Pablobeslut fattas under torsdagen

För en vecka sedan landade Pablo Cortizo på Landvetter flygplats. Nu, nästan en vecka senare, går hans provspeltid mot sitt slut. Imorgon fattar ÖIS ett beslut om hans vara eller icke vara.

Denna sommarens tranfersfönster rullar sakta men säkert mot stängningsdags. Om ett fåtal dagar stryps möjligheten till att låna, sälja och köpa. Missar man att genomföra sina förändringar innan dess får man således vänta tills dess att fönstret öppnar igen framåt vinterns mörka månader.

En som vi fortfarande inte vet hur det blir med är Pablo Cortizo, argentinaren som flögs till Sverige för en veckas provspel med ÖIS. Det har blivit ett gäng träningar men även 90 minuters matchspel i gårdagens möte med GAIS där han under stora delar kamperade ihop med Johan Lundgren.

– Marcus (Lantz) och Sören (Börjesson) tycker att han är intressant, menar sportchef Kent Carlzon. Men bestämt oss har vi ännu inte gjort. Det är som att köpa en trisslott, man kan aldrig vara säker om det blir bra eller inte. Man måste jämföra med vad som finns i truppen, vad man har för ekonomi och vad man har för möjligheter.

När vet vi?

– Vi fattar ett beslut imorgon.

Vad lutar det åt?

– Det kan jag inte säga, för jag vet inte det. Det kan luta åt vilket håll som helst egentligen, för det är så många lösa trådar ännu. Vi måste knyta ihop den här säcken innan vi över huvud taget vet vad det lutar åt.

Kent Carlzon medger samtidigt att ÖIS även spånar efter förstärkning på andra håll. Men skall något drastiskt ske vill det till att det brinner till i knutarna under sluttampen av fönstret, för snart är möjligheten borta. Spelare under rätt kriterier skall finnas, kontrakt skall göras upp och papper skall slutligen hinna skickas till Svenska Fotbollsförbundet (SvFF).

– Vi har tills på söndag på oss, så i värsta fall får jag väl sätta mig på tåget upp till Stockholm, avslutar han.


'Pablobeslut fattas under torsdagen' have 54 comments

  1. 7 augusti, 2013 @ 19:19 Brorlars

    Lär väl sluta med att vi plockar hem Kocken igen, brukar vara den sommarvärvningen vi gör när det icke går bra.

    Svara

  2. 7 augusti, 2013 @ 19:21 Anton

    Plocka in han bara. Inget snack.

    Svara

  3. 7 augusti, 2013 @ 19:24 Mats

    I värsta fall får jag sätta mig på tåget….
    Lät ambitiöst.

    Svara

    • 7 augusti, 2013 @ 20:07 PriMax

      Har SvFF inte börjat använda e-post ännu?

    • 7 augusti, 2013 @ 23:46 LAH

      Sköj värre! *GARV*

  4. 7 augusti, 2013 @ 22:12 voldemort

    Lite pajasvarning som vanligt. Ingen målvakt med till Falkenberg. Fönster som stänger och man drar på besluten. Hur i helvete svårt kan det egentligen vara? Inte undra på att det går käpprätt med allt utom U21 också. Det är väl tyvärr så att vi har ett bra U21 lag..men det är också det enda vi har. Det finns ingen växel uppåt.

    Svara

  5. 7 augusti, 2013 @ 22:19 Daffy

    Efter att ha beskådat U21-matchen är jag mycket tveksam till Pablo. Men om valet står mellan honom och inget alls så är det ju inget svårt val. Utöver detta behöver vi MINST en spelare av klass som går rakt in i startelvan. Denna spelare är med fördel anfallare även om det skulle kunna gå med en ytter.

    Svara

    • 7 augusti, 2013 @ 22:29 Galento

      Av det man såg igår är Johan Lundgren klassen bättre än Pablo. Verkar inte bra alls att vi inte hittar något annat än Bengt Andersson och ev. Pablo medan transferfönstret varit öppet. Låter som man ägnat sommaren åt att putsa på Plan B.

    • 8 augusti, 2013 @ 11:29 voldemort

      Nä, Johan är absolut inte klassen bättre än Pablo. Tror inte du känner igen en bra, positionssäker spelare som kan slå enkla passningar, vinna boll och ge lugn om du så skulle ha dubbel styrka på glasögonen… ;-)

    • 8 augusti, 2013 @ 20:45 Galento

      Marcus Lantz ser tydligen lika dåligt som jag. :)

    • 8 augusti, 2013 @ 21:00 Anonym

      Ouch.

