Andra hindret för sporthotellet är avklarat

Det ljusnar borta i horisonten. Kanske, kanske, kanske går vi en ljusare framtid till mötes. Den 13:e december sade Fastighetsnämnden ja till ÖIS önskan om att markhyra för det planerade sporthotellet. Och enligt GT har ÖIS i dag fått ett positivt besked av kommunstyrelsen – kommunstyrelsen har i dag lämnat klartecken för ett upplåtande av marken. Allt som återstår nu är att kommunfullmäktige fastställer beslutet. Något som bör betraktas som en formalitet. Efter det kan ÖIS gå vidare med att förhandla med fastighetskontoret om ett tomträttsavtal för hotellbygget. Fullmäktige har nästa möte den 27 januari. Till ÖIS.se säger Lars Ranäng följande:

– Det vi gör nu är att invänta förhandlingen med fastighetskontoret och bygglovet från Mölndals kommun, vilket vi förhoppningsvis har i slutet av mars.

Allt det här är givetvis goda nyheter. Det enda som är lite oroande är att ingen ställer frågan om vad som händer när ”deadlinen” för företagsrekonstruktionen går ut den 15 februari. Om ÖIS nu måste vänta ända till slutet av mars innan man får ett eventuellt bygglov borde ju det innebära att de där välbehövliga stålarna som krävs för att undvika en konkurs inte heller kommer in på kontot förrän i slutet av mars. Eller?

Just when you thought you were out they pull you back in again…


'Andra hindret för sporthotellet är avklarat' have 45 comments

  1. 19 januari, 2011 @ 15:53 PriMax_ÖIS

    Undebart! Hoppas detta är vändningen. Får vi sålt Santos och Abrahamsson så kanske vi kan få ihop en budget för 2011 till slut :)

    Svara

  2. 19 januari, 2011 @ 16:14 Anonym

    Håller med! Detta är nog fan vändningen. Pompey pungar upp lite pengar (ja, de har lite kvar – och framför allt har de ett läckande försvar!) inom de kommande 13 dagarna och hotellet generar långsiktigt. Dags att välja spelare för superettan bara – se länk för de kontraktslösa som erbjuds.

    http://www.fotbolltransfers.com/?p=displayPlayers&id=155

    Dybendal känns ju inte osannolikt?

    Svara

    • 20 januari, 2011 @ 07:49 Martin Johansson

      Hej Anonym!

      Jag vet inte varför din kommentar hamnade i spamfiltret, men efter flytten från Loopia till Binero är det lite fler kommentarer som hamnar i spamfiltret än vad som är tänkt. Jag försöker hålla koll, men ibland missar jag eller är i väg på annat. Vi ber givetvis om ursäkt för detta och lovar heligt och dyrt och allt vad det heter att bättra oss.

    • 20 januari, 2011 @ 07:55 Martin Johansson

      Av de på din listan skulle jag gärna se Hannes Sigurdsson i ÖIS. Det enda riktigt skriande behov vi har i dag är väl anfallare. Vi behöver en rutinerad tungviktare som gillar att ta ansvar och dra ett tungt lass. Tror dock att det är omöjligt att det kommer att ske. Har fått intrycket av att vi får gilla läget och lira med det vi har i nuläget. Det vill säga ungefär samma trupp som förra året, om man bara kan övertyga alla att skriva på. Några nyförvärv – mer än från de lägre divisionerna – kan vi inte vänta oss.

    • 20 januari, 2011 @ 10:42 Oskar Ängermark

      Börja inte prata om Hannes Sigurdsson, Martin. Du vet att min mun börjar läcka vid tanken av att ha honom i ÖIS.

  3. 19 januari, 2011 @ 16:36 JD1887

    F*n va gött, nu e vi på god väg!:d

    Svara

  4. 19 januari, 2011 @ 17:32 Undrande

    Vad är egentligen tanken med ett ”sporthotell”. Vad är detta? Finns det med i svenska akademiens ordlista? Och den kanske viktigaste frågan: – Finns det en marknad?

    Svara

    • 19 januari, 2011 @ 17:35 Martin Johansson

      1. Att tjäna flis.
      2. Vet ej.
      3. Sannolikt inte (å andra sidan är det ju bra om ÖIS är nyskapande för en gångs skull).
      4. Vet ej.

