Marcus Allbäck klar för ÖIS!

Tisdagsträning på Öisgården betyder besök av Sambadefensiv och så även idag. Trots regn, småblåst och lite tråkigt väder så är vi där. Nu visste vi ju om att det var lite finbesök på plats – och då menar jag inte Björn Anklevs pappa och syster som dagen till ära skötte kiosken. Nej, jag menar att Marcus Allbäck skulle delta i träningen.

Marcus Allbäck visar hur en volley ska skjutas

Träningen började med passningsspel i en kvadrat med några jagande spelare och några bollförande spelare. Övningen påminner lite om den spelövning som laget alltid gör inom match och den går mest ut på att få upp tempot i kroppen. Spel med få tillslag och passningsskicklighet är bonusegenskaperna som övningen ger.

Efter den inledande övningen gick man över till att träna avslut. Man genomförde två olika övningar. Den första var en inläggsövning där två spelare fick bollen på kanten, man gjorde ett överlapp och slog sedan ett inlägg mot två spelare som springer in i boxen. Avsluten i den här övningen höll bra klass och de flesta bollar hamnade i mål. Den andra övningen var en skottövning, där en spelare fick en passning i brösthöjd ca 10-15 meter utanför straffområdet. Med ryggen mot mål skulle han sedan vända och avsluta så snabbt som möjligt.

Träningen avslutades som alltid med sju-mot-sjuspel på halvplan där det lag som släppte in ett mål fick stå utanför och titta på och vila. Här dominerade Marcus Allbäcks lag bestående av Adam Eriksson, David Björkeryd, Jakob Lindström, Oskar Wallén och Valter Tomaz Jr. Framförallt Jakob, Mackan och Valter visade riktigt bra takter och gjorde lite som de ville på planen.

Nu till de roliga nyheterna. Nyheter som får er våta i brallan, glada i hågen och får de värsta Valhallaälskarna att se fram mot en säsong på Gamla Ullevis ”gräsmatta”: Marcus Allbäck ska enligt uppgift spela matcher för ÖIS i division ett det kommande året.

Klubbkänsla modell Marcus Allbäck 2008. Nu i ny form 2011.

Enligt uppgift är Marcus registrerad för Örgryte IS den kommande säsongen och han kommer att spela matcher för ÖIS under 2011. Däremot så är avtalet inte exklusivt, dvs att Marcus arbete som players manager för landslaget kommer att gå före både träning och matcher med ÖIS. Det innebär att han inte kommer att vara en spelare som kommer spela alla matcher utan bara delta i mån av tid. Hur många matcher det innebär är idag inte klart och jag har ingen information om hur mycket han kommer att träna med laget. Vad jag däremot kan säga är att han såg ut att vara i form idag, bra precisa passningar och bra avslut. Inga trivselkilon modell Alvaro Santos där inte. Då är anfallsbesättningen klar, Mackan fixar målen i de matcherna han spelar och så tar grabbarna grus Nico och Jakob hand om resten. Sniff! Sniff! Sniff! Känner ni lukten av superettan?!

Slutligen, det är träningsmatch på torsdag mot Utsikten. ÖIS mot pappa och son Hysén. Behöver du verkligen mer än så för att vara laddad? Alla till Ruddalen!


'Marcus Allbäck klar för ÖIS!' have 134 comments

  1. 5 april, 2011 @ 19:28 Jonathan

    Fy fan vad skönt!! HÄR FINNS KLUBBKÄNSLAN!

    Känns bra att veta att vi har en striker med erfarenhet som vet vad det handlar om. Mackan kommer bli otroligt viktig med sin tyngd och kommer öppna ytor för övriga spelare. Han kommer att ha minst två spelare på sig hela tiden

    Svara

  2. 5 april, 2011 @ 19:29 SÖRN

    JAAA RÅÅÅÅÅÅÅÅ

    Svara

  3. 5 april, 2011 @ 19:29 Göran, Sthlm

    Skönt att det inte är 1 april idag;)

    En lite mindre men bra nyhet är att Sebastian byter tröjnummer från nr 4 till, okänt än så länge

    Svara

  4. 5 april, 2011 @ 19:31 Richard

    VI VILL VI SKA TILL ALLSVENSKAN! (vi kan börja med superettan först dock)

    Svara

  5. 5 april, 2011 @ 19:32 Fredrik

    Haha vilken chock! Yes fucking yes!

    Svara

  6. 5 april, 2011 @ 19:35 Björn

    Om detta är ett försenat Aprilskämt så är det jävligt lågt. Annars är det tamigfan en riktigt trevlig nyhet för oss Öisare som möts av ständiga motgångar nu för tiden.
    Mackans comeback kan bara överträffas an en sak just nu. En comeback av Martin Johansson på SD.
    Ingen skugga över nuvarande skribenter dock, ni gör tillvaron mycket lättare att uthärda och förtjänar all beröm.

    Svara

    • 6 april, 2011 @ 12:03 Edwin

      April skämt tror jag inte. Efter att grabbarna spelade sin match mot varberg hade man satt upp Allbäcks namn i omklädnings rummet och förhandlingarna hade tydligen hällt på en dag eller två bara

  7. 5 april, 2011 @ 19:35 Magnus Börjesson

    Holy crap! :D Var kom den ifrån? Helt plötsligt bröt solen fram genom molnen här i Partille.

    Svara

  8. 5 april, 2011 @ 19:36 Black Francis

    Är det här ett skämt? Det var nog en av de sämsta nyheten om Öis sen det blev klart att de skall spela på GU 2011….

    Alltså, en spelare som lämnade Öis då han fortfarande hade något att ge och då Öis behövde honom som mest, en spelare som egentligen är pensionerad, en spelare som kommer att ha tankarna mestadels någon annan stans, en spelare som ändå inte kommer att vara kvar nästa år (bör man inte använda tiden i Div 1 till att spela in nya, unga spelare, istället för låta en pensionerad spelare leka på sin fritid?), en spelare som tillhör stans största myglarfamilj, och som dessutom själv myglat sig till arbete för våra skattepengar, en spelare som skall ta en plats från någon av våra unga spelare då det passar honom.

    Nä, jag utgår ifrån att detta skulle postas för några dagar sedan, men fastnade i cyberrymden.

    Svara

    • 5 april, 2011 @ 19:38 Magnus Börjesson

      Gå ut i skogen, hitta en sten, kräla in under den och kom aldrig fram igen. Tack på förhand.

    • 5 april, 2011 @ 19:43 Black Francis

      Du kan inte på allvar mena att du tycker det är en bra idé att en pensionerad spelare, som inte ville spela i Öis förra året, plötsligt skall få gå in och ta en plats då det passar honom istället för att Öis skall bygga ihop ett lag inför framtiden med de unga spelare som finns i laget?

      Kanske skall låta Källa spela ett par matcher också, eller varför inte Sjöstedt (får han ha #4?).

