väsby rätt rejält och forceringen på slutet av matchen – så måste jag ändå säga att det ser bättre ut nu än vad det gjorde 2008 och våren 2009. Förhoppningsvis får man ihop laget inom kort och om allt vill sig väl tar man tre poäng i morgon. Glöm inte bort att det såg rätt illa ut även i den andra matchen 2008. Ängelholm var riktigt bra i första halvlek och hade en del vassa chanser. Att ÖIS vann med 0-3 var helt klart i överkant. Ett riktigt flytmål av Patrik Elmander och en ”påpasslighet” av Björn Anklev.

  2. 15 april, 2010 @ 09:17 Tjuvnyp

    Skön läsning.
    Man glömmer lätt det taskiga starten ’08.

    Såg DIF’s premiär mot Bois på TV – är nöjd om vi tar en pinne mot dem borta. De är svårslagna hemma och den där Bengtsson som har någon form av Gerrard-roll är livsfarlig.

    Och med tanke på hur det såg ut mot Väsby kan man inte begära mer (än). Tre saftiga pinnar hemma i nästa runda är dock fanimej ett krav!

    Svara

    • 15 april, 2010 @ 17:07 Martin Johansson

      Tre poäng mot Ljungskile på hemmaplan är ett måste. Det håller jag med om. Håller också med om att Degerfors såg starka ut mot Landskrona förra helgen. Kan bli en jobbig match. Känns dessutom som att de spelar rätt likt Väsby och med tanke på vilka problem vi fick med deras femmannamittfält är man lite orolig inför morgondagens match.

  3. 15 april, 2010 @ 09:37 E

    Bäste Martin, med statistik kan man säga allt ;-). Jag driver därför den motsatta tesen att allt tyder på att det är kris och att åtgärder måste vidtas omgående….

    Öis a-lag har spelat 15 matcher i år och endast vunnit 3 (Trolhättan, GAIS, Valsta Syrianska) och den totala målskillanden är minus 7 med 25 insläppta mål. Våra två stjärnanfallare i startuppställningen har lyckats göra 1 spelmål på sammanlagt 11 träningsmatcher (Ken 7st, Alvaro 4st). Vår playmaker Pavel har inte spelat fram till ett enda mål eller gjort något under de 9 matcher han spelat i år (Öis egen statistik).

    Jag vill inte att Sebs ersättare är enda ändringen i laguppställningen till fredagens match. De som inte är i form eller inte gav allt skall bytas ut (det finns många kandidater…). Här är några ändringar att fundera på:

    – Anklev var bäste målskytt i Superettan senast. Han är i relativt sett bra form. har vi råd att gömma hans offensiva kvalitetter på vänsterbacken?

    – Pavel, Pavel. Varför lossnar det inte. Han har så mycket kvalitet i sig men från succéåret 2008 fram tills nu noteras han inte längre i protokollen. Kan hans roll förändras – högerkanten? Bör han petas eller grinar han ihop då?

    – Kan vi skola om någon annan än Anklev att ta ytterbacksjobb? Pavel på högerbacken?

    – MarGus skall få chansen på mitten mittfält från start.

    Svara

    • 15 april, 2010 @ 17:16 Martin Johansson

      Jepp, man kan säga precis vad man vill med statistik, men det tycker jag inte att jag gör. Jag visar bara hur det såg ut säsongen 2008 och relaterar det till årets säsong. Svårare än så är det inte.

      Sedan ett par saker, i min värld bör Björn Anklev fortsätta som högerback. Det är inte dags att kasta upp honom i anfallet än. Om man vill har bort Álvaro Santos från plan är mitt förslag att man spelar med Markus Anderberg bredvid Ken Fagerberg och att man istället ger Jakob Olsson chansen som högerbreddare. Då skulle man få en elva likt denna:

      Abrahamsson

      Anklev – Jonsson – Valter – von Brömsen

      Olsson – Gustafsson – Zavadil – Alex

      Anderberg – Fagerberg

      Och sedan det där om 15 matcher. Försäsong är försäsong. Säsong är säsong. I de två matcher som har haft ”tävlingskaraktär”, matcherna mot GAIS och Väsby, har ÖIS tagit fyra poäng med en målskillnad på 3-1. Helt OK. Du har däremot en poäng när du skriver om Álvaros och Kens problem med målskyttet. Det är helt klart oroande. Det måste lossna snart, annars kommer vi att få problem.