      Mycket hjälp jag var till! Håkan har dock skrivit en bra artikel i tre delar som du kan läsa. Borde dyka upp om du trycker på taggen ”hotellplaner” i detta inlägg.

    • 19 januari, 2011 @ 17:53 Undrande

      Haha tack ändå… ;-)

    • 19 januari, 2011 @ 18:03 Undrande

      Svarar mig själv efter tips från MJ…

      Det jag kan hitta i Håkans artikel angående den, enligt mig, rätt knapphändiga affärsplanen (om nu Håkan fick med allt) är:

      ”… klubben jobbar med att utveckla bredd- och ungdomsverksamhet för såväl pojkar som flickor och kommer att göra satsningar speciellt inriktade på det. Förutom verksamheter internt kommer klubben att intensifiera kontakter med andra klubbar både inom och utanför Göteborgsregionen. Det förutsätter emellertid att övernattningsmöjligheter skapas av sådan art att de är prismässigt överkomliga för deltagarna och deras familjer. Vår vision är någon form av vandrarhemsnivå med viss betjäning från vår huvudanläggning, vad gäller de faciliteter, som inryms där.” Vidare skriver man att hotellet ”…planeras omfatta övernattningsmöjligheter i en byggnation med en utsträckning av ca 15×150 meter utmed vägen i direkt anslutning både verksamhetsmässigt och geografiskt till aktiviteter på Öisgården”.

      Återstår att se om detta kommer bära frukt då. Hmmm.

      Det känns ju rätt attraktivt att åka på träningsläger till Riksväg 40… ;-) Iofs så finns det väl en sjö bakom någonstans för korvgrillning, även om de lär vara mer sugna på Tacos kanske efter att ha sprungit runt på den ”saltade” planen.

      Sign. ”Bitter pessimist”

    • 20 januari, 2011 @ 08:28 Håkan Wall

      Iofs är de 15×150 meterna numera ändrade till ett mer kompakt (dvs högre) hotell som ska ligga på kullen bakom Öisgården.

      Sedan har jag en teori att man trycker på just idrottskopplingen bara i sin ansökan och att man inte kommer ha en lika stor sportprofil sedan. Men det är bara en teori.

  5. 19 januari, 2011 @ 19:09 ökänd

    Detta är ett mycket attraktivt hotell läge enligt polare som äger mark i närheten

    Det är en av Göteborgs mest trafikerade vägar.

    Svara

    • 19 januari, 2011 @ 19:26 Anonym

      Så är det. Om det får samma beläggningsgrad som formula 1 i sisjön (60%) vilket känns rimligt så blir intäkterna runt 10 msek per år efter skatter etc. Beroende på avtalet med hotellkedjan får ÖIS olika mycket av den summan. Gissar runt 50%.. det blir fina pengar löpande. Det intressanta är att vi nog snarare kommer ha runt 70% beläggning och då är det väldigt mkt mer pengar.

      Gbg törstar efter hotell, speciellt med infrastrukturell närhet till mässan!

    • 19 januari, 2011 @ 20:39 Black Francis

      Varför i hela friden skulle ett sporthotell ha samma beläggning som Sveriges billigaste hotellkedja i Sveriges populäraste turiststad?

      Inte riktigt samma kunder va? (Om nu inte meningen med ”sporthotellet” är att locka lågavlönade barnfamiljer från Arboga som gör sin årliga utflykt till Liseberg, för i så fall är jämförelsen med Formule 1 antagligen rimlig)

    • 19 januari, 2011 @ 20:50 Mendel

      Skit samma vem som bor där, bara de bor där… I mängder och ofta…

    • 19 januari, 2011 @ 21:34 PriMax_ÖIS

      Jag tror liknelsen är rätt bra. Vad jag hört så handlar det om vandrarhemklass och det kan man väl kalla formula 1 också. Jag hoppas att det blir lite finare standard men något lyxhotell är det inte tal om..

    • 19 januari, 2011 @ 21:55 Black Francis

      Då måste man ställa sig frågan om de som vill ha ett billigt boende av typen Formule 1 är intresserade av att bo på något som marknadsförs som ett ”sporthotell”. Skulle inte tro det. Våra kunder får nog hittas i ett annat, något sportigare, klientel.

      Sen är det ju också så att just det faktum att det kopplas samman med Öis får ses som en belastning eftersom 99.45% av Sveriges befolkning inte håller på Öis. Själv skulle jag aldrig bott på på vandrarhemmet Zinkernsdamm om det ägts av Bajen.