      Nä, jag hade faktiskt högre tankar om dig Magnus.

    • 5 april, 2011 @ 19:53 Magnus Börjesson

      Det tror fan att det är en bra idé! Det lyfter ju hela ÖIS och alla supportrar (utom en). Det gör att ÖIS känns nästan som ett riktigt fotbollslag istället för en korpklubb. Det ger hopp om framtiden, det ökar chansen att vi lyckas kravla oss upp ur Söderettan, det väcker intresse från media och allmänhet, det ger ovärderlig rutin och inspiration till alla ungdomar i laget… Det finns i princip bara fördelar.

    • 5 april, 2011 @ 20:01 Black Francis

      OM Mackan är i form och OM han kan spela åtminstone 80% av matcherna så kan det vara bra rent sportsligt. Men jag är ganska säker på att han inte direkt blivit bättre av ett års uppehåll och i mina ögon är det idiotiskt att sätta Nico, Luka eller Anderberg åt sidan för en 39-åring som spelar lite då det passar honom.

    • 5 april, 2011 @ 20:06 Magnus Börjesson

      Mackan är 37, fyller 38 i år. I övrigt kan du väl sluta gnälla nu. Det torde vara uppenbart att du inte får något gehör just nu, och gudarna ska veta att vi Öisare behöver något att glädjas åt för en gångs skull. Sabba inte det för oss andra bara för att du själv inte tycks klara att dela glädjen.

    • 5 april, 2011 @ 19:55 DJ-CJ

      Förstår ditt resonemang, men ser det här som en oerhört positiv nyhet. Att se så negativt på det som du gör är oerhört konstigt.

      Den rutin och klubbkänsla Allbäck har är ovärderlig i ett sånt här läge. Förmodligen kommer han inte att spela överdrivet många matcher, men att ha hans erfarenhet att luta sig tillbaka på då det går tungt kan bli oerhört viktigt och vara inspirerande för andra. Om Marcus ställer upp på bara några träningar innebär det mycket för de unga, att få lära sig av någon som varit runt i stora klubbar och spelat slutspel i stora mästerskap.

    • 5 april, 2011 @ 20:57 x-et på räcket

      Precis min tanke! Hans rutin och närvaro ”enbart” på träning kan ge så otroligt mycket i merkunskap för våra unga anfallare….om han dessutom hoppar in och spelar någon match så får de även se en kille som är mästerlig i sitt sätt att finna ytor och hålla undan motståndare – vilket blir en annan sorts lärdom. Utöver detta så vet våra motståndare att de får ett helvete under matchen.

      BF, vart är nyanseringen i dina inlägg i detta fallet?? Rasar världen samman omkring dig iom denna nyheten?? Verkar nästintill så…..

    • 5 april, 2011 @ 21:08 Black Francis

      1. Så länge Allbäck inte kan ge en rimlig förklaring till att arbetet i hans trädgård betalades av dig och mig så måste han betraktas som ett ärkesvin som inte bör få gå närmre än 100 meter från något som innehåller färgerna rött och blått. Han borde rent av tvingas ha en passande blåvitrandig klädsel och en pingla runt halsen så att man lätt kan hålla avståndet. Jag har helt enkelt lite svårt för myglare. Därav mina något kategoriska inlägg.

      2. I ditt scenario håller jag med om att han kan vara en tillgång rent sportsligt (även om han fortfarande rent moraliskt är en mask). Inspiration på träning och en backup vid skador eller extra anfallare i slutet av en match. Men om han skall gå in från start i matcher beroende på tid och lust så tror jag inte att det blir något bra av det.

    • 5 april, 2011 @ 19:41 Bosse

      Signaturen ”Black ,,,” är inte felvald.

    • 5 april, 2011 @ 19:43 Yodabul

      Mackan är Mackan, Mackan är Öis, vill han spela ska han spela.

    • 5 april, 2011 @ 19:47 nytko

      Helt rätt.

    • 5 april, 2011 @ 19:53 Markus B

      Det är klart att mackan kommer att vara motiverad och göra allt han kan för att Öis ska gå upp till superettan vare sig han spelar nästa år eller inte. Dåligt att du smutskastar en sådan Öis legend!

    • 5 april, 2011 @ 20:02 Black Francis

      Han var ju inte direkt jättemotiverad sin sista sejour i Öis (mer än enstaka matcher). Men det är klart, uppehållet kanske har gett han suget tillbaks.

    • 5 april, 2011 @ 23:02 S Gerrard

      Black Francis måste vara en bitter gaisare eller Ifk:are. Om inte så är hans inlägg det värsta jag har läst på sambadefensiv.

  9. 5 april, 2011 @ 19:36 Yodabul

    Wohoo!

    Svara

  10. 5 april, 2011 @ 19:37 Jacko

    Låter ju helt sinnessjukt bra om det är sant =) både för det sportsliga men framförallt som publikdragare till GU.

    Mackan är verkligen klubbkänslan personifierad.

    Svara

  11. 5 april, 2011 @ 19:39 Bosse

    Jag tittade också på almanackan för att se om 1 april dröjt sig kvar. Men icke: så det är väl bara att falla in i jubelkören. Om inte annat lär ett och annat motståndargäng bli ännu mer taggat om Mackan står på andra planhalvan. Div 1 Södra hamnar i fokus 2011!

    Svara

  12. 5 april, 2011 @ 19:46 Johan Gellerman

    Är det sagt att ifall han kommer spela och träna varje gång han kommer ifrån jobbet eller kommer det funka som med våra mer rutinerade gubbar i division 5 att han tränar när det inte krockar med familjen och sånt? Jag må vara skeptisk men det jag ser framför mig är en Allbäck som inte ens kommer ha tid att spela hälften av matcherna på grund av hans löktjänst i landslaget.

    Svara

    • 5 april, 2011 @ 20:30 tml

      Oavsett hon han lirar 1, 5 eller 30 matcher så är han en tillgång!

      Wohoooooop!

  13. 5 april, 2011 @ 19:59 Krilliano

    Där ser man. Oavsett om han kommer spela och oavsett om han är lysande eller inte så är han ett tillskott. Hans närvaro, hjärta och vinnarmentalitet kommer förhoppningsvis sprida bra vibbar. Om det var något som va läckert med laget som va uppe i Allsvenskan sist så va det att dom aldrig gav upp och kämpade som fan in i det sista. Tror nog att Mackan hade stor del i det.

    Svara

  14. 5 april, 2011 @ 20:01 Sörn

    Någon som vet hur det går med isläningen ? var han med idag ?

    Svara

    • 5 april, 2011 @ 20:08 Björn

      Vilken Isläning

    • 5 april, 2011 @ 21:05 Richard

      Han skrev på för nått Norskt andra divisions lag

  15. 5 april, 2011 @ 20:02 PriMax_ÖIS

    Gött! Vi behöver honom mer än nånsin. Välkommen tillbaka!