    • 8 augusti, 2013 @ 21:44 voldemort

      eller så ser han något annat i kikaren. Förhoppningsvis ännu bättre… ;-)

  6. 8 augusti, 2013 @ 02:24 Zorich

    Frågan är när klubben vi älskar så högt ska börja sköta sig som en RIKTIGT fotbollsklubb. De senaste åren har folk misshandlat fotbollsstyrelsen å det grövsta. Är det verkligen så illa att det bara finns inkompetenta personer som tar sig an uppdrag inom ÖIS? Hit räknar jag inte vår förra klubbchef Mats. Felen sitter allt som oftast högre upp i hierarkin så vitt jag förstått.
    -En styrelse som troligtvis inte kan delegera klubbchefen och ge honom rätt arbetssysslor utan att han ska gå in den berömda väggen.
    -En styrelse som mer eller mindre är handlingsförlamade när det gäller i stort sett allt. Vet inte ens om flertalet styrelsemedlemmar är intresserade av fotboll.
    -En styrelse som mer eller mindre gömmer sig och inte har ngn som helst dialog med oss supportrar.
    -En styrelse som skriver avtal med en fd spelaragent som hittills inte lyckats med ngt mer än att förlänga några kontrakt. Med reservation för att han inte har speciellt mkt att leka med i form av kapital.
    -En styrelse som inte kan se till att vi kan skriva kontrakt med bättre spelare. Det tyder mer på handlingsförlamning när det gäller bristen på kunskap att inbringa kapital till klubben.

    Vad gör egentligen styrelsen för nytta, mer än att käka flott mat vid VIP sektionen när det är match? Har själv varit uppe vid VIP stället vid ett tillfälle och det är nästan så att man mår illa när man ser vissa herrar står och skrattar och smörar för andra personer. Fotbollen i sig verkar flertalet inte bry sig om, utom vissa undantaget…

    Z

    Z

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 06:26 Anders Dahlby

      Kan bara hålla med Zorich, det ser inte bättre ut !!

      Herrar som smörjer kråset i glansen av Sveriges äldsta klubb det har vi haft tillräckligt, nu får det vara slut om så är fallet.

      Däraqv min tanke om en s.k. fond utifrån som styrs utifrån av kunniga personer
      med passion för ÖIS.

      Jag vill ha in Marcus Allbäck och Niklas Sjöstedt, två äkta genuina Öisare,
      som får ta tag i styret , planeringen och kontrollera det ekonomiska.

    • 8 augusti, 2013 @ 10:52 Daniel K

      Martin Larsson från SGP som va så aktiv strax efter konkursen, vart har han tagit vägen? Han verkade handlingskraftig och proffsig i sitt ledarskap!

  7. 8 augusti, 2013 @ 13:04 Zorich

    Det är på tiden att supportrar gör ngt åt saken när det gäller sammansättningen av sturelsen. Om ett halvår är det årsmöte. Bara som ett exempel. Balders Hage borde kunna skaka fram ngt namn till balberedningen. En person som faktiskt är intresserad av fotboll och som dessutom är en föreningsmänniska. Personen ifråga behöver inte komma från en hög post inom näringslivet. Sunt förnuft kommer man långt med. Dagens styrelse består dock av personer som allt som ofta har en gedigen karriär i ryggen. Min känsla är att de inte tar ÖIS på lika stort allvar som sitt ”riktiga” jobb. Om så hade varit fallet hade inte så här många misstag begåtts. Det anmärkningsvärt att ingen inom styrelsen har annonserat att hans plats finns till förfogande då resultaten uteblivit. Man kan skylla på tränare och spelare till en viss gräns. I slutändan är det trots allt styrelsen som fattat beslut om vissa personer samt den riktning man vill att klubben ska följa. I min värld har styrelsen i ÖIS underåresterat å det grövsta. Hade de här personerna suttit i styrelsen hos exempelvis HM hade personerna inte blivit långlivade. Men i ÖIS funkar det utan några problem. Jag uppmanar BH att agera innan styrelsen återigen kört klubben i botten.
    Jag är trött på att klubben är medioker och på gränsen till dålig. Någon gång måste det vända. Dagen styrelse har visat att de inte är kapabla eller intresserade av att vända skutan.