      Pavel som back! Mycket ska man tydligen se innan ögonen faller av. Då vore det ju bara för motståndarna att sätta dit en kille som går från 0 till sköldpadda på tio meter så har de ju inläggsläge varje gång den spelaren får bollen. Nej, den gubben går inte.

      Jo, vi är många som gärna hade sett att Markus Gustafsson får chansen centralt. Så tycks dock inte bli fallet. Rapporterna från gården skvallrar om att Danny Ervik går in centralt istället för Sebastian Johansson. Gustafsson därmed kvar på kanten. Tyvärr.

    • 15 april, 2010 @ 18:23 Anonym

      För mig blev det uppenbart sist att backlinjen blir på tok för stabbig med tre såpass långsamma backar. Det är även kristalklart att Anderberg inte är en skolad fotbollsspelare nog för att spela ytter. Dåliga inlägg, märkliga beslut rätt igenom, märkliga löpningar, dålig förstatouch, oförmåga till djupledsspring, obefintlig defensiv förmåga. Så såg det ut förra året också, har aldrig fattat hypen. Målförmåga verkar han dock ha, känns giftigare än sandberg och bör konkurera om en plats i anfallet. Killen är anfallare, när ska öis lära sig att spela med rätt spelare på rätt position. Det är min åsikt i alla fall. Vill köra så här i degerforsmatchen:

      Peter

      Valter Johnson Johnson Anklev

      Olsson MarGus Pavel Alex

      Ken

      Alvaro

    • 15 april, 2010 @ 18:33 Martin Johansson

      Hela havet stormar! ;-) Du tycker alltså att det är en bra idé att byta plats på fyra spelare? Dessutom låter du två spelare spela på ovana positioner, något du säger att ÖIS måste sluta med. Jag hänger inte med. Nej, ska inte vara så’n. Har egentligen bara en invändning och det är Valter som högerback. Är det verkligen en så bra lösning? Dessutom sägs det att Dennis skadade sig lindrigt under dagens träning. Därmed behövs Valter i mittförsvaret.

    • 15 april, 2010 @ 19:39 Anonym

      Jag hänger inte med nu Marty.

      Valter har varit högerback flera säsonger i öis och i vissa av dem varit riktigt bra. Optimalt? nej förmodligen inte, men ytterbacksuppsättningen suger dxxxx och man tager vad man haver. Anklev på vänsterbacken är ingen gamble, och inget nerköp och något han dessutom gjort bra förut. Om man kan kalla det en ovan position för Anklev så vet jag inte vad man ska kalla TVB på vänsterbacken?

      Byta plats på MarGus är väl snarare att byta till rätt plats, inget som direkt kan skada ett mittfält som var riktigt dåliga sist, och MarGus i synnerhet uträttade nada på högeryttern, det borde ge en positiv effekt.

      Alternativet till min hela havet stormar uppställning är att byta in Danny på mittfältet och i övrigt låta allt vara som det var sist. Det innebär att MarGus får lira höger och det är olyckligt. Nej, vill ge han chansen på mitten och om han inte levererar den här gången så får Danny ta över.
      Det enda radikala så som jag ser det är firma Valter Anklev på ytterbacken.

      Men men, vad vet jag. Uppställning speglar mer att jag tror vi kommer få laborera med ytterbacken ganska mycket denna säsong. Jag tror att svagheten på en viss position kommer straffa sig väldigt snart.

      För övrigt är Dennis iaf med i truppen till imorgon.

