Jippo och ekonomi säljer bäst

Statistiken för oktober månad talar sitt tydliga språk. Uppvisningsmatchen mot Gais och artiklar rörande den haltande ekonomin är vad som säljer bäst.

Oktober har hittills präglats av ekonomi- och pengafrågor. I början av månaden gick styrelsen ut med en kommuniké, en kommuniké som sedermera diskuterades vidare på det extrainsatta medlemsmötet i mitten av förra veckan. Och det är vid ekonomin som Sambadefensiv under månadens två första veckor ägnat mest energi. Bland annat vid rapportering från torsdagens möte.

Ett val som till synes är helt rätt. För statistiskt sett är det artiklar gällande klubbens ekonomi som säljer bäst bland er läsare. På tio i topp-listan rörande månadens mest klickade texter är hälften av dem med ekonomin som centralt innehåll. I topp finner vi Johan Gellermans ”I Superettan har ÖIS haft den lägsta budgeten. Verkligen?” med nästan exakt 1300 sidvisningar.

Därefter följer artiklar innehållande rön om ekonomi på plats fem, sex, sju och även plats nummer tio. Den näst mest klickade, ”ÖIS möter Gais i jippomatch”, går även den att till viss mån kopplas till ekonomin även om den i första hand vidrörde de sportsliga bitarna.

På tredje plats letar sig referatet från Östersund in, mycket tack vare att ÖFK länkade artikeln på sin officiella Facebooksida där 355 Östersundsbor fyllda av segerglädje klickade, och i övrigt är det Jakob Lindströms landslagsäventyr blandat med Fredrik Anderssons osäkra framtid som lockat mest intresse.

Snudd på nio av tio som i oktober har surfat in på sambadefensiv.se har gjort det från en IP-adress registrerad inom Sveriges gränser. Majoriteten av den resterande tiondelen befinner sig i England, men det finns även en liten klick läsare hemmastadda i Spanien, Norge och Tyskland. Utan konkurrens bor den trognaste läsarkretsen i Göteborg följt av Stockholm, Huddinge, Kungsbacka och Mölndal. Även Kungälv, Stenungsund och Malmö har sin beskärda del.

De flesta av läsarna sitter framför sin PC, men det är även populärt att läsa Sambadefensiv via Apples datorer. På mobilfronten har iOS ett stort försprång gentemot tvåan Android där hela 75 % av alla mobilregistreringar har gjorts från en iPhone. De två Nokiabesökarna kan även ses som ett bevis på att företaget fortfarande lever, men kanske mest på att företaget vilar vid ruinens kant smartphonemässigt.

Månaden har hittills bjudit på 18 350 sidvisningar varav 4 133 unika besökare. Dessa stannar genomsnittligen på sidan i tre och en halv minut och de allra flesta är återkommande läsare. Bara 13 % har hittat hit för första gången.


'Jippo och ekonomi säljer bäst' have 2 comments

  1. 14 oktober, 2013 @ 22:17 DrJonas

    Hyfsad koll på statistiken. Kan ni även se att Nokia besökarna var gajsare?

    Svara

    • 15 oktober, 2013 @ 00:11 Bengt

      Nä de är jag inte, gillar bara de bästa.


Dela dina tankar

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se