    • 20 januari, 2011 @ 08:45 Håkan Wall

      Som benhinnan skriver nedan tror jag inte man ska hänga upp sig på ordet sporthotell. Att det skulle spela någon roll att Öis är delägare i hotellet tycker jag låter väldigt osannolikt. Det är väldigt få personer som är fanatiska fotbollssupportrar som vi är och bland de som är det så är det väldigt få som ogillar Öis.

      Sedan känns alla diskussioner om konkurrenter, inriktning etc lite fel att ta i det läget vi är nu. Hotellet är inte byggt, vi vet inte prisbild, inriktning, samarbetspartners och liknande.

    • 19 januari, 2011 @ 22:36 Benhinnan

      Jag tror inte man ska hänga upp sig på ordet ”sport”. Det är ett lågprishotell med bra förbindelser. Sådana har alltid hög belägning.

      Jobbar själv på hotell och inom branschen ses Öis satsning som mycket lukrativ. Dels för standard snikna gäster, sen med edge:n att erbjuda fotbollslag etc bra logement. O sen lisebergarna. Jag tror dessutom att vi kommer se betydligt fler etableringar utmed den leden. Burger king ligger där nu, och fler saker är planerade. Vägtullarna kommer innebära att mer människor rör sig där dagligen. Pendelparkeringar etc.

      På det hela kommer det här bli vår kassako. Och just därför är jag rädd att varenda ifkare kommer överklaga in i förbannelse.

      Men än så länge kör vi på!

    • 19 januari, 2011 @ 22:41 Anonym

      Jag är mest rädd för att vi skänker bort alla framtida rättigheter kring hotellet till den potentiella investeraren.

  6. 20 januari, 2011 @ 00:06 Benjamin

    Skrev en artikel om Santos och lite andra goa superettanspelare i min blog, hoppas ni inte tycker jag spammar men tänkte att någon kanske är intresserad.

    Svara

    • 20 januari, 2011 @ 07:00 Martin Johansson

      Inga problem. Vi gillar nörderier. Och när nörderiderna dessutom backstabbar the man we love to hate blir vi bara glada. Bra artikel. En fråga bara, varför PPHM och inte PPNM?

  7. 20 januari, 2011 @ 00:27 SB

    Det ryktas om att förhandlingarna mellan Santos och GAIS går sådär…

    Svara

    • 20 januari, 2011 @ 05:50 Martin Johansson

      Vad oväntat. Santos har väl begärt 9 miljoner i sign-on och en garanti om att inte behöva träna mer än dagen innan match och bara behöva spela matcherna mot Blåvitt.

    • 20 januari, 2011 @ 08:22 Håkan Wall

      Dessutom har han säkert begärt att Gais träningsplan ska lukta kanelbulle. (ja jag har hängt upp mig något såpass på tacokryddningen av Öisgårdens konstgräs, det är det roligaste jag hört på… äh, jag säger någonsin:) )

    • 20 januari, 2011 @ 11:35 Anonym

      Jaha, vad jag har hört så är han klar för Gais på ett 1-års lån.

      Hoppas han vräker in mål och blir köpt av ngt annat lag – gärna i sommar.

      Har han ett eller två år kvar förresten? Finns någon option där tror jag. Så en succé i makrillarna hade nog gett oss bäst slantar efter året.

  8. 20 januari, 2011 @ 10:15 Tjuvnyp

    Har lovat mig själv att inte kritisera bygget. Men frågor måste man få ha.

    Kan nån förklara för mig hur man genom att låna pengar till ett hotellbygge tillsammans med externa finansiärer säkrar Öis elitkontrakt?

    Har helt missat själva grundidén att hotellet genererar pengar till Öis redan nu. Blir det inte bara ett ännu större skuldberg som än mer försvårar våra möjligheter att rädda elitkontraktet? Eller är investerare beredda att garantera betalning på våra skulder ifall hotellet blir verklighet? Låter ju för bra för att vara sant…

    Svara

    • 20 januari, 2011 @ 11:33 Anonym

      Men så är det. Finansiärer (utländska vad jag hört) går in och får 50% av rättigheterna i utbyte mot en större summa pengar nu i år. Själva byggandet av hotellet blir till rabattpris tack vare alla byggherrar vi har i Öiskretsen.