    Svara

  16. 5 april, 2011 @ 20:07 Linné!

    ni som är negativa får fan skärpa er, vem bryr sig om det sportsliga, detta höjer intresset kring öis, finns det någon som inte vill se allbäck i en öis tröja?

    han är en jävla legend, och han ska behandlas som en

    Svara

  17. 5 april, 2011 @ 20:09 DK Gôtet

    WOW! Välkommen hem till gården Mackan!! :-D

    Svara

  18. 5 april, 2011 @ 20:09 Black Francis

    http://gt.expressen.se/nyheter/1.1968240/skattebetalarna-fick-betala-idrottsstjarnans-tradgard

    Har det framkommit något som dementerar det här obehagliga ryktet? Annars är det jävligt illa om han tillåts klä sig i våra färger igen. OM det visar sig att sonen inte är inblandad hade det i alla fall varit skönt att denna sa något och tog offentligt avstånd från fadern (som väl är tämligen överbevisad).

    Svara

    • 5 april, 2011 @ 20:26 PriMax_ÖIS

      Jag gillar inte att du springer med mediadrevets fackla. Skulle det vara så att ens far blir dömd till brott tycker åtminstone jag att det är äckligt fel att smutskasta övriga familjemedlemmar. Inte bär jag ansvar för ngt min far gjort.. Hatar denna ”heders”-mentalitet

    • 5 april, 2011 @ 20:32 Black Francis

      Nu är det ju Mackans egen trädgård det handlar om. Men det kan ju såklart vara så att Mackan var omedveten om vem som fick betala. Kanske ljög hans farsa och sa att han/firman bjöd på det. Det låter långsökt men det KAN vara så.

      Men då hade det varit passande att Mackan går ut och berättar det istället för att hålla tyst. Så länge han väljer tystnaden går det inte att anta något annat än att han varit medveten om dealen och försöker skydda sin far.

    • 5 april, 2011 @ 21:09 PriMax_ÖIS

      Vadå långsökt. Tror du att alla går runt skryter om sina brottsliga handlingar? Skulle hans far fuskat tror jag inte han skryter om detta för sina barn

    • 5 april, 2011 @ 21:23 Black Francis

      Vi får hoppas du har rätt. Men om det är så måste Mackan gå ut med sin historia istället för att försöka tysta ner det. Om han är tyst för att skydda sin farsa är det inte mycket bättre än att ha varit direkt inblandad.

      Det svider så fruktansvärt i själen att en myglare tillåts spela i Öis färger. Vi är ju för fan Öis!!! Vi står för allt det fina i livet, inte fiffel med skattepengar för att finansiera en idrottsmiljonärs trädgård. Det är ju IFK som är myglarna, inte vi.

    • 6 april, 2011 @ 11:48 Ankan

      ”Vi är ju för fan Öis!!!” Hmmm…jo, visst, det känns ju trovärdigt från någon som hellre går och ser GAIS och IFK på Gamla Ullevi än ÖIS….

    • 6 april, 2011 @ 18:28 Joakim G

      Varför behöver du en förklaring, du har ju redan dömt honom som ”myglare”…?

      Vad i helvete liksom?!

    • 5 april, 2011 @ 23:12 Voldemort

      Han har sagt flera ggr att det är löjeväckande. Även i pressen. Kan inte begripa att du dömer någon innan domstolen har gjort det. Men du kanske har mens idag…

    • 6 april, 2011 @ 00:21 Black Francis

      Ok, så bra. Det har jag missat. Vad har han angett för förklaring till att hans tomt blev en kommunal badplats?

    • 6 april, 2011 @ 09:34 Voldemort

      Han behöver inte förklara det överhuvudtaget. Den som skall förklara det är entreprenören som har utfört jobbet. Dvs Allbäcks Bygg. Visst fan luktar det illa men att föregå utredningar och att förutsätta att Mackan är delaktig i något som en juridisk person har fakturerat, det är att gå lite långt i den adekvata kausaliteten. Du får nog ta och tagga ned lite och låta lagen ha sin gång. Inte ens du vill väl bli dömd utan faktiska bevis på att du har gjort något?

  19. 5 april, 2011 @ 20:09 Björn

    Alla som gnäller gå och lägg er,detta är kanon

    Svara

  20. 5 april, 2011 @ 20:22 Rude Boy

    Han såg dessutom vass ut på träningen. :-)

    Svara

  21. 5 april, 2011 @ 20:36 Anklev Ekström

    Min kärlek till denna man slutar aldrig växa.

    Svara

  22. 5 april, 2011 @ 20:45 Anonym

    Jag tittade också om det var ett aprilskämt, Jag tycker det känns bra att ha Allbäck som backup , vi kan ju få skador med mera…. och har säkert lärt sig något med landslaget som kan vara värdefullt för Öis. Sen utvecklas ju våra spelare bättre med mer motstånd. Mackan kan säkert locka någon extra åskådare till G U. Kanske även lite sponsorintäkter.

    Svara

    • 5 april, 2011 @ 20:51 Black Francis

      Om Mackan kan ge rimliga svar till varför hans trädgård var en kommunal badplats så, JA!!! definitivt en bra backup vid skador och en inspiration på de träningar han deltar på.

      Men att gå in och spela lite matcher då och då beroende på tid och lust. Nej tack, det är inte rätt mot de andra spelarna och det lär inte vara ett bra alternativ rent sportsligt heller (jämfört med att köra in ett spelsystem och en uppställning).

    • 5 april, 2011 @ 21:06 Jacko

      Snälla lägg ner! Låt oss njuta av denna nyhet, känns grymt att Öis-hjälten nummer 1 kan vara på väg att ta på sig den vackraste tröjan som finns igen. =)

    • 5 april, 2011 @ 21:10 Richard

      Sluta tjöta om hans trädgård nu för guds skull, Detta är den bästa nyheten på vääääldigt länge!

    • 5 april, 2011 @ 21:52 Pablo

      Förstår Black Francis poäng. Allbäck som privatperson ger jag inte mycket för längre, dock är det svårt att ifrågasätta Mackans känslor för öis.

      Vidare så spelar han fortfarande på landslagssamlingarna och ska man tro bl a Olof Lundhs blogg så levererar ”killen”.
      Självklart kommer de unga grabbarna i truppen lära sig mycket av Mackan på träningarna och eventuella matcher.

    • 5 april, 2011 @ 21:55 Niclas

      För det första är varken Stefan eller Marcus Allbäck dömda för något ännu.

      För det andra så kan du, Black Francis, ta på dig en blåvit tröja och klappa ikapp med Janne Josefsson, mannen som går över lik för att få sin story.