  4. 15 april, 2010 @ 10:32 E

    När vi ändå är inne på statistikspåret så undrar jag om något lag i superettan kan matcha Öis när det gäller varningar och utvisningar de senaste säg 12 matcherna i år…

    – 4 utvisningar på dessa 12 matcher
    – 18 gula (ej helt säker)
    – endast i en match har Öis haft färre varningar än motståndarlaget. Så fort domarna börjar dela ut varningar får Öis flest

    Lägg til att detta är träningsmatcher (med ett undantag) när spelare håller igen och domaren ofta hellre friar än fäller. Analet korti vår enda tävlingsmatch är ju inget gott tecken.

    Det här med att vaska om i laget löser sig nog självt via avstängningar…

    Svara

  5. 15 april, 2010 @ 11:21 Erik

    Jag håller med Martin. Statistiken ger tröst men den kommer inte betyda ett skit. Öis har inte börjat så bra men jag är övertygad om att det kommer att vända snart. Med tanke på försäsongen med mycket skador, ny tränare och oroligheter i truppen (Santos), så tycker jag Öis känns på rätt väg. Väsby är inget dåligt lag och jag tror inte att de kommer hamna i botten, om inte AIK tvingas åderlåta laget för att rädda säsongen :)

    Janne Andersson är en riktigt bra tränare som jag tror kommer lotsa Öis i många år framöver. Vi har en bra mix av ungt och gammalt i laget och har fått behålla många bra spelare trots nedflyttningen. Jag tycker ledningen har gjort ett bättre jobb inför denna säsong än inför Allsvenskan 09. Det jag ser som ett minus är att man inte stärkte upp försvaret bättre inför säsongen, men jag tror att det duger i Superettan…

    Sitt lugnt i båten, Öis kommer fixa det här!

    /E

    Svara

    • 15 april, 2010 @ 17:19 Martin Johansson

      Nej, den kommer förstås inte att betyda någonting. Den är mest där för att det är roligt att se skillnader och likheter mellan de två säsongerna. Vid någon tidpunkt kan man förmodligen anta att det är kört/klart beroende på hur säsongen och spelet utvecklar sig.

      I övrigt håller jag med helt och fullt. Jag har fortfarande tilltro till laget som Dick byggde. Jag sätter mig nere i båten, åtminstone ett par omgångar till.

  6. 15 april, 2010 @ 12:17 Magnus Börjesson

    Så vad du säger, Martin, är att om ÖIS inte vinner borta mot Degerfors, och vi därmed avviker från 2008-spåret, så är det dags att börja skrika på allas avgång? ;)

    Jag blir ärligt talat förvånad om ÖIS tar tre poäng i Örebro i morgon. Det finns i stort sett ingenting som talar för det. Utifrån rapporterna (jag såg inte BoIS-DIF) är DIF ett bättre lag än vi just nu. ÖIS har förtvivlat långt till något som ens påminner om form, och har precis som vanligt helt misslyckats med att spela ihop sig under försäsongen. Nu tror jag ju att det ordnar sig i alla fall, men det kommer nog att dröja framåt sommaren nån gång innan vi riktigt kommer igång, och därefter kommer vi att få jaga ikapp toppen från ganska långt ner. Hösten är nog långt gången innan vi når överst för för första gången i år. Men sedan stannar vi där!

    Det som ändå talar till vår fördel i morgon är faktiskt Sebs avstängning. Inte så att han var sämre än någon annan, men Mackan måste absolut spela innermitt om han skall vara en tillgång, och nu får han det. Han och Pavel var bättre som innermittpar mot GAIS än någon annan konstellation vi haft i år.

    Svara

    • 15 april, 2010 @ 17:24 Martin Johansson

      Haha, du läser ju som själva fan! :-) Om ÖIS har mindre än åtta poäng efter omgång fem är jag inne på att plocka fram stora trumman, eller vänta ett tag jag plockar fan i mig fram hela trumsetet och river av ett Neil Peart-solo, och börja gapa tillräckligt högt för att väcka grannarna (Janne, Dick, Lars och Kristian).