      Om jag inte är ute o snurrar så är det dessutom utlagt på en revisionsfirma att lösa förhandlingarna med hotellpartner, så det är inte de ideella bönderna som gör det.

      Det hela är utsökt.

    • 21 januari, 2011 @ 15:30 no way

      Så dessa finansiärer betalar Öis i förskott, mot 50% av rättigheterna?
      Märkligt. Konsensus innnebär ju att finansiärerna själva får stå för 100% av alla utgifter och risker i samband med bygget.

      Öis ska alltså inte belåna sig, utan istället – utan motkrav – få pengar? Verkar ju helsjukt. För bra för att vara sant?

      Finansiärerna måste väl ändå rimligen vilja ha tillbaka det de lagt ut?! Eller finns det inga lån alls på Öis 50% i bolaget? Jag hajar inte.

      Eller ska investerarna ha tillbaka allt de investerat, först. Sedan, därefter, går 50% av ev.vinst till Öis (50% av ev. förlust betalas av Öis?).

      Alltså, om 15-20 år ska hotellet, vandrarhemmet, omklädningsrummen (eller vad det nu är ) vara betalt och generera pengar till rödblått?

      Till sist, har jag förstått det rätt att konkurrenten inte är lägenhetshotell som Mektagonen i Mölndal eller Formule 1-hotellen – utan gymnastiksalar som ungdomslag använder sig av idag?

    • 21 januari, 2011 @ 19:19 Black Francis

      Öis del i bolaget är väl att de sitter på rättigheterna till hotellet, vilket måste vara värt en del.

      Sen förstår jag det också som att det är logi för ungdomslag under träningsläger osv som är tanken. Om det kan löna sig har jag inte minsta aning om. Men jämförelsen med Formule 1 osv är helt meningslös om så är fallet. Men det kan ju vara så att det i själva verket är lågprishotell och vandrarhem man skall konkurrera med och att snacket om ”sporthotell” och ungdomar bara är dimmridåer för att lättare få igenom projektet hos kommunen.

      Man har ju bland annat lurat i kommunen (eller kommunerna) att det är Örgryte IS som ligger bakom. Trots att det är Ranäng som sköter allt och vinsten skall gå till ÖFAB….

  9. 20 januari, 2011 @ 12:29 JD1887

    Idag blev det klart att ÖIS lånar ut Álvaro Santos till Gais.

    http://fotboll.ois.se/8529/Nyhet.aspx

    Svara

    • 20 januari, 2011 @ 12:33 Voldemort

      Gud va skönt att bli av med en av de största värvningsflopparna sedan Slavisa Cula, Hugo Perez och Sammy Mc Ilroys tid….

    • 21 januari, 2011 @ 17:34 Black Francis

      Omöjligen en större flopp än Sauso, Scheweleff, Joí, Mackan, Tyggvi, Zoran, Jukka, Fredholm, Pappas osv osv. Santos gjorde i alla fall riktig dundersuccé under ett halvår, och med tanke på att han kom gratis så går det inte att säga annat än att det var en bra värvning.

      Janne A är Öis största miss någonsin. Hade vi kört på Janne C, eller vem fan som helst, istället så hade vi varit klara för allsvenskan nu.

    • 21 januari, 2011 @ 17:49 Martin Johansson

      Nja, Janne A är knappast ÖIS största miss någonsin. Vi har haft tränare innan dess som varit större missar. Visst, Janne tillhör inte höjdpunkterna i historien, men inte fan var han mer katastrof än Zoran Lukic och Jukka Ikäläinen. Det går jag bara inte med på. Han var skit, men han var inte Zoran-skit, om du fattar vad jag menar. Mig veterligen har Janne aldrig ägnat sig åt systematisk psykologisk mobbing av spelare. Men jag kanske bara har missat det.

    • 21 januari, 2011 @ 19:11 Black Francis

      Vem som är sämst ur trion Zoran, Jukka och Janne A är svårt att säga, men Jannes uselhet har i alla fall haft mest impact.

      Under Zoran och Jukka gick det visserligen dåligt. Men skall vi vara helt ärliga så gick det inte så jävla mycket sämre än man kunde förvänta sig med tanke på spelarmaterialet. Vi hade trots allt tappat det mesta av kvalitet, inklusive hela mittfältet, från den gyllene perioden 2002-2003.