  23. 5 april, 2011 @ 21:09 Jonathan

    Väntar bara på nyheten om Hamrén som gästtränare i sällskapet…

    Svara

  24. 5 april, 2011 @ 21:11 AuriSacraFame

    Ptja, jag antar att man inte får gehör, och tbh är jag inte asnegativ denna gången. Men att bortse från de negativa effekter som BlackFrancis nämnde är bara naivt.

    ”Och vem vill inte se Allbäck i en öis-tröja?” Tja, jag tror inte någon annan än riktigt inbitna öisare bryr sig speciellt mycket om Allbäck spelar fotboll eller inte. Men men den som lever få se vilka effekter detta kan ha på övriga truppen, för tidigt att uttala sig. Vet dock att alla inte var lika glada över läget för två år sedan…

    Svara

  25. 5 april, 2011 @ 21:12 Sjögräs

    GRÅTER AV LYCKA!!!

    Svara

  26. 5 april, 2011 @ 21:32 AlexU

    Black Francis – Sambadefensiv’s (och SF’s) egen Alvaro Santos (glädjedödare och stämningsförstörare) ang. Marcus trädgård så är jag hedrad att ha betalt den..

    Fan vad härligt! jag skiter i om han tränar 2ggr och inte spelar ngn gång!(även om jag vill att han spelar lite oftare ;) ) detta är ett stort tecken på att HAN inte har gett upp om ÖIS! Att han skiter i serietilhörighet!
    Kan samtidigt hålla med resonemanget att de unga ska få så mkt matchtid som möjligt.. därav älskar jag ideen att han spelar när han kan!(vilket inte lär bli Överdrivet mkt).
    Jag är förbannat glad just nu! =D

    Svara

  27. 5 april, 2011 @ 21:34 Black Francis

    Det blir visst inte så mycket av Allbäck i Öis i år. Han har inte ambitionen att spela matcher (annat än i riktigt krisläge), men skall vara med på några träningar. Då kan man andas ut. Upplägget låter helt ok enligt mig.

    ”– Jag fick en fråga om det var okej att de flyttade över min licens från bolaget till föreningen om det skulle bli kris och de skulle behöva en spelare. Samtidigt har jag frågat om det är okej att jag är med och tränar lite då och då för att hålla formen.

    – Jag gjorde på samma sätt förra året. Då blev det tre träningar, säger Allbäck till Sportbladet. Men någon ambition att spela matcher har jag inte. Det är bara i ett riktigt krisläge som det kan bli aktuellt och då måste det passa med mina andra åtaganden.”

    Svara

  28. 5 april, 2011 @ 21:43 Joakim G

    Black Francis:

    Nu har du ältat Marcus trädgård flera ggr i den här tråden. I flera av fansens euforiska inlägg, har du direkt kontrat med din ilska över att du inte får ett svar från honom/eller den som kan svara på det, om hans trädgård?

    Vad är du ute efter?

    Om du efterlyser en bikt från vederbörande, oavsett vad som stämmer eller ej, får du nog vänta ganska länge. Bägge parter och då är inte ens Marcus inblandad, har av sina egna jurister belagts med tystnad av förklarliga skäl.

    Personligen tror inte jag att Marcus kommer att spela så värst mycket. Förra året gällde samma sak och det blev väl ca 3-5 pass totalt. I sina bästa stunder är han i världsklass men hans kapacitet till spel har nog sjunkit från ca 70 minuter till en halvlek, tyvärr. Men bara att han är med och kan sporra sina yngre medspelare är guld värt för ÖIS.

    /Joakim G

    Svara

    • 5 april, 2011 @ 21:54 Black Francis

      Jag håller med. Att han är med på enstaka träningar är inget problem. Att han dessutom hoppar in om vi får brist på anfallare är också bra. Men att han skulle få spela matcher lite efter tid och lust lät helt idiotiskt och var, som tur var, inte sant.

      Det jag säger är att det är sjukt naivt att anta att han är oskyldig bara för att han är en Öis-legend. Så länge han inte kommer med en rimlig förklaring till att arbetet i hans trädgård fakturerades som en kommunal badplats så kommer i alla fall jag ha väldigt svårt att se honom som en hjälte. Jag gissar att diskussionerna var liknande bland IFKs fans då det uppdagades vad som hände där. Det är ofta svårt att acceptera att de man en dag hyllat i själva verket är ”the bad guys”.

    • 5 april, 2011 @ 22:11 x-et på räcket

      Vem har hävdat hans oskuld? Lägg ner nu, vi är alla medvetna om att det finns oegentligheter i avtal som tecknats och uppdrag som utförts. Det påverkar dock inte hans praktiska tillgångar som truppmedlem.

      Finns flertalet fotbollsspelare som det susat rätt duktigt om genom årens lopp, men som i slutändan betraktats för vad de är – duktiga fotbollsspelare. Inte för att jämföra honom med vissa namn i ren kapacitet, men betydelsen han har för de unga får icke underskattas.

    • 5 april, 2011 @ 22:54 Håkan Wall

      Varför är det naivt att tro han är oskyldig, men fullt normalt att tro att han gjort sig skyldig till något brott. Jag har svårt att sätta mig in i hur samtalen går i Allbäcks familj, men jag tror ju inte att Marcus bad pappa Stefan göra jobbet och sätta upp det på kommunen och det känns väl inte direkt trovärdigt att pappa Stefan berättade för sin son att kommunen betalade? Hade det varit mina föräldrar så hade jag garanterat inte fått veta ett smack i alla fall. Med tanke på att det var Janne Josefsson som gjorde reportaget och han inte vågade nämna Marcus med namn så kunde han garanterat inte hitta ett uns bevis i alla fall. Så nej, Marcus behöver inte ta avstånd för sin pappas gärningar offentligt och tills någon presenterar någon form av bevis för att han gjort något så är han oskyldig.

    • 6 april, 2011 @ 00:27 Black Francis

      Ett enkelt ”Jag vet faktiskt inte varför kommunen fakturerats för detta, så vitt jag vet var det XX som betalade” hade lugnat mig. Men jag har inte hört något sådant utan bara en talande tystnad varvat med undvikande svar. I min värld betyder tystnad att man sitter ner med advokater och försöker hitta på en historia som håller i rätten.

      Jag hoppas såklart att jag har fel, men jag tycker ändå att Öis skall vara försiktiga med att ha allt för stora kontakter med familjen Allbäck. Förr eller senare kommer ansvar att utkrävas, och då är det risk att namnet luktar riktigt illa och att det smittar av sig på Öis.

    • 6 april, 2011 @ 00:43 Håkan Wall

      Din tolkning av vad tystnad betyder är riktigt löjeväckande faktiskt. Att det sedan finns folk som du anser att Marcus är skyldig bara för att han inte vill uttala sig i pressen om ett brott hans far har begått – ja, det säger väl mer om dig än om Marcus.

