IMG_7069

Lantz, Carlsson, obekväma ord och personliga vendettor

Bråket i GP mellan Janne Carlsson har nog inte undgått någon. Men vad handlade det egentligen om?

Kontraktsförlängningen

 

Om vi börjar med förlängningen av Lantz kontrakt som Janne nämner i sin intervju så har följande info nått mig.

Att beslutet att förlänga med Lantz var något hela styrelsen inte var överens om verkar stämma. Säkra källor menar att styrelsen inte var enig beslutet och så sent som en vecka efteråt erkände en person på en ledande post i klubben för mig att tre år ”kanske var lite för långt”.

Så svaga mandat hade man alltså för ett beslut som totalt innebär en utgift på över en miljon (lön inklusive avgifter i tre år). Detta i en tid då föreningen enligt förra medlemsmötet ser ut landa 1,5 miljoner bakom budget. Detta det första året då fotbollen står på egna ben och måste bygga ett eget kapital.

Inte nog med att kontraktet som sådant är en stor utgift. Förlängningen skedde också med en högst kontroversiell tränare som knappast lyckats öka engagemanget kring klubben, vare sig med resultat eller med sitt sätt att representera klubben. I en tid då föreningen hade behövt bygga sin identitet för att generera intresse valde man istället Lantz. En person som på många olika sätt är motsatsen till den rödblå fanbärare klubben behövt för att skapa drag kring klubben i en tuff tid.

Något Lantz visar på ett oerhört övertygande sätt när han får chansen i GP.

Något som Janne också lyfter i artikeln är Marcus Lantz brist på tydlig kommunikation. Emil Karlsson pratade om det då han lämnade klubben och flertalet spelare därefter har pratat om den totala brist på feedback rått efter en petning.

Marcus Lantz är också en tränare som i början av säsongen 2015 samlade truppen för att berätta att om jag skulle sätta min fot på ÖIS-gården skulle han mota bort mig. Detta var inget som nådde mig direkt från tränaren, utan det kom via omvägar. Detta trots att Pierre Edström var med vid det tillfället.

Någon konfrontation blev det dock aldrig, trots att jag gjort många besök på ÖIS-gården efter detta.

Att Lantz kommunikation med Janne inte heller varit helt rak och ärlig heller låter med andra ord inte osannolikt.

Marcus Lantz felsteg

 

Mina upplevelser och Jannes ord till trots. Lantz brister blir som allra tydligast då han själv väljer att uttala sig i GP. Uppenbarligen i strid med de order han fått från klubben då han inleder hela sin harrang med ”Vi har visserligen fått instruktioner av styrelsen att inte uttala oss” för att sedan göra allt man kan för att håna Janne Carlsson.

Marcus Lantz är anställd av klubben och borde lyda dess riktlinjer, att han och Janne är lika goda kålsupare i detta fallet går inte att påstå då Janne faktiskt inte längre är anställd av klubben.

Men det är inte bara det faktum att Lantz uttalar sig som gör detta uppseendeväckande. Det är också i vad han säger Marcus Lantz visar upp vad som är viktigast för honom. Låt oss rada upp några citat ur artikeln

”Sedan kan man ha lite självkritik också. Om man 2009 har fått gå från Öisgården, 2015 fått lämna Utsikten och 2016 fått gå från Öis igen kanske man skall vara lite ödmjuk.” – Angående Jannes kritik.

”Att Janne Carlsson inte gillar mig kan jag leva med, men när det skadar Öis reagerar jag. Janne Carlsson sågar hela min trupp, en trupp som är på väg mot Öis bästa prestation sedan 2010. Det är sju år. Där reagerar jag” – Angående Jannes åsikter om truppbygget.

”Att Janne Carlsson inte gillar mig är inga problem. Det är inte därför jag reagerar. Jag reagerar för Öis vinnings skulle. Spelarna har gjort det väldigt bra. Att vi inte ”connectar” är kanske inte så konstigt. Han kommer från Utsikten i division 1, jag kommer från Bundesliga. Det är skilda världar.” – Angående de bådas samarbetssvårigheter.

Finns det någon som efter att ha läst Lantz citat fortfarande funderar över hur det kan vara svårt att samarbeta med honom? Är det någon som tror att Marcus Lantz uttalar sig för att han vill skydda ÖIS och gör det för sin egen vinnings skull?