    Z

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 13:36 Anonym

      Balders hage är en lydig jycke.

    • 8 augusti, 2013 @ 19:28 Anonym

      Helt enig, tror inte vi skall förlita sig på att någon ifrån BH har något namn som kan tillföra mer. I övrigt är jag enig i allt som skrivs om alla nötter som tar hand om vår förening. Mår illa när jag tänker på hur dom beteer sig. Kom ni ihåg han klubbchefen Christian vi hade, vem fan rekryterade en liten äcklig gaisare som bara var där för pengarna? Tror isf vi skall lägga vårt hopp på att Inferno kommer dit och ställer till oreda i rösträkningen!

    • 8 augusti, 2013 @ 14:02 Daniel K

      Varför ska det oftast vara så svart eller vitt?
      Att bygga upp en ny grund från en totalt misshandlad förening tar tid.

    • 8 augusti, 2013 @ 15:26 1887 Örgryte

      Tror inte det är så att det finns en uppsjö av människor som skriker efter att få sätta sig i styrelsen i ÖIS.
      Efter konkursen så var det ändå några som tag sig an detta, sedan kan jag hålla med om att allt som skett inte är bra men det är just nu inte samma utflöde av pengar och underskott som tidigare styrelser. Har dock intye en aning om hur ekonomiska läget ser ut idag.

      Tror som sagt inte att valberedningen har ett enkelt jobb med att hitta personer som brinner för ÖIS och samtidigt kan lägga den tid som behövs.

    • 8 augusti, 2013 @ 16:37 voldemort

      +1

    • 8 augusti, 2013 @ 20:11 Rama Power

      +2

  8. 8 augusti, 2013 @ 13:35 Anonym

    Jag tycker att den eventella värvningen av Pablo är snudd på skandalös. Vi har för dyra pengar heltidsanställt en person (Kent) som ska sörja för rekryteringar. Inför transferfönstret har han pratat om att det ska in nya namn och vad händer? Jo, som vanligt när det gäller ÖIS – man tar första bästa youtube-spelare som dyker upp – helt oscoutad (som Carlos Espinoza). Det är inte klubben som sökt upp, utan spelaren som sökt sig till oss. Det normala är annars att man har en idé om vilken spelartyp man vill ha och scoutar ett antal spelare som kan vara intressanta i den positionen. Dessa förhandlar man med eller bjuder in på provspel. Men att sitta och rulla tummarna och ta första bäste som knackar på – det är bedrövligt. Nu kanske Pablo funkar ändå, men då är det ju bara en lycklig slump. Med vår begränsade plånbok håller det inte att låta slumpen styra. Dessutom har man känslan (utifrån sambadefensivs rapporteringar) av att han inte är mitt i prick (går rätt in i laget), utan att han är ungefär lika medioker som dem han ska konkurrera med.

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 13:40 Anonym

      Ja, han är sannolikt i nivå med våra övriga spelare. Det brukar oftast bli så för lag i ÖIS situation. Det är få spelare med allsvensk kapacitet som väljer att skriva på för ett bottengäng i Superettan med trasslig ekonomi. Varför ska man göra det när man kan ha så mycket roligare och få så mycket mer stålar någon annanstans.

    • 8 augusti, 2013 @ 13:47 Anonym

      Fel. Scoutar man ordentligt i rätt länder går det utan problem att hitta bättre spelare än dem vi har till det vi har råd att betala. Men då får man anstränga sig lite. Och oavsett så förklarar inte inte detta varför den enda spelare som dykt upp för provspel är en kille som själv har sökt sig till oss. Några ytterligare alternativ borde man väl rimligtvis ha velat titta på?

    • 8 augusti, 2013 @ 13:54 Anonym

      Fel? Det var inte ens ett rätt eller fel-inlägg.

    • 8 augusti, 2013 @ 13:56 Anonym

      Och vad menar du med anstränga sig lite? Och vad är rätt länder? Och vad blir totalkostnaden för allt det här du tar för givet bör finnas? Har ÖIS de pengarna?

    • 8 augusti, 2013 @ 17:45 DJ-CJ

      Scoutingresor är tyvärr inte direkt gratis om man ska göra det i utlandet. Dessutom borde det rimligtvis ligga rätt mycket research bakom ett sådant beslut.