    • 6 april, 2011 @ 01:43 Black Francis

      Är man oskyldig så har man i allmänhet ett svar. Är man skyldig så behöver man hitta på ett. Tycker inte det är så löjligt, snarare logiskt.

      Och självklart säger det mer om mig än om Markus att jag tolkar brist på tydliga svar som att man har något att dölja. Varför skulle mina tankar om detta säga något om Markus?

      Din naivitet på samma punkt säger för övrigt mer om dig än om David Marek.

    • 6 april, 2011 @ 05:28 Black Francis

      Mmmm… just det… löjeväckande var ordet.

    • 6 april, 2011 @ 08:09 Håkan Wall

      Det är väl en väldigt stor skillnad mellan att inte ha ett svar och att inte välja att prata med pressen om det, eller hur?

    • 6 april, 2011 @ 12:54 Mikael Carlsson

      Att hålla tyst är den regel som gäller om något är under utredning. Allt du säger, utanför förhör, kan vändas emot dig även om du är är oskyldig. Detta är väl också vad advokater har sagt till familjen Allbäck. Mackan hade kunnat säga vad han vill men förmodligen hade det inte hjälpt någon och frågan är varför han skall öppna munnen alls.

      Bor du i lägenhet och behöver en ny frys för att din gamla gått sönder. Frågar du då vicevärden hur han har betalt den när han skall installera den? Nej, du tar emot den och litar på att han inte har debiterat skattebetalarna. Vad skulle du då säga till en reporter som står utanför din dörr en kvart senare och frågar varför du tog emot en frys som hela Göteborg har varit med och betalat? Ja, vad svarar man då? Antagligen ”Jag har ingen aning om hur han har betalat den”. Visst, man har svarat men vad säger att man då är skyldig eller ej? Vad i ett sådant svar hade gjort dig ”mindre misstänksam” eller ”lugnare”? Nej, jag tror att advokaterna och åklagare får göra sitt och så får sanningen uppdagas med tiden. Har Mackan döljt något så lär det komma fram. Men tills dess så är han oskyldig.

    • 6 april, 2011 @ 17:00 Black Francis

      Håller fullkomligt med. Eftersom mycket tyder på att han är inblandad gör dock Öis bäst i att hålla ett visst avstånd så att inte även Öis förknippas med skiten. Förutsatt att inte Mackan kommer med en rimlig förklaring. Även om ett ”jag vet faktiskt inte hur det gått till, men jag är inte inblandad” inte håller i rätten så hade det känts betydligt bättre för mig än ”inga kommentarer”.

      Vilken annan arbetsgivare som helst hade krävt svar från en anställd som varit misstänkt för något liknande. Jag hoppas Öis gjort samma sak (även om Mackan rent tekniskt inte är anställd).

    • 5 april, 2011 @ 22:22 Krilliano

      Äh.. Tjöta. Allbäck är kung. Fifflare finns det gott om överallt och Mackan har gjort så jävla mycket bra för Öis genom åren. Om han nu skulle gjort detta så får han väl sona sitt brott och göra rätt för sig. Vad hans far anbelangar så har inte Mackan med det o göra. Jag kommer aldrig se Markus som något annat än en fotbollspelare med enorm klubbkänsla. Vem som rensar ogräs, lägger veranda eller sätter potatis i hans trädgård tillhör hans privata affärer och dom skiter jag högaktningsfullt i.

    • 5 april, 2011 @ 22:37 KG

      Word

  29. 5 april, 2011 @ 22:18 Bellman

    Jaaa!! Välkommen hem igen Mackan!! Jag känner på mig att den här säsongen kommer bli något att minnas länge!

    Svara

  30. 5 april, 2011 @ 22:44 Stefan

    Du kommer vara våran stoltaste symbol för det tappraste laget i stan, du sa: Jag föddes blå och röd å de ska jag VARA TILL MIN DÖD. För alltid för evigt i vår rödblåa famn, ditt nummer är 11 och Allbäck ditt namn

    Svara

  31. 5 april, 2011 @ 22:46 Alex u

    Det kanske rent utav var en PR-kupp! Å nog funkade dt isånnafall:) läste precis en artikel om det i aftonblaskan. Då lär det ju läsas av relativ många. Och det är ju kännt sen tidigare av sportsday och givetvis världens bästa blogg. ;)

    Svara

  32. 5 april, 2011 @ 22:54 SB

    Naiviteten bland kommentarerna är helt underbar!
    Det blir givetvis ingen Marcus Allbäck, mer än i något enstaka fall, precis som Black Francis påpekar och märker ut med hjälp av solklara citat.

    Att folket reagerar som de gör är ett tecken på vilka desperata tider vi lever i och hur usel trupp vi har på anfallssidan (undantaget Jakob och Wallén som man dock inte borde lasta med att bära det tunga ansvaret).

    En tidningsanka signerad aftonbladet som visar vilka små asätare alla fakking jörnals är.

    Svara

  33. 5 april, 2011 @ 23:45 markus

    Oj så här mycket uppmärksamhet har vi inte fått sen… tja konkursen. Har läst i minst fyra medier på nätet om Allbäcks comeback. Men det visar samtidigt hur mycket en kulturbärare betyder för en klubb, och jag är otroligt stolt att Mackan är det för ÖIS. Om han skulle spela en match i sommar skulle ju han säkert dra några hundra extra åskådare minst, om man dessutom gör det smart (marknadsföring) kan vi få en publikmatch (nåja) i div. 1 kommande säsong. Skulle kunna bli riktigt roligt…

    Men det viktiga är ju att laget på plan spelar bra.Jag är övertygad att Allbäck bara genom sin närvaro på gården emellanåt höjer kvalitén i laget och det räcker långt för mig!

    ”ÖIS är vår religion, GU är vår kyrka och Mackan är vår gud”

    Svara

  34. 5 april, 2011 @ 23:58 Benhinnan

    Spelande förbundskapten. Stort.

    Svara

  35. 6 april, 2011 @ 07:14 Fredrik

    Tyvärr lägger Mackans uttalanden om att han troligtvis inte kommer att spela några matcher lite sordin på stämningen. Hoppas att den blir någon match iaf.

    Svara

  36. 6 april, 2011 @ 07:50 Robbban

    Er vepa med texten ”Pengar styr dagens fotboll – du styrs av kärlek” är ju humor i toppklass.

    Svara

  37. 6 april, 2011 @ 08:36 Jakob

    Jag forstar inte folk som ser negativt pa den har nyheten, kan det bli battre? Om man har spelat ungdomsfotboll pa hog niva vet man att det ar sjukt inspirerande att fa trana med spelare som man har haft som idol eller spelare som haller hog niva. Man kampar och sliter dubbelt sa mycket och det ar exakt vad Marcus kommer att gora for de unga spelarna… Jag tror hela truppen och inte minst alla anfallare njuter av tanken att fa sta brevid Marcus Allback pa en traning och det spelar ingen roll om han inte spelar nagon match alls (jag hoppas han spelar manga), han kommer hoja nivan enormt bade pa planen och i omkladningsrummet…

    Svara

  38. 6 april, 2011 @ 08:45 Johan Gellerman

    http://sportsday.se/nyheter/fotboll/uppforstorat-tycker-allback-om-snacket

    Verkar som att risken finns att han inte spelar en enda match.