      Med Janne A så hade vi en av de bättre trupperna i superettan någonsin. De flesta trodde att vi skulle komma sämst tvåa. Vad händer? Vi kommer nia! Och det i ett läge där vi gått ”all-in” med hela klubben som insats i en satsning mot allsvenskan.

      Även om Zoran och Jukka kanske är sämre tränare än Janne A på det stora hela så vill jag påstå att ingen av dem kommer i närheten av hans misslyckande i Öis.

    • 21 januari, 2011 @ 20:14 Johan Gellerman

      Tryggvi gjorde mål som gjorde att vi fixade kvalplatsen 2004, plus att han gjorde så vi vann kvalet även om det nu inte fick någon betydelse. Santos kostade miljoner och gjorde så att vi kom näst sist istället för sist, och har det senaste året betett sig som en komplett idiot och varit fullkomligt usel i proportion till vad han har tjänat. Och även om han hade haft en normallön så hade han varit fullkomligt usel i proportion till vad han tjänat.

      Av spelarna du räknar upp var det väl egentligen bara Scheweleff som var någon större flopp, och det berodde nog mycket på det benbrottet han fick i typ första matchen. Skulle du namngett riktiga floppar istället för att inkludera dem i ”osv osv” så hade du kunnat nämna Hamzeh, Pedro Paulo, Ze Rony, Dejan Jurkic, Marcelo, Clifford Mulenga, Rickard Johansson och David Stenman.

      Sätt förväntningarna och prislappen i relation till resultatet så finns det inte någon spelare i ÖIS som har floppat värre än Santos. Att ha varit bra i en halv säsong av två är inte okej överhuvudtaget.

    • 21 januari, 2011 @ 20:38 Black Francis

      Santos har i mina ögon varit en plusminus noll värvning. Han har antagligen täckt sin lön i de extra intresset för Öis han bidragit till, inte minst under hösten 2009 som hade blivit en riktig jävla katastrof ekonomiskt utan hans mål. Sen var han ju hyfsad under våren i superettan också, och fixade många poäng. Inte omöjligt att vi åkt ut utan honom. Det var t.ex. han ensam som gjorde att vi fick 3 p borta mot assyriska istället för noll.

      Totalt har han haft, i något grovhuggen kronologisk ordning, en halv säsong skadad, en halv säsong supersuccé, en halv säsong hyfsad och en halv säsong megafiasko. Totalt blir det ”ok”, och därmed långt ifrån en katastrofvärvning.

    • 21 januari, 2011 @ 20:50 Martin Johansson

      Fast nu missar du att väga in hur han påverkat övriga spelare och energin i truppen. För att inte tala om hur Janne A kände sig tvungen att spela Santos mer än vad som var skäligt med tanke på form och kondition. Under förra året hade jag flera samtal med ledare som påpekade Santos negativa inverkan och hur mycket energi som gick åt att hantera hans gnäll. Summan av kardemumman skulle jag vilja säga är att han bör betraktas som en floppvärvning.

    • 21 januari, 2011 @ 21:04 Johan Gellerman

      Nu går det inte att räkna så, men ska jag ändå göra det så gav hans mål oss fem poäng och det var väl bara i matchen mot Syrianska som det var hans kompetens som gjorde skillnaden. Hade vi tappat de fem poängen hade vi ändå inte åkt ut. Om man nu hade kunnat räkna så.

      I en grovhuggen kronologisk ordning har han haft: en halv säsong där han var helt meningslös, en halv säsong då han gjorde det han hade betalt för, en halv säsong då han var helt oengagerad men ändå lyckades göra några mål och en halv säsong megafiasko. Att hans mål på hösten skulle betalat hans lön tvivlar jag skarpt på, rent historiskt har vi inte haft så mycket publikbortfall när vi spelat skit i Allsvenskan även om det varit på hösten. Men om vi nu säger att hans mål drog 10 000 extra åskådare till Gamla Ullevi (vilket han inte gjorde då det skulle betyda typ 2000 extra per match) så landar vi ändå bara på runt 1,5 miljoner i biljettintäkter. Lägg till sponsorjippon och vi kanske hamnar på två miljoner, och det är ju inte i närheten av vad han har kostat.

      Sedan har han spridit en stämning som inte har varit positiv överhuvudtaget. Även om det inte har gett några mätbara förluster så är det absolut inte positivt.