      Jag tror inte att det är helt dumt att leta namn från div 1-3 och hitta guldklimpar. Inte särskilt dyrt att scouta, men det kan ge en hel del till kvaliteten och spelarna signar gärna med ett anrikt lag som ÖIS. Kolla på Falkenberg hur de har arbetat och vilket resultat det har gett (Martler, Eliasson, Sköld etc.)

    • 8 augusti, 2013 @ 18:39 Anonym

      Håller helt med om div 1-3-spelare. Däremot undrar jag om det verkligen har kostat Kalmar så mycket att skicka Nanne Bergstrand till Brasilien några veckor om året för att titta på spelar och knyta kontakter? Och man kan fundera över vad det gett i framgångar och försäljningsintäkter.

    • 8 augusti, 2013 @ 14:04 Klart grabben ska ha en husvagn

      Nu är det efter så att efter sett honom i U21-matchen, så är ju han den typen av spelare vi behöver, bollvinnare, säker med bollen…
      Om han är tillräckligt bra är en annan sak, men rätt typ av spelare är han ju, i mina ögon…

      Vet du att Kent inte kollat upp vilken typ av spelare Pablo är?
      Eller chansar du bara?

  9. 8 augusti, 2013 @ 14:34 Lj

    Alla ni som gnäller, lägg nu av. Låt nu Kent få jobba ostört.Tror att i början på nästa vecka är ni på mycket bättre humör.
    Skulle inte förvåna mej om ett nyförvärv är med redan på måndag.

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 14:45 Anonym

      Jag tror Kent kan jobba ostört även om vi sitter här och gnäller. Det är vår skyldighet som supportrar att gnälla och veta bättre än ledningen. Det är vi som är Hammar… eh jag menar ÖIS.

    • 8 augusti, 2013 @ 15:20 Mats

      Helt rätt, är KC inne och läser här så har han problem med fokus.

      Klart att han skulle agerat tidigare för att vända den negativa trenden. Lantz vid rodret kanske är positivt i det långa loppet, men fortsatt har vi ju inga mittfältare/forwards som vinner matcher. Med dagens povra utbud hade jag värderat att starta med Leinar jämte Ricky/Abdel och flytta ut Emil på höger mittfält. Då skulle vi få fart, huvudspel/target, och teknik.

      Fick en känsla av att Gerzic var aktuell. Hade gärna sett Allansson om vi nu skall korsbefrukta, eller en Bjurström.

  10. 8 augusti, 2013 @ 15:16 HKBR

    Är Pablo billig för Öis och alterantiv saknas tycker jag defenitivt vi ska ta in honom för om Hedman spelar offensiv mittfältare igen komer det brista inom mig.

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 18:55 voldemort

      +1 vad det gäller Hedman. Pablo är ju tyvärr redan körd..

  11. 8 augusti, 2013 @ 16:23 Anonym

    Pajasar är ni alla proffstyckare,ett ungt spelskickligt lag har ÖIS nu, det enda som talar emot är alla pajasar som skriver negativt om laget och styrelsen här på Sambadefensiv.
    Ni tror laget skall prestera direkt som ett storlag när ÖIS har lagt en budget på laget som motsvarar ett lag i div 1 , laget tog sig till semifinal i svenska cupen och har spelat jämt med lagen på den övre planhalvan, medgångssupportrar, fan va trött jag blir… det finns spelare i laget som kan gå till istort sett vilket lag som helst i superettan eller allsvenskan och lyckas bra där men väljer att kämpa stenhårt för detta lag och ni bara gnäller och gnäller…kom och stötta och inga djävla skrik och idiotiska kommentarer efter matcher eller i paus, man lyfter spelare med att hylla dom, det är ni som är så otroligt kritiska som sänker dom gång på gång, har ÖIS dom sämsta fansen? antagligen…

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 17:55 Zorich

      Jag kan bara svar för mig själv men troligtvi har jag varit supporter längre än vad du är gammal. Jag har har upplevt SM guld, cupframgångar, degraderinger. Men aldrig sett ett så vankött ÖIS som de senaste 10 åren.
      Jag är fullt medveten om att styrelsen inte har en lätt uppgift. Men om sanningen ska fram, är det verkligen rätt folk som sitter i styrelsen? Kan de här personerna inte skaka fram mer kapital till klubben, vilket bör vara prio nr 1, kanske personerna i fråga inte är rätt för att leda sveriges äldsta fotbollsförening?