    Svara

  39. 6 april, 2011 @ 09:00 Mikael Carlsson

    Marcus Allbäck kommer alltid att bli ihågkommen och hyllad för hans ställningstagande i ÖIS och för vad han har gjort på plan i den rödblå tröjan. Vad hans farsa sysslar med hör inte hit.Och skall man hårddra det – Vem av alla här skulle säga nej till sin farsas hjäl om han erbjöd? Vem skulle fråga sin farsa om han har skött sina affärer rätt? Givetvis räknar man med det och litar på sin farsa utan att ifrågasätta. Farsan Allbäck är den som har gjort fel. Marcus har valt att inte kommentera det hela. Och frågan är varför han skulle vilja det och vad det hade tillfört det hela?

    Däremot så tror jag att detta med att Allbäck skall spela med ÖIS är att göra en höna av en fjäder. Jag tror att han kommer spela lika många matcher i år som förra säsongen. D v s noll stycken. Men men, det är givetvis en schysst gest från honom att visa att han vill hjälpa till om det krisar. Med det menar han nog att han ställer upp om alla andra våra anfallsalternativ inte finns tillgängliga plus det att ÖIS då inte kan hitta nyförvärv till rimligt pris och med lämplig kompetens.

    Svara

  40. 6 april, 2011 @ 10:02 Aarno Jokisalmi

    Kom igen Mackan så kör vi, Alla + behövs i detta läge.

    Svara

  41. 6 april, 2011 @ 10:33 Tjuvnyp

    Han är väl bara registrerad för att kunna vara försäkrad mot ev. skador när han tränar?

    Svara

  42. 6 april, 2011 @ 12:07 Anonym

    Fotbollsförbundet har redan uttalat sig om han varit inblandad i nu läget hade han fått avsluta sin anställning där omgående så har ju inte varit fallet.
    Jag håller tummarna för att Mackan #11 spelar med några matcher om så bara en halvlek per gång men det skulle göra susen på många plan. Höja laget de enskilda spelarna, Vi få utrymme i medierna ,framför allt skulle div1 seriern bli lite intressantare ,höja fotbollsintresset är inte fel i Sverige . Några fler åskådare på matcher är inte fel. Är man då i så bra form som Mackan så har man alla chanser att i dag hjälpa tillbaka ihop med de övriga grabbarna till elitnivå som Superettan är så vore det ju kanon. Superettan är inte fy skam om vi tänker efter.

    Svara

  43. 6 april, 2011 @ 20:00 Svenne banan

    Godtrogna öisare finns det gott om. Allbäck helt utan skuld… Allbäck spelade ”gratis” för han har så stort öishjärta…

    Svara

    • 6 april, 2011 @ 21:12 x-et på räcket

      Läs vad som skrivits i skuldfrågan, ingen har förnekat eventuell skuld…men, ingen skuld har heller bevisats. Handlar det om godtrohet att välkomna en såpass stark nyhet med glädje, eller är det så att han kan bli till stor nytta – även om det enbart sker genom inhopp på träning?

    • 6 april, 2011 @ 21:14 Joakim G

      Men herregud…

      Mackan tackade nej till minst 4 Allsvenska klubbar, ett par norska samt en ettårsförlängning med FCK, för att hellre komma hem och hjälpa ÖIS tillbaka till Allsvenskan. Han hade en ”bra” lön i ÖIS under 2008 och 2009, men absolut inte i jämförelse med vad som lockades med från bl.a. Borås eller Halmstad och absolut inte gratis.

      Just den här ”klubbkänslan” Marcus har för sitt ÖIS, är något som saknas i IFK och GAIS. Man har inte samma typ av dignitet i spelare, som föddes in i sitt lag, har tunga landslagsmeriter, proffsliv och hemvändande när det fanns andra lockande kontrakt. Och kom inte dragandes med Tobias Hysén eller Fredrik Lundgren nu, för det är inte ens i närheten…

      Jag är helt övertygad om att det Mackan gör för ÖIS. är en våt dröm för varje fotbollssupporter och en positiv avundsjuka står som spön i backen hos de andra lagen…

      Grattis ÖIS

      /Joakim
      (Djurgårdare som ni vet) :)

    • 6 april, 2011 @ 21:54 John

      Hoppas han spelar lite oxå. Hur blir det med Radio ÖIS förresten ?

    • 6 april, 2011 @ 21:59 Joakim G

      Jag har inget med ÖIS att göra längre och kan tyvärr inte svara på den frågan, mer än att jag vet att det jobbas på det. :)

      /Joakim

    • 6 april, 2011 @ 23:25 John

      Synd att du inte är kvar, du hade behövts däruppe :)

    • 6 april, 2011 @ 22:05 Alexander

      Balders Hage skrev för ungefär två veckor sen följande:

      Radio ÖIS.
      Vi anser det betydelsefullt att hålla liv i Radio ÖIS och har därför sedan en tid jobbat aktivt med att finna en lösning som är anpassad till ett strikt ideellt arbete. Lite jobb återstår men målsättningen är att komma igång så fort som möjligt.

    • 6 april, 2011 @ 22:07 Joakim G

      Ungefär så är det :)

      /Joakim

    • 6 april, 2011 @ 23:39 x-et på räcket

      Även jag hoppas på en bra fortsättning med Radio ÖIS, ytterst gärna med Joakim G vid micken. Vem som skall agera musikalisk sidekick – RudeBoy;=)??

    • 6 april, 2011 @ 23:46 DrJonas

      Det där med klubbkänsla har jag svårt att köpa Joakim G. Mackan har ju harvat omkring i bottenklubbar i halva Europa…för att tjäna pengar, för att göra karriär. Ingen klubbkänsla i min bok, men klubbkänsla kanske bara definieras inom ett land, Sverige?
      Jag hoppas han kommer dela med sig av alla sina (klubb)erfarenheter till de yngre. Det är guld värt.

    • 7 april, 2011 @ 00:27 Black Francis

      Att han farit runt en del i klubbar i Europa betyder väl inte så mycket för vad han känner för Öis.

      Däremot blev jag besviken att han valde att sluta efter 2009 då han varit högst delaktig i att Öis åkte ur allsvenskan, och fick dessutom (med Öis mått) bra betalt på vägen. Där hade han en jättemöjlighet att visa hjärta för Öis, men avstod.