Hade Marcus Lantz varit tillräckligt taktisk hade han svarat något i stil med: ”Det var tråkigt att det blev på detta viset. Det stämmer att vi inte kom drog jämt och där har vi nog båda skuld. Men jag önskar Janne lycka till och fokuserar på säsongsavslutningen med ÖIS”

Men det räcker inte att avsluta detta snyggt för Marcus Lantz. För honom är det viktigare att försöka trycka dit Janne som han uppenbarligen har lyckats skapa ännu en personlig vendetta med. Inte den första och inte den sista. Då spelar styrelsens order ingen roll.

Det måste vara slut snart. Jag klarar inte av tre år till med denna människa som ansikte utåt för min förening.

Skillnad på Carlsson och Lantz agerande

 

Avslutningsvis vill jag förtydliga varför jag ändå tycker att Janne Carlssons intervju var befriande.

Man får tycka vad man vill om Jannes gärning som både tränare och sportchef, men vi medlemmar kan inte tycka att alla ska hålla tyst utåt för att ”skydda ÖIS”. I en demokrati måste makten tåla granskning och kritik, det borde ligga i varje medlems intresse att ha en transparent förening där missförhållanden kommer upp till ytan.

På samma sätt som jag vill att medier granskar de politiker jag röstat på vill jag att personer med insyn talar när de anser att något i föreningen inte sköts på rätt sätt. En medlemsförening bygger på att medlemmarna har insyn och därmed kan göra ett aktivt val. Annars kan vi lika gärna stryka 51%-regeln och ombilda våra föreningar till företag styrda över våra huvuden.

Ni som tror att Janne har rätt men tycker att han borde vara tyst. Vill ni inte veta?

Och ja, det är skillnad på Lantz och Jannes agerande. Lantz är anställd av klubben, det är inte Janne. Janne uttalar sig dessutom för att påtala missförhållanden som alla, med den insyn jag har privilegiet att ha, sett länge och påtalat internt. I Marcus Lantz fall handlar det snarare om hämnd för kritik han fått. Jannes ord pekar på brister i organisationen som bör åtgärdas. Lantz ord handlar om att han blivit kränkt personligen och vill ha sin hämnd.

Lantz agerar här på samma sätt som när han samlade truppen för att måla ut mig som den yttre fienden.

Detta för att Marcus Lantz uppenbarligen har svårt att rannsaka sig själv och kan inte acceptera när andra påtalar hans brister.

Egenskaper som är svåra att kombinera med det yrke han just nu har.


'Lantz, Carlsson, obekväma ord och personliga vendettor' have 28 comments

  1. 3 oktober, 2016 @ 14:47 Pajazzo Di Scania

    Känner likadant, den skånska pajasen måste bort…

    Svara

  2. 3 oktober, 2016 @ 15:14 Peter

    Väldigt bra skrivet!!
    Vi får inte bli ” tystnadens” klubb -där inbördes beundran blir viktigare än klubbens bästa.

    Svara

  3. 3 oktober, 2016 @ 15:28 Banan

    Lantz måste bort. Edström måste bort. Nordh måste bort. Den enda intressanta frågan är vilka övriga i styrelsen skall också bort?

    Svara

  4. 3 oktober, 2016 @ 15:48 RödBlå

    Tyvärr är detta förödande för ÖIS och kampen för ökat stöd i regionen, ekonomiskt och annat.
    När Janne anställdes borde man ha sorterat vem gör vad o Jannes tidigare resultat i ÖIS är ju inte precis någon merit.
    Sen har vi ju svarsmålet som ju är ett riktigt självmål, hoppas Styrelsen kan ta tag i detta o lägga locket på och
    sen ta tag i ÖIS igen för kamåpen för att stanna i Superettan är långt ifrån över.

    Svara

    • 3 oktober, 2016 @ 22:24 Daniel

      Vad menar du med ”Jannes tidigare resultat är ju inte precis någon merit”? Att vinna superettan var ingen merit eller?

  5. 3 oktober, 2016 @ 17:58 öisarn1

    känns som att publiksiffrorna gått ner mycket sen senaste förlängningen av lantz

    Svara

  6. 3 oktober, 2016 @ 18:34 Mackan

    Bra skrivet!

    Ja får bara känslan av att Kalle Cula, Edström och Nordh inte är en god trio…hoppas jag har fel, fördärva fan inte klubben ännu mera..

    Svara

  7. 3 oktober, 2016 @ 19:14 Karl

    Vinklad artikel kan man lugnt säga.

