Om känsloyttringar, brev och att det var bättre förr.

Ingen med tillgång till sociala medier missade väl klubbens vädjan till supportrarna som kom upp på hemsidan under lördagen.

I en text med rubriken ”Dags för fotbollsfest på Valhalla” förklarade klubben i runda slänga att man inte ville se något beteende som kunde orsaka klubben skada i måndagens premiär. Så långt låter det inte helt fel. Tyvärr är klubbens sätt att formulera sig numera långt ifrån vad som kan kallas elitnivå.

Texten inleds med ett avståndstagande från det tragiska som hände i den allsvenska premiären mellan Helsingborg och Djurgården då en man misshandlades till döds. Varför man tar avstånd från det är oklart då det är ungefär som om man inför varenda musikfestival i landet skulle ta avstånd från våldtäkter då det under ett år på ”Peace and Love” i Borlänge begicks ett antal våldtäkter på campingområdet.

Efter den svajiga starten på texten bestämmer man sig för att ställa sig på gaspedalen och köra rakt ned i diket.

ÖIS kan inte heller acceptera att det tänds bengaler, andra fyrverkerier eller att någon i anslutning till match uppför sig på ett oacceptabelt sätt.
Efter det som hände i Mjällby, vilket är helt oförlåtligt, har vi inte bara en nedsvärtning av ÖIS namn att bära utan dessutom 30.000 kronor att betala i böter. Detta är något som tär hårt på en redan ansträngd ekonomi. De personer som var med och drog skam över ÖIS fina märke samt orsakade stort ekonomiskt lidande i samband med denna händelse uppmanas att sätta in motsvarande summa till ÖIS-hjälpen som support.

Jag håller med om att det är onödigt att bränna bengaler i när klubbens ekonomi är så ansträngd som den i nuläget är. 30.000 i böter är stora pengar för en klubb som ÖIS. Att påstå att de personer som brände bengaler och orsakade böter i Mjällby drar skam över ÖIS klubbmärke är däremot att gå mer än ett steg för långt.

Jag befann inte i Sölvesborg för matchen mot Mjällby men jag vet vilka som var inblandade. Det är samma personer som tillverkat tifot som används på de flesta bilder som klubben inför premiären kablar ut för att locka folk. Det är även dessa personer som får ÖIS ståplatsläktare att leva och frodas på ett sätt som långt ifrån speglar klubbens spelmässiga resultat de senaste åren.

Varför man kommer med förslaget att personerna ifråga ska sätta in pengar på ÖIS-hjälpen lite mer än en månad efter händelsen inträffade vet jag faktiskt inte. Troligtvis för att visa på handlingskraft på ett sätt som känns allt annat än proffesionellt.

När vi ändå ska prata om nedsvärtning av ett klubbmärke är det väl rena turen att ÖIS årsmöten numera inte besöks av några journalister. Historien om den bortslarvade pappersbunten på årets årsmöte hade nämligen med stor sannolikhet fyllt ett uppslag i GP om klubben legat i allsvenskan. Nu blev det bara en snackis bland supportrarna. Men dom går ju på matcherna ändå, så vem bryr sig.

Artikeln fortsätter med att man berättar att man kommer att identifiera och stänga av de personer som orsakar klubben skada i framtiden. Sedan avslutas texten med en uppmaning om att det på läktaren bara ska sjungas positiva hejaramsor.

Då spelare och ledare mig veterligen ganska sällan sägs åt att inte vara arga på planen är det ganska förvånande att personer på läktaren inte får pendla mellan känslospektrats två ytterkanter. Jag personligen går inte enbart på fotboll för att det dagarna i ändå är så förbannat glatt. Då hade jag förmodligen inte sympatiserats med en av landets mest underpresterande klubbar.

På en läktare uttrycks känslor i alla dess former. Då kan det då och då slinka ut en och annan negativ känsloyttring. Men det gäller inte bara mig när jag står på en läktare. Även i mitt privatliv blir jag då och då arg. Något som då och då resulterar i fula ord. Men jag kanske ska slå till med ett ”Sassa, brassa, mandelmassa” nästa gång flickan jag gillar hånglar med någon annan, när jag känner mig otillräcklig eller när någon behandlar mig illa?

Jag kanske låter bitter. Det beror förmodligen på att jag är det.

Jag är bitter för att klubben nu har försatt sig i en sits man absolut inte hade behövt vara i. Informationen från officiellt håll är undermålig och har varit så sedan Oskar Ängermark fick sparken. Den är det av en, och endast en anledning.

Brist på engagemang från folk på ledande platser.

Jag vet åtminstone två personer med erkänt bra skrivegenskaper som erbjudit sig flertalet gånger för att hjälpa till utan något svar. Senast för en vecka sedan skickade en gammal kollega ett mail till Mattias Asserståhl med påminnelse om vilka människor han borde ringa upp för att få hjälp. Några samtal har dock inte ringts.

Med någon kunnig på plats hade hela denna soppa kunnat undvikas. Jag minns inför avancemanget till superettan senast då jag några dagar innan matchen rådfrågades om hur man kunde formulera sig på bästa sätt för att nå ut med budskapet om hur kostsam en planstormning kunde bli. I veckor förberedde man sig för att på rätt sätt nå ut med sitt budskap. Innan man tillslut tillsammans med supportrar förhindrade en planstormning.

Jag säger inte att det var bättre förr.

Eller jo det gör jag faktiskt.


'Om känsloyttringar, brev och att det var bättre förr.' have 51 comments

  1. 20 april, 2014 @ 02:06 Vincent

    word!
    Pinsamt uttalande, från ingenstans och helt orelevant. Vad tror man sig uppnå med detta?
    Man borde arbeta med hype istället för denna ständiga polarisering och splittring mellan supportergrupperna.
    Ibland önskar man sig veta vem det är från ÖIS som formulerar dessa texter.