      Vi, eller rättare sagt jag, har inga större förhoppningar på att ÖIS ska vara ett storlag inom åskådlig framtid. Däremot är min önskan att vi är såpass bra på plan att vi åtminstone huserar inom svensk elitfotboll. Något annat vore tragiskt och rentutav pinsamt med tanke på vår historia. Trots allt är ÖIS ganska välkänt ute i Sverige. Dessvärre har vi under de senaste åren allt som oftast förknippats med dåliga insatser på plan och på ledarnivå. Hur kan man annars förklara att vi spelat i Allsvenskan ca 4 ggr under de senaste 10 åren? Hur kan man förklara att vi bytt tränare minst lika gånger under samma period? Någon eller några måste uppenbart ha gjort ett eller flera misstag. Man hör ofta ordet kontinuitet, men det är väldigt få ggr man lever upp till det fina ordet. Enda gången ordet kontinuitet används är i samband med styrelsen där det allt som oftast inte sker några större förändringar. En tränare kan man göra sig av med, liksom spelare. Men en styrelsemedlem kan sitta hur länge som helst. Senaste gången vi bytte ut styrelsen var under ”Ranäng” eran. Då var det inte bra, men jag kan i ärlighetens namn inte påstå att det har blivit så mkt bättre nu.

      Z

    • 8 augusti, 2013 @ 18:17 Mats

      Mycket bra skrivet. Att vara positiv är bra men att vara positiv när potential slarvas bort är bara dumt. Den dag vi slutar att ställa krav har vi valt en vandring mot ett lokalt fotbollslag.

      ÖIS har proklamerat att de vill vara en elitklubb, alltså underpresterar vi utifrån nuvarande tabellposition. Punkt slut.

      Beklämmande att vi skall ha en läge budget än flertalet småföreningar i SE.

    • 8 augusti, 2013 @ 18:37 Anonym

      1. Vi är en lokal klubb. Allt annat vore värdelöst. Vem fan vill vara United eller Barca eller Bayern (och ja, de är också lokala klubbar men ni fattar vad jag menar).

      2. Vi är en småförening i Superettan (snart Söderettan). Inget lustigt att vi har en liten budget.

    • 8 augusti, 2013 @ 19:30 Zorich

      Med tanke på dina ambitioner, (snart söderettan)är det inte speciellt märkligt att du inte har synpunkter på hur klubben sköts.

      Z

  12. 8 augusti, 2013 @ 18:11 voldemort

    Tja, då blev det ingen Pablo. Då hoppas jag innerligt att Kent Calsong har något annat rejält MF alternativ på lut annars kommer detta gå käpprätt åt helvete med musik….

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 18:43 Mendel

      Går till Gais och blir deras viktigaste spelare förstås….

    • 8 augusti, 2013 @ 18:53 voldemort

      firar jättelika triumfer tillsammans med Drugge och sedan säljer dom bägge för 25 miljoner. Så undgår dom konkurs…

  13. 8 augusti, 2013 @ 18:41 Anonym

    Nu verkar det extra underligt att inte fler spelare fått möjlighet att visa upp sig, annat än den som kom och knackade på. Men Kent har kanske något helt annat ess i rockärmen. Undrar om den externa finansiär som skulle pröjsa Pablo är intresserad av att betaka för någon annan spelare? Låt oss hoppas.

    Svara

  14. 8 augusti, 2013 @ 20:09 Krilliano

    Det känns lite bra på något underligt sätt att man faktiskt inte bara tog in den här Pablo. Visst.. Man vet aldrig helt säkert vad som kan hända. Han kanske är asbra och går till Gais och det blir kalas.
    Det är dock högst osäkert och osäkert är verkligen inget vi behöver i dagsläget. Så även om han skulle göra succe nästa år så är det för sent. Så då tar man rätt beslut för vad som är viltigt just i nuläget.
    Och någonting borde vara i görningen eftersom det tisslas och tasslas. Och är det inte det så är det bara å tugga på.
    Ta in halvfigurer är ändå ingen lösning. Det kostar bara pengar.
    Tycker att styrelsen gör helt okej ifrån sig. Dom sparar pengar och ser till att Öis finns kvar överhuvudtaget. Om vi har en snittlön på 12800 så inte fan får vi några spelare som kan spela i allsvenskan. Det får man ju ändå ha klart för sig. Jag kräver bara en sak och det är att Öis gör så gott dom kan med den budget dom har.
    Vi har inte hela historien någon av oss så egentligen kan man inte uttrycka sig varken om det ena eller det andra.