      Personligen förväntar jag mig tre poäng mot Degerfors. Läget är detsamma som 2008. Bolltrillande nykomling möter tungt maskinellt lagbygge. Det går knackigt i 26 minuter därefter trycker Álvaro in en retur efter ett ribbskott av Zavadil. I slutet av matchen kommer sedan Nicolas Sandberg in och med sin tredje bollträff bredsidar han in 0-2 efter ett fint förspel av Zavadil och Anklev. På övertid bröstar sedan Anklev in en boll efter att Pavel skjutit i stolpen i samband med en snabb omställning. Har vi sett det förut?

      Och som jag skrivit tidigare kommer Markus G sannolikt inte att spela centralt utan det ser ut som att Ervik får chansen på Sebastians plats. Sorry!

    • 15 april, 2010 @ 17:55 Magnus Börjesson

      Det var som fan! Det var så fullständigt självklart för mig att Mackan skulle flyttas in i Sebs frånvaro så jag har inte ens funderat på andra alternativ. Visst är det kul om Danny får chansen, han var bra i sitt inhopp senast, men det här sabotaget mot Gustafssons utveckling är svårsmält.

      Jag har sagt det förut någonstans, att ett av problemen med att ÖIS har så svårt att få unga spelare att blomma ut i A-laget är att de alltid bjuds in med armbågen och får spela på fel plats, varhelst det råkar uppstå en lucka. Ungdomar är känsligare än andra för sånt, de är redan osäkra så det räcker och behöver få känna trygghet i sin roll åtminstone. Annars tappar de i självförtroende och blir så småningom sämre även på sin riktiga plats, om/när de väl får chansen där. Det har vi sett många exempel på de senaste åren. Mackan har förutsättningar att bli riktigt bra (jo, han är en favorit, jag går med i fanklubben Gellerman grundat!), men jag är tveksam till om han någonsin når sin potential om han bara matchas på fel plats.

      Tre pinnar mot Ängelholm kanske vi tar, men inte i morgon! :)

    • 15 april, 2010 @ 18:03 Martin Johansson

      Haha, vilken miss. Så går det när man inte vet vilken säsongen man är på. :-)

      Håller med om att jag gärna hade sett Gustafsson centralt. Nu verkar dock Janne Andersson vilja ha en mer kraftfullt typ bredvid Pavel. Någon som är lite rejäl och som kan smälla på. Det är inte Gustafsson, utan Ervik. På pappret tycker jag denna uppställning är helt OK.

      Gustafsson – Zavadil – Ervik – Alex

      Ervik bör dessutom premieras för den energi och satsning han visade i sitt inhopp senast mot Väsby. Om alternativet är att bänka någon av Gustafsson eller Ervik så väljer jag hellre en lösning där de är på planen samtidigt. Som du vet är jag en stark anhängare av att ha de bästa spelarna på planen samtidigt och då går faktiskt Gustafsson före Anderberg till höger. Visst, det är inte hans rätta position men jag har honom hellre där än på bänken, vilket tycks vara alternativet nu när Sebastian är borta. För inte fan lär Janne bänka Pavel.

  7. 15 april, 2010 @ 13:31 Anonym

    Med tanke på hur det sett ut de senaste 14 månaderna och med tanke på att prestationen mot väsby hade inneburit en 3-4 målsförlust i allsvenskan så är jag mer än nöjd om vi ligger vi topp 6 halvvägs in i serien. Då kanske bredden i vår trupp kan ge något utslag i andra halvan av säsongen.

    Svara

    • 15 april, 2010 @ 13:37 Anonym

      Kul tabell med 2008 konta 2010 föresten. Den får du återkomma till.

    • 15 april, 2010 @ 16:50 Martin Johansson

      Det kan du räkna med! Den här jämförelse lär bli återkommande. Det är i alla fall planen i nuläget.

  8. 19 april, 2010 @ 18:18 Yodabul

    En skillnad dena gång är att vi ligger delad tvåa istället för femma efter två matcher. Känns som vi bara kan rasa…

    Svara

  9. 27 april, 2010 @ 13:55 Magnus Börjesson

    En poäng mot Ljungskile räckte faktiskt för att ligga före Planen. Men skall vi stanna på plussidan så måste vi slå Syrianska på torsdag…

    Svara


Vill du svara Martin Johansson

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se