    Om ÖIS ska lyckas i framtiden måste vi sluta skrika efter att alla som jobbar för klubben är super ÖISare och gosar med alla supportrar.

    Markus Lantz är långt ifrån perfect som tränare och hans uttalande är klumpigt, dock forståeligt eftersom Janne Carlsson kräver i artikeln att Lantz, Edstrom och Corneliusson alla sparkas. Detta verkar dock helt vara glömt i ovan artikel.

    Markus Lantz vill spela en offensiv, passningsorienterad fotboll. Han vill utveckla individer och hjälpa dem framåt i kärriaren. Framförallt är han ambitiös och driven vilket gör att han jobbar stenhårt för att nå framgång.

    De spelare som har ”uttalat” sig att de inte gillar Markus Lantz är spelare som inte har kvalitet eller ambition att spela fotboll på hög niva. Varför ska ÖIS lägga tid och energi på dem? Emil Karlsson slutade med fotboll efter ÖIS. Det gjorde även Johan Hedman. Oskar Wallen var inte tillräckligt bra för att spela i ÖIS efter sina skadeproblem. Tråkigt men SANT. Våra nyckelspelare verkar trivas och gruppen har en positiv stämning.

    Jag vill se ÖIS i allsvenskan med spelare som vill utvecklas och nå långt i kärriaren. Jag vill gå på fotbollsmatcher där ÖIS dominerar och spelar en rolig, positiv fotboll. När Janne Carlsson var tränare spelade vi som Blavitt på 90talet. Defensivt med långa bollar utan någon tanke eller spelide. Det kan funka ibland men är sällan långsiktigt. Dessutom utvecklar du inga unga talanger då spelet är mest i luften. Janne Carlsson och Markus Lantz står för tva helt olika sätt att spela fotboll. Jag föredrar Markus.

    Så länge vi når resultat så kommer jag stötta Markus. Vi är oceaner mycket bättre i år än vad vi var 2013. Kan vi fortsätta utvecklas så kommer vi vara ett topplag i Superettan inom 1-2 ar.

    Forza ÖIS !!!

    Svara

    • 3 oktober, 2016 @ 21:48 Oscar

      Nämn en spelare som Lantz utbecklat på sina 2 1/2 år som huvudtränare…

    • 3 oktober, 2016 @ 22:16 Anders

      Suget efter div. 1 är gränslös, kanske att bondesligalantz lyckas ta oss dit igen, han är på god väg.

    • 3 oktober, 2016 @ 23:52 Rött&blått

      Det är väl positivt om tränare har ett ÖIS-hjärta och känslor för klubben och inte bara tänker på sin egen karriär? Hur kan du få detta till något negativt? Tycker du att Lantz stått för en offensiv och passningsorienterad fotboll i de senaste två matcherna mot Dalkurd och Athletic då man lyckats få till ett avslut på mål och släppt in fem bollar? Hur vet du att Lantz vill utveckla individer och och hjälpa dem att komma vidare i sinakarriärer, visa gärna på exempel som styrker detta, vilka individer har han utvecklat?

      Vilka unga talanger har fått chansen under Lantz ledarskap, hur många juniorer har han släppt fram? Du får gärna ge mig 4-5 namn på unga spelare från egna led som han har lyft under sina år som tränare i ÖIS? Tycker du verkligen vi har nått så bra resultat med Lantz? Han var tränare när vi åkte ur Superettan 2013, hans lagbygge föll ihop under hösten 2014 och vi blev förnedrade av Utsikten i seriefinalen av söderettan och föll i det efterföljande kvalet mot Assyriska. 2015 dominerade Trelleborg serien och vann överlägset samtidigt men då lyckades vi besegra Mjällby i kvalet efter en dramatisk förlängning. Detta Mjällby som nu är på väg ner i division 2. Nu ligger vi farligt nära kvalspel för att hållas oss kvar i superettan och fortfarande kan 2016 sluta i ett praktfiasko. Har Lantz verkligen presterat så bra resultat?

      Ser framemot att läsa dina svar, alltid kul med någon som har helt annan uppfattning och åsikter.

    • 4 oktober, 2016 @ 10:03 Karl

      Jakob Ericsson var inte ordinarie under Hans Prytz. Under Lantz vaxte han fram till en av vara viktigaste spelare och spelar nu i Allsvenskan.
      Sebastian Ohlsson kom till OIS efter att ha blivit ratad av IFK. Har nu flertalet Allsvenska klubbar efter sig.
      Daniel Paulson har varit i stort sett ordinarie under Lantz och utvecklats till en riktigt bra spelare i Superettan.
      Andreas Ostling kom fran Vasteras i Div 1 och ar nu en mittfaltare som har varit en av de basta i Superettan stundtals i ar.