    • 7 april, 2011 @ 08:32 Robbban

      Så, den sortens klubbkänsla som Markus Allbäck har, finns inte motsvarighet i GAIS och IFK? Nä, jag betackar mig för den sortens klubbkänsla. Med vad jag vet om ersättningar och tvister om skulder gentemot klubben genom åren.

      Och hade jag varit IFK nu, så hade jag blivit fly förbannad. Så historielöst att klockorna stannar. Vi kan väl börja med Torbjörn Nilsson och gå framåt. Markus Allbäck är väl ÖIS ende återvändare av den digniteten medan det i IFK finns hur många som helst.

      GAIS har varit en jojo-klubb och landslagsmän finns det få av under modern tid – Eine Fredriksson 1976 senast, just så usla är vi. Det innebär inte att det inte finns klubbkänsla värd namnet för det. Kan rada upp mängder med namn som brinner för sin förening, men i din bok är ju de inte värda att nämna då ”digniteten” inte är lika stor.

    • 7 april, 2011 @ 09:12 Joakim G

      Du missförstår mig, visst finns det klubbkänsla och legender i flera avseenden, speciellt i de namn du nämner. Vad jag menar är just det fenomen i Allbäck, som har ÖIS som sin moderklubb, uppväxt och fostrad i organisationen och och sen återvänder till Superettan istället för att välja andra luckrativa kontrakt.

      Visst en aning överdriven ”twist” men jag försökte faktiskt hitta liknande scenario i alliansklubbarna och hitta faktiskt ingen. Överbevisa mig gärna :)

      Sen när det gäller legender är väl IFK överlägsna, till trots att de flesta var inköpta till de lag som tagit dem till världshistorien. Gais har även dom sina egna ”legender” och trotjänare men åter igen, hittar jag ingen med samma ”track-record” som Allbäck.

      Ber om ursäkt om jag gjorde någon upprörd.

      /Joakim

    • 7 april, 2011 @ 10:52 Slicen

      ”Med vad jag vet om ersättningar och tvister om skulder gentemot klubben genom åren. ” Kan du inte utveckla vad du menar med detta, vore intressant att veta. Om man säger A så …

    • 7 april, 2011 @ 12:12 Krilliano

      Varför ifk haft många hemvändare har nog inte enbart o göra med klubbkänsla. Dom har ju varit väldigt bra och förmodligen kunnat erbjuda spelarna som kommit ett med svenska mått mätt väldigt bra kontrakt. Allbäck har ingen anledning att vara på Öisgården överhuvudtaget om han inte vill. Punkt.

  44. 6 april, 2011 @ 22:29 Toby

    En fråga som ligger vid sidan av ”tråden”
    Om man tittar på ois.se så står Peter A med i truppen. Har han skrivit på? någon som vet…

    Svara

    • 6 april, 2011 @ 23:02 Fredrik

      Ja det verkar så. Trevligt!

  45. 6 april, 2011 @ 23:04 stefan B

    angående Peter abrahamsson så att han står med i truppen måste ju innebära att han skrivit på för 2 dagar sen så stod han inte med.

    Svara

  46. 7 april, 2011 @ 07:24 PriMax_ÖIS

    Det var ngt rykte om att han skrivit på fram till sommarens transferfönster men jag vet inte om detta är sant..

    Svara

    • 7 april, 2011 @ 09:01 Johan Gellerman

      Är det sant så är det rejält värdelöst både från ÖIS och från Peter.

    • 7 april, 2011 @ 10:23 Håkan Wall

      Snarare så att det är den absolut bästa lösningen där bägge parter är nöjda.

    • 7 april, 2011 @ 11:04 Johan Gellerman

      Är det vettigt att vi ska spela med en målvakt under en halv säsong som sedan drar som free transfer där de enda pengarna vi får är utbildningsbidraget? Och efter halva säsongen ska vi ställa en ny målvakt i mål, som på väldigt kort tid ska spela in sig som förstamålvakt. Är det inte väldigt mycket bättre att spela in den målvakten som garanterat (såvida inte vi säljer honom och tjänar en slant) kommer stanna hela säsongen än att behöva byta målvakt efter halva?

      Peter ger ÖIS ett par månader för att han ska kunna visa upp sig och komma härifrån utan att det ska ligga honom i fatet att någon klubb ska behöva pröjsa för honom. Är man så jävla egoistisk och en legosoldat som symboliserar allt det vidriga med den moderna fotbollen så ska man fan inte få spela!

    • 7 april, 2011 @ 11:28 Håkan Wall

      Ja, det är vettigt. Först och främst för att Peter är betydligt bättre än Fredrik Andersson. För det andra är det inte alls säkert att han sticker till sommaren, utan det enda som är säkert är att han har möjligheten om han vill.

      Sedan är det flera som inte bör spela i dagens lag med din attityd till kontrakt och det är flera som haft liknande situationer tidigare i ÖIS som fått spela. Du kan tycka precis vad du vill om den moderna fotbollen och vägra anpassa dig efter rådande förutsättningar, men sånt är livet. Du får väl göra som vanligt och bua ut spelarna i laget…

    • 7 april, 2011 @ 12:11 PriMax_ÖIS

      Jag tycker att nuläget varit extremt iom ÖFAB:s konkurs och degradering. Att vi trots detta fått ihop en trupp som är förhandstippad som segrare tycker jag är ett bevis på att klubbkänslan finns kvar. Jag tycker inte att vi har rätt att tvinga nygamla spelare att skriva på långa kontrakt. Vi har svikit dem en gång och ger dem oss en ny chans skall vi göra allt för att få dem att trivas och utvecklas!
      Jag hoppas att vi i fortsättningen inte erbjuder kontrakt där vi betalar ut allsvenska löner oavsett var vi spelar.

    • 7 april, 2011 @ 12:35 Johan Gellerman

      Han vill ju egentligen inte vara kvar (annars hade han lika gärna kunnat skriva på för hela året) så varför ska vi då ha en uttalad förstamålvakt som utnyttjar ÖIS som skyltfönster för att dra någon annanstans, gratis, så fort tillfälle ges? Med tanke på att vi inte kommer ha något b-lag så kommer Fredrik stå helt utan matchträning för att sedan kunna komma att kastas in i hetluften under andra halvan av säsongen. Det känns ju givet att det är värt att ta den risken…

      Eftersom jag inte har någon aning om hur kontraktssituationen ser ut kan jag inte uttala mig om andra fall. Sedan kan jag heller inte påminna mig om något liknande fall där en av lagets bästa spelare förlängt sitt kontrakt till nästa transferfönster för att han misslyckades med sin ambition att komma till en annan klubb och därför behöver ett skyltfönster så han kan dra när chansen kommer.

      Och vid en majoritet av de fåtal gånger jag har buat ut laget efter en bedrövlig insats har du inte ens närvarat. Var rädd om sittdynan.