    • 21 januari, 2011 @ 22:57 Black Francis

      Någon skrev att han kostade 42 000 i månaden plus en del bonusar. Det betyder att hans grundlön kostat Öis ganska exakt 1,5 miljoner under två år, inklusive sociala avgifter mm. Är helt övertygad om att detta betalat sig. Ponera att vi inte hade hans mål under våren i superettan. Då hade vi varit borta från allsvenska platserna betydligt tidigare och det publikbortfall vi såg under hösten hade kommit redan under sommaren. Då hade Öis kanske redan konkat.

      Vad gäller hans påverkan på övriga spelare har jag svårt att säga något. På planen har han varit ok, vid sidan av planen kan han mycket väl varit ett fiasko. Det säger jag inte emot eftersom jag helt enkelt inte har en aning.

    • 21 januari, 2011 @ 23:14 Håkan Wall

      Du kan inte göra ett antagande baserat på att den som skulle ersatt Santos om han inte spelat hade presterat noll. Först och främst hade Santos näst sämst målsnitt per minut bland våra anfallare (tredje sämst om du räknar med Ken) och räknar du i poäng så var han SÄMST (ok, Ken då men you get the point). Med Nico istället för Santos på planen hade vi gjort två fler mål förra året.

      Vill du ge honom kredd för några poäng under våren så måste du även ta ifrån honom poäng med samma logik. Ljungskile borta t.ex. där han brände en straff. Landskrona borta. Utan Santos hade vi haft fler poäng förra året, inte färre. Jag lovar att du inte hittar en enda person på Öisgården som säger emot det påståendet.

    • 21 januari, 2011 @ 23:37 Black Francis

      Sett över hela året har du rätt. Men på våran var Santos faktiskt överlägsen våra andra anfallare och hade ett mycket högt målsnitt. Därför tycker jag ändå att jag har rätt.

      Sen har jag ju redan konstaterat att hans andra halva av superettan var ett ”megafiasko”. Men det tar ju inte bort det faktum att vi hängde med i toppen under våran tack vara honom.

    • 22 januari, 2011 @ 00:54 Håkan Wall

      Han gjorde fyra spelmål under våren, så nej det var inte tack vare Alvaro Santos vi hängde med i toppen. Vidare var vårt målsnitt med Alvaro på planen samma som utan under våren. Alvaros spel hade väldigt lite inverkan på vårresultatet. Däremot var vårt målsnitt betydligt högre utan Alvaro på plan under hösten, men att berätta det är ju som att sparka in en dörr som är ganska öppen…

      Jag förstår att du gillar Santos, men det går inte att bortse från det faktum att han hade en riktigt dålig säsong och att han antagligen är en av de sämsta värvningarna i ÖIS historia. Han är garanterat den sämsta stora värvningen vi gjort i alla fall.

    • 22 januari, 2011 @ 01:39 Black Francis

      Santos gjorde fem mål första sju omgångarna. Det är ett ganska bra målsnitt. Tyvärr gjorde han bara 2 mål sista 23 omgångarna, vilket är ett ganska uselt målsnitt.

      Så jag håller fast vid att Santos räddade våren men sen gjorde megafiasko på hösten.

      Jag säger inte att jag gillar Santos, bara att han inte varit ett fiasko (på planen, möjligen vid sidan). Att han är vår sämsta stora värvning betyder ju inte så mycket eftersom han väl är våran enda större värvning. Möjligen kan Mackan gå in där också, som väl får anses minst lika misslyckad. Högre lön (eftersom ingen sponsrade hans sign-on), lika skadad som Santos, men utan att göra de målen som Santos ändå gjorde.

    • 22 januari, 2011 @ 10:05 Håkan Wall

      Jaha, så du definierar vårsäsongen som de sju första matcherna? Ok, då är jag med dig. Då håller jag med om att han var bra och påverkade på vårsäsongens resultat i positiv riktning (på plan). Men det innebär att du precis delat upp säsongen i lite över 4 delar och då tar vi fram hans resultat från de fyra delarna:
      Vårsäsongen: succe
      Sommarsäsong 1: megafiasko
      Sommarsäsong 2: megafiasko
      Höstsäsong: megafiasko

      Hmm… Tre megafiaskon och en succé. I superettan. Av en stjärnvärvning. Det är, hur du än vrider och vänder på det, ett praktfiasko.

      När det gäller storvärvningar så har ÖIS betalat mer för (åtminstone) Paulinho, Ailton och Toivonen.


Vill du svara JD1887

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se