    Svara

    • 8 augusti, 2013 @ 20:22 Zorich

      Jag kan inte påstå att jag delar din syn på styrelsen. Visst sparas det pengar, men det genereras fortfarande ingenting. Att spara borde nästan vem som helst klara av, det gäller bara att avstå från vidare köp. Tänk om ett vanligt företag hade som ambitioner av att spara sig igenom hela livstiden. Då hade det knappast funnits några aktieägare som vill investera. Vad jag vill säga är att det är styrelsens plikt att på ngt sätt göra ÖIS mer attraktivt och på så vis möjliggöra att klubben får råd att ha en trupp som åtminstone håller elitklass.
      Det skulle vara katastrofalt att åka ner en serie, just med tanke ekonomin.

      Hela resonemanget grundar sig på att generera intäkter. Spelar vi inte elitfotboll då kommer vi tappa åskådare och med det även intresse. Därmed inte sagt att klubben ska värva sönder ngt och äventyra ekonomin med pengar som inte finns. Men styrelsen måste ändå försöka att få mer pengar till klubben. Om det nu innebär att de själva säljer bingolotter eller liknande spelar ingen roll, bara det kommer in kapital. Ibland får jag tyvärr känslan att det är för få föreningsmänniskor och för många businessgubbar som solar sig i den forna glansen…

      Z

    • 8 augusti, 2013 @ 20:34 Anonym

      Aha, vi behöver generera intäkter! Att ingen har tänkt på det!! Och att spara är naturligtvis jätteenkelt, det kan vem som helst klara av! Undrar vad det kommer sig att folk både här och på svenskafans så ofta uppfattar dig som betydligt yngre än vad du är Zorich? Kan det vara något i ditt sätt att argumentera?

    • 8 augusti, 2013 @ 22:07 Zorich

      Ojdå, det var tydligen såpass känsligt att du måste börja med en personlig vendetta…

      Z

    • 8 augusti, 2013 @ 22:35 Anonym

      Ja, det var jättekänsligt. Vilket sprängstoff att vi måste generera intäkter! Det var en öm tå du trampade på där.

    • 9 augusti, 2013 @ 20:46 Zorich

      Uppenart ett fall av läsförståelse…
      Gör om, gör rätt…

      Z

    • 8 augusti, 2013 @ 20:34 Björn

      Hur många föreningsmäniskor finns det i dagens elitfotboll?
      Det finns i mindre klubbar typ KBK i väster och sådana klubbar , många verkar glömt att vi kommer från en konkurs man får rätta mun efter ……

      Om det inte finns pengar till spelare så finns det inte, jag önskar också nya spelare men det är bara att stå ut.

      Nu tar vi Assyriska i nästa.

    • 8 augusti, 2013 @ 22:11 Zorich

      Helt rätt Björn. Vi kom ifrån en KK och då måste man arbeta ännu hårdare än om ekonomin varit stabil.
      Med det sagt tror jag att styrelsen jobbar hårt, men finns kompetensen? Det är det hela resonemanget bygger på.
      Jag tror dessvärre inte vi kommer längre i den här debatten för den här gången.
      Stå ut kan jag göra en kort period, men det är dags att det börjar hända saker på och utanför plan.

      ”Nu tar vi Assyriska”.

      Det hoppas jag verkligen!!!!

      Z

    • 9 augusti, 2013 @ 07:19 Krilliano

      På vilket sätt vet du att dom inte jobbar med just detta som du pratar om? Kanske är det just det som är svårt. Speciellt med tanke på att Öis inte har det godaste ryktet vad gäller pengar. Tar ett tag att tvätta bort den stämpeln.
      Tycker fortfarande att det absolut viktigaste är att mätta mun efter matsäck. Inga chansningar. Vackert så.
      Allt är svart eller vitt. Tjatet om att satsa på unga talanger har plötsligt tystnat. Har inte hört ett ord om detta på ett bra tag. Nu när vi äntligen gör det. Jag hoppas att Öis löser detta!

  15. 9 augusti, 2013 @ 22:34 Lj

    Kent har visat att han är alert när han får chans. Tror att Mourad kan bli en tillgång med sin rutin. Han vill säkert visa allsvenska klubbar att han duger fortfarande trots sin ålder.
    Nu väntar vi bara på en bra mittfältare. Vad har du i rockärmen Kent?

    Svara


Dela dina tankar

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se