    • 7 april, 2011 @ 16:21 Håkan Wall

      Ska du leta spelare så har du ett gäng som har varit i ungefärligt liknande situationer. Ta Ken nu senast t.ex. Förvisso hade han en utköpsklausul, men å andra sidan var lönen så hög att det kompenserade det mer än väl. Pavel är väl ett annat bra exempel på en spelare som var i en liknande situation. Nathan Coe. Inte exakt samma, vilket ganska självklart är omöjligt att hitta då situationen är helt unik, men klart jämförbara.

      ”Utnyttjar ÖIS som skyltfönster”? Skönt att du inte tappat ditt sinne för humor, den behövs om vi ska klara flera år i ettan.

      När det gäller ditt sista påstående att jag inte skulle närvarat vid en majoritet av de fåtal gånger du buat ut ÖIS, så har du antingen fel på att jag inte närvarat eller också har du fel att det bara är ett fåtal gånger. Bara att välja. Jag håller hårt i sittdynan, den behövs när man ser så många ÖIS-matcher som jag per år.

    • 7 april, 2011 @ 17:13 Johan Gellerman

      Gott med någon som har mer koll på vad jag gör än vad jag själv har. Satt du med kikare på sittplats i Sundsvall, Väsby, Borlänge och Gävle eller gömde du dig hela matchen bakom någon av de andra ÖIS-arna som var där? FYI så ser jag generellt sett inget nöje i att bua ut spelarna och påstår du att det är ”som vanligt” så kan du inte tycka speciellt mycket är ovanligt.

    • 7 april, 2011 @ 17:40 Håkan Wall

      Att du inte ser något nöje i det, det fattar jag, jag ifrågasätter inte att du vill att det ska gå bra för ÖIS. Det är dåligt med kikare på matcherna för min del, men fotografiskt minne är en bitch. Så ja, jag såg dig i Ljungskile, Trollhättan och Landskrona. Det innebär alltså att du buade på minst 46% av bortamatcherna förra året. Jag vågar mig på en gissning att du buade i Falkenberg också och då spränger du 50%-vallen för säsongen. Du kan ju inte på fullaste allvar kalla det för ”ovanligt”? :)

    • 7 april, 2011 @ 17:51 Johan Gellerman

      Stämmer säkerligen. Räknade dock ett antal säsonger bakåt i tiden och då är det inte särskilt vanligt om man sätter det i paritet till vad som varit befogat. Ska vi avsluta den diskussionen där?

  47. 7 april, 2011 @ 12:56 Anonym

    Fotbollen är väl på väg att gå åt samma håll som övriga arbetslivet. Timmanställningar, projektanställningar. Vetu det kanske snart är okej att hyra in från bemaningsbolag. Man kanske skulle skapa sig ett bemaningsföretag som hyr ut fotboll spelare. Är det redan verklighet? eller vad sysslar Elfsborg med redan nu?

    Svara

  48. 7 april, 2011 @ 13:12 Anonym

    Vill ni gå på Allsvensk match Intersport bjuder på 1000 gratis biljetter till Gais- Trelleborg 9/4 hämtas i butikerna Backaplan, Högsbo 421, Nordstan 2/pers. Inte för jag är Gaisare men jag tycker annonsen var väldigt bra den försökte nog flörta lite med Öisare med blå/röda stora bokstäver.

    Svara

    • 7 april, 2011 @ 13:22 markus

      du vet inte att intersport har rödblåa bokstäver i sin logga??

    • 7 april, 2011 @ 13:57 Anonym

      Jo ,men har du sett annonsen?

    • 7 april, 2011 @ 13:48 PriMax_ÖIS

      Känns som ett sätt att dopa publiksiffrorna. GAIS får tydligen ngn publikbonus av fotbollsförbundet om man kommer över en viss publiksiffra i premiären och mot AIK. Skulle vara intressant att se vad intersport betalat för biljetterna..

    • 7 april, 2011 @ 13:52 Johan Gellerman

      Alla lag ska ha fått ett riktpubliksnitt av SEF där man erhåller en bonus om man klarar av att nå upp till det målet.

    • 7 april, 2011 @ 13:58 Slicen

      Gais ordförande Christer Wallin är storägare i Intersport, så företaget har nog inte betalat några stora pengar. Ingår väl förmodligen i sponsringsdealen.

    • 7 april, 2011 @ 14:08 Anonym

      Men det är ju en bra vinn vinn situation just nu när våren är på väg hur många är inte ute efter ny grejer nu och går ur butiken utan att handlat något eller fått nya uppslag som man kanske går in och handlar en anan dag. Båda drar nytta av detta de får in folk i butikerna. Gais får ökad publik.

    • 7 april, 2011 @ 14:10 Anonym

      Inget om om GAIS men om det inte vore för ÖIS hade jag inte gått på svensk fotboll, ens om någon betalat mig för det. Spendera två timmar av sitt liv för att titta på fotbollsvirtuoser som Alvaro Santos, Jonas Lunden och Fredrik Lundgren ta sig ann sina motsvarigheter i Trelleborg lockar föga.

      Blir det liverapport ikväll Håkan?

    • 7 april, 2011 @ 14:51 Anonym

      Jag gillar och gå på fotboll och i år hoppas jag kan se både allsvenska ,Superetta matcher och även nu då div 1 matcher men sen ser jag ju även byns div 6 lag och sommarstadens lag . även någon match i div 3 blir det. Jag gillar live fotboll och när man inte håller på något av lagen ser man även fotboll på ett annat sätt.
      Tillbaka till Gais tycker jag dom lyckas i sin pr cup nu Wandersson spelklar sen hur långt det räcker att locka folk vet inte jag.Men att man syns i medierna är viktigt. Det vi syns i medierna har ju inte varit särskilt bra det framgick ju när sammanslagningen var på tapeten då kom ju verkligen fram vad folk tyckte om Öis och förknippas med.

    • 7 april, 2011 @ 16:24 Håkan Wall

      Ja det blir det. På everysport av ÖIS.se. Hade tänkt liverapportera, men det känns onödigt att göra det på två ställen…

  49. 7 april, 2011 @ 15:04 Anonym

    Nu kommer en lite knäpp ide: Man kanske skulle ha ett årskort på Gamla Ullevi som gällde alla allianslag så kunde man gå på hur mycket fotboll man ville. Undra om det skulle få upp publiksiffrorna? Hade varit kul att testa. För det är ju aldrig fullsatt någon gång, även damernas landskamper kunde ingå.

    Svara

    • 7 april, 2011 @ 15:13 Johan Gellerman

      Så man skulle betala 5-6000 för det? Det kommer aldrig hända.

    • 7 april, 2011 @ 16:09 Markus B

      Det hade varit lite coolt :), jag personligen skulle aldrig köpa något sådant då jag inte vill se Gais eller IFK spela men det hade ändå varit ett roligt påhitt:P


Dela dina tankar

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se