      Lantz ar givetvis inte ensam i deras utveckling men han har sjalvklart spelat en stor roll i detta da han har givet dom stort fortroende.

      Jag vill att alla tranare ska ha OIS hjarta. Jag vill att alla spelare ska ha OIS hjarta. MEN, det finns ingen ELIT tranare (forutom Erik Hamren) som har ett OIS hjarta just nu. Janne Carlsson och Hans Prytz ar inte tillrackligt bra tranare. Om vi ska na Allsvenskan och forhoppningsvis komma tillbaka till en niva likt tidigt 2000talet sa behover vi en riktigt bra tranare. Jag vet inte om Lantz ar tillrackligt bra heller MEN jag tycker faktiskt han har gjort det tillrackligt bra for att fa fortsatt fortroende.

      2013 – Lantz tog over och vi akte ner i Div 1 – Absolut ett misslyckande men att enbart skylla pa Lantz ar fel.

      2014 – OIS kommer 2a efter Utsikten med 48p. Jag ser det som en stark prestation att komma 2a i forsta sasongen i Div 1. Kolla bara pa hur andra lag har lyckats efter att ha akt ner i Div 1. In princip alla har varit mittenlag och vissa har till och med akt ut. Vi ska ocksa inte glomma vilka skadeproblem vi hade det aret. Sjalvklart ar vi battre an Utsikten och i en logisk varld skulle vi vunnit serien. MEN fotboll ar langt ifran logisk. Fraga Leicester.

      2015 – OIS kommer 2a efter Trelleborg med 57p. Med vara 57p hade vi vunnit Div 1 Sodra VARJE sasong sedan 2007. Att Trelleborg gor en super sasong har inget med OIS eller Lantz att gora. Vi spelade in 9p mer an 2014 och var helt overlagsna under hosten. For mig ser man en tydlig utveckling i vart spel fran 2014 till 2015.

      2016 – Det ar for tidigt att analysera 2016. Med 4 matcher kvar ligger vi 9p fran nerflyttning och 4p fran kval. Det ar en godkand prestation, inte mer. Schema kvar: Sirus (Borta), Frej (Hemma), Angelholm (Borta), Assyriska (Hemma). Tar vi minst 6p fran 4 sista matcherna sa har vi god chans att slippa kval. Jag tror att vi vinner mot Frej, Angelholm och Assyriska. Gor vi det slutar vi pa 39p, 11p battre an 2013.

      Vi har inte spelat bra de senaste matcherna men inget lag spelar bra fotboll varje match. Vi har visat under sasongen att vi vill spela en offensiv, passningsorienterad fotboll. Kan vi spetsa truppen med nagra spelare infor 2017 sa tror jag vi kan ta annu ett steg i var utveckling.

      Som sagt, jag tycker vi ar pa vag i ratt riktning, bade spelmassigt och i tabellen. Darfor stottar jag Lantz.

    • 4 oktober, 2016 @ 11:12 Geir

      Men vänta nu Karl – det där var ju ett genomtänkt, balanserat och välmotiverat inlägg?? Ska vi verkligen hålla på med sånt här?

      Utöver att krönika är vinklad – den avser nog inte att vara något annat – så är det också mycket i den som jag tycker är direkt underligt. En av de sakerna är detta:
      ”Ni som tror att Janne har rätt men tycker att han borde vara tyst. Vill ni inte veta?”. Jag har nog inte hört någon som tror att Janne har rätt som har menat att han borde hålla tyst. Däremot vet jag ganska många som tycker att han kunde ha väntat till efter säsongen, för att inte störa det som nog alla förstod skulle bli en kamp för nytt kontrakt.

    • 4 oktober, 2016 @ 11:20 Oscar

      Karl, dom spelare du nämner var ju i Öis A-trupp redan innan Lantz kom in i bilden och dessutom redan då ganska tongivande . Knappast några spelare som Lantz utvecklat själv, som du själv säger. Lantz har gett dom fortsatt förtroende då dom redan tillhörde de bättre spelarna i truppen sedan innan.
      Det Lantz har gjort är att ta över ett lagbygge och sedan kompletterat med några erfarna spelare som Anklev och Björck (spelare från Allsvenskan). Att komplettera med mer erfarna spelare har visat sig vara bra, men om det är Lantz eller föredetta sportchefens ( Kent Carlsson) förtjänst kan man ju också ta sig en funderare över…
      Därtill har vi Janne Carlsson att tacka för Abbas Hassan. Jag är helt övertygad om Robertino Kljalic fått fortsätta som 1a målvakt hade ÖIS haft 3-4 poäng mindre. Nu har vi endast 4 poäng ner till kvalplats. Kontraktet är långt ifrån klart. Det återstår att se om vi lyckas hålla oss kvar. Det är godkänt om vi lyckas. Men att kalla det en prestation- som Lantz beskriver det- är lite i överkant…

      Då Lantz under sina 2 1/2 år i klubben inte visat minsta tendens till att ta fram och utveckla nya spelare så har jag svårt att se att han kommer lyckas med det under dom kommande 3 åren. Jag hoppas jag har fel!

    • 5 oktober, 2016 @ 08:14 Anonym

      BRA SKRIVET AV Karl 10 poäng

    • 26 oktober, 2016 @ 12:56 Kalle

      Oerhört bra skrivet!
      Rolig fotboll med spelare som vill utvecklas kan det bli bättre?
      En tränare som vill att man ska återigen bli ”lirarnas lag” och trilla boll längs marken.
      Saknaden är enorm efter en full GU. Kan man lira fotboll så är nästan alla problem lösta. Medgångssupportarar strömmar tillbaka till GU vi är återigen en mäktig fotbollsklubb i Sveriges högsta division, Allsvenskan.
      Mot den moderna fotbollen!

  8. 3 oktober, 2016 @ 21:08 Harry (Dirty Harry)

    Du Karl.
    Såg du matchen idag ?
    Bundesliga sa Lantz, risk för kval säger ja.

    Svara

  9. 4 oktober, 2016 @ 09:52 Alfred

    Efter att ha tagit del av kommentarerna här och på Svenska Fans måste jag säga att jag är mycket besviken på klubbens ledning och på många supportrar.
    Jag delar precis varje ord som Felix skriver ovan. Motståndarna till ”Felix linje” har som främsta argument att kritiker av klubbens ledning skadar klubben i och med kritiken. Stämmer detta verkligen? Precis som Felix skriver är rätten att framföra kritik och sina synpunkter en av demokratins hörnstenar. Att kritisera kritikerna är skadligare för klubben än att inte göra det. För att tydliggöra min synpunkt vill jag ge följande (hypotetiska) exempel.
    Inom en organisation/företag/familj/klubb är det någon som begår brott. Antingen tycker man detta är OK eller inte. Om man inte tycker det är OK; hur är det enklast och effektivast att få stopp på brottsligheten? Att tysta visselblåsarna?
    Visst, jag kan förstå argumentet, för att fullfölja mitt hypotetiska resonemang ovan, att om man inte anser att brott begås ska visselblåsarna tystas. Hur gör man detta? I en vuxens värld sker detta givetvis genom att argumentera i sak, att ”bevisa” att brott inte begås, inte att tysta den/de som framför en åsikt. Man kan se vissa försök hos Lantz att vederlägga JCs uppgifter men tyvärr sker detta på ett sätt som dessvärre inte inger något förtroende. Argumentet ”Han [JC, min kommentar] kommer från Utsikten i division 1, jag kommer från Bundesliga. Det är skilda världar.” betyder att Lantz är oantastlig i förhållande till någon som inte befunnit sig på samma höga nivå som Lantz. Detta är ett klassiskt, men oerhört omoget, maktknep. För att vara övertydlig om vad Lantz säger skulle exempelvis de flesta tränarna/sportcheferna i allsvenskan, i Lantz värld, inte kunna kritisera Lantz eftersom han ”kommer från Bundesliga”.
    Öppenhet och transparens är viktigare än någonsin när det blåser motvind. Alla ”stora beslut”, såsom att tillsätta tjänster eller ”avskeda” någon, värva spelare o.s.v. borde fattas av styrelsen och därmed protokollföras. Protokollen borde också vara tillgängliga för de medlemmar som önskar granska dessa. Jag kan förstå om vissa beslut, exempelvis strategiska beslut, inte ska ”offentliggöras” i klubbens intresse.
    I de flesta organisationer/företag tecknas företagets/organisationens firma i enlighet med vad som framgår av företagets/organisationens stadgar. För att möjliggöra en löpande drift bemyndigas vanligtvis två eller flera av styrelsens ledamöter att tillsammans fatta för företaget/organisationen bindande beslut. Samtliga beslut behöver alltså inte tas upp till behandling eller för den delen beslutas av hela styrelsen.
    Vad klubben borde göra till bemötande av JCs kritik är givetvis att redogöra för hur besluten om tillsättande/avskedande av JC skett, har besluten fattats av styrelsen vid styrelsemöte eller har besluten fattats av ”enskilda styrelseledamöter”. Detsamma gäller värvningar av spelare. Att tydligt redogöra för detta är viktigt för att kunna ställa rätt beslutsfattare till svars för deras beslut. För er som tycker att detta är hårt vill jag påtala att ingå i en styrelse SKA vara hårt, det är ett ansvarstungt åtagande och är man inte beredd att ta ansvar för sina beslut ska man heller inte ingå i en styrelse.

    Svara

  10. 4 oktober, 2016 @ 13:01 Handbolls-Hasse

    På torsdag smäller det! ÖIS Handboll!

    Svara

  11. 4 oktober, 2016 @ 17:33 Putte

    Kan vi försöka att gemensamt ta serien i hamn och göra vad vi kan för att stötta de spelare som är på plan, och ta alla andra diskutioner när säsongen är över. Då finns det både tid och plats för reflektioner. Nu hjälps vi åt och gör våran del som Sanna supporters.

    Svara

    • 19 oktober, 2016 @ 16:34 Antonr

      håller med

  12. 4 oktober, 2016 @ 20:51 Kalle H

    Lantz är ett stort EGO. Bara för att man spelat i Bundesliga behöver man inte vara en bra tränare i .Superettan . Kan hända att han är bra på träningarna men han har svårt att visa ledarskap i matcherna. Har ni inte märkt hur han står och skriker på laget när vi spelar bra men går och sätter sig på bänken när det tar emot. Har också för mig att vi vann Superettan med Janne. Tvåa i Division Ett två gånger är inte samma merit för mig. Nä Lantz har inte visat någonting. Varför fick vi inte Elmander? Jo Lantz ville inte ha honom. Om vi fått Elmander är jag övertygad om att vi varit klara för nästa års Superetta för längesedan. Dessutom hade publiken ökat med femhundra varje match och draget kring ÖIS hade ökat. Idiot.

    Svara

  13. 4 oktober, 2016 @ 20:51 Peter

    Kostnaden för Lantz är säkert mer än en miljon på tre år.
    Tror lönen har höjts sedan div 1 .
    Gissar det är 40.000 mån + sociala + övrigt -blir säkert ca 60.000/ mån=720.000
    Det blir drygt två miljoner på tre år.
    Klubben har inte råd att avskeda sin tränare-om vi nu inte åker ur i år( finns klausul om det enligt styrelsen).
    Oavsett resultat 2016-så är det oerhört högt spel att skriva ett sådant avtal med en orutinerad tränare utan större meriter/oförståeligt.

    Svara

  14. 4 oktober, 2016 @ 21:14 Agne

    Felix o ni andra Lantz hatare Har kollat med öis a trupp Alla vill ha kvar Lantz o skrattar åt dej Felix håller du verkligen på öis jag tvekar du bara skadar om man vill uppåt ska man ha lite stake det har lnnte ni lantz hatare

    Svara

    • 4 oktober, 2016 @ 21:30 öisarn1

      vet att det inte är sant att alla vill ha lantz

      men vad tror du händer om någon i laget säger något negativt utan att ha spelat i bundesligan? du kan ju fråga janne c

  15. 4 oktober, 2016 @ 21:37 Sara

    HÅLLER med faen va tråkia ni är nu när vi har en bra tränare ni måste vara långt från fotboll det är något annat som styr å det har ni gått på Felix och ni andra idioter ni bör gå o bikta er öis til allsvenskan

    Svara

  16. 4 oktober, 2016 @ 22:09 Agne

    Svar till öisarn jag har kanske varit lite noggrannare än du när jag pratar om vad spelare tycker Janne har gått tillbaka till målare Ha det

    Svara

  17. 5 oktober, 2016 @ 19:24 öis

    Förläng med Lantz 3 år till han är den bästa tränaren som är på väg upp nu

    Svara


Vill du svara Harry (Dirty Harry)

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se