    Svara

  2. 20 april, 2014 @ 04:00 Johan P

    Ett stort tack för en bra text. Detta kommer inte gå obemärkt förbi på måndag!

    Svara

  3. 20 april, 2014 @ 05:03 Anonym

    Tack för en mycket bra text Felix. Asserståhl har ingen aning vilka krafter han nu sätter i rörelse.

    Svara

  4. 20 april, 2014 @ 06:57 Anonym

    Ok. Klantigt formulerat, absolut. Oprofessionellt, absolut. Men om ser förbi det, så tror jag att många av oss supportrar kan hålla med om:
    1. Det vore bra om vi uppför oss bra för att a) undvika böter för Öis, b) undvika den negativa publicitet som många gärna vill sätta i tryck om oss
    2. Det vore bra om de som åsamkat skada trots att de känner till reglerna och kanske gör mycket goda saker för övrigt får stå till svars. Det funkar liksom inte så att två bra saker raderar ut en dålig.
    3. Ramsor och tillrop som stödjer vårt lag skapar en positivare stämning än hatramsor och gör att fler känner sig lockade att sjunga med.

    Men, visst, till stora delar hållet jag med Felix.

    Svara

    • 20 april, 2014 @ 09:13 DJ-CJ

      Jag är helt med dig. Tycker att andemeningen i den text ÖIS gått ut med är helt rätt – skapa en god atmosfär på ÖIS matcher – men att formuleringen kanske inte till 100% är den bästa.

      Jag stod på ståplatsläktaren i matchen mot Häcken och skämdes när Häcken-klacken körde en ramsa om att de hade ”bättre klack än ÖIS” och svaret från vår klack var ”Horungar!!”. Det är detta som framför allt ska bort från läktaren. Att enskilda personer kommer att skrika/skälla kommer nog aldrig gå att få bort, men kollektivet måste veta bättre än så.

      DEN typen av ramsor måste bort. Som jag skrev i en annan kommentar ska vi, Sveriges äldsta fotbollsklubb, inte hata våra motståndare, utan älska dem för att de valde ta rygg på oss, så att vi fick några att möta.

    • 20 april, 2014 @ 17:01 Marty

      +1!

    • 20 april, 2014 @ 21:31 Kalle

      +1

  5. 20 april, 2014 @ 08:37 Anonym

    Bra!!

    Svara

  6. 20 april, 2014 @ 09:15 M.V.

    Bra ÖIS! Dags att sätta ner foten och visa dem som inte gör annat än drar på oss onödiga böter att ni inte längre accepterar det. Se nu bara till så att ni också har stake nog att stå bakom era ord!

    Svara

    • 20 april, 2014 @ 10:49 NHP

      Inte gör annat?
      Dom du tycker drar på ÖIS onödiga böter bidrar rent konkret med alla tifon, dom senaste typ tio åren, alla flaggor. Man tar ansvar för att det sjungs, dvs man går i bräschen, varje gång. Man står för typ 75% av alla ÖISare på de flesta bortamatcher. Osv
      Nu vill jag höra vad det är du tycker du bidrar med, som är så jävla viktigt?

    • 20 april, 2014 @ 11:58 Jesper

      Vi kan vända på det också. Man tar inte ansvar för böterna man åsamkar klubben. Jag är helt enig i att det görs enormt mycket positivt och respekterar det arbetet fullt ut. Men, jag kan aldrig acceptera eller förlåta att klubben skadas ytterligare på så sätt. Vi har en styrelse som vi egentligen inte vill ha, som får tillfälle att bli lite martyrer i denna frågan. Precis som maskerade supportrar ofta utpekar sig själva som i samband med att regler bryts. Jag vill ge mitt stöd till spelarna utan att klubben skall behöva böta, jag vill se våra spelare lira på en högre nivå utan att behöva läsa uppmaningar från en styrelse.
      Precis allt det har jag varit med och bidragit till en gång i tiden. Och, många andra med mig.

    • 20 april, 2014 @ 12:15 Anders Dahlby

      ”Dom du tycker drar på ÖIS onödiga böter bidrar rent konkret med alla tifon, dom senaste typ tio åren, alla flaggor. Man tar ansvar för att det sjungs, dvs …m.m….”

      Hur går det ihop ?

    • 20 april, 2014 @ 13:45 Christian

      Just detta.

      Man har inte mandat att åsamka ÖIS böter och negativ publicitet (oavsett dignitet) ”bara” för att man följer ÖIS land och rike runt och lägger ned stor del av sin fritid på detta. Något som IÖ faktiskt verkar tro.

      Däremot är tidpunkten för det officiella uttalandet, och tonen i det samma, tveksam. Knappast bidrar det till ökat engagemang inför morgondagens match i alla fall.

  7. 20 april, 2014 @ 09:37 orolig öisare

    Bra text och håller med till fullo.

    De som för närvarande drar skam över Öis är fotbollsstyrelsen. Deras beteende och oförmåga att få saker gjort är skrämmande. Asserståhls säljsnack på årsmötet var bara pinsamt och att dölja köpeskillingen från försäljningen av Peter får en att undra vad dem har att dölja? Och vad styrelsen har för agenda med att sitta där kan man bara spekulera i, bra för deras egna affärer, makt…? Vem vet. Men att dem sitter där för att dem brinner för vårt Öis kan vi nog stryka.

    Svara

    • 20 april, 2014 @ 09:54 Gabriel

      Ett gäng rövslickare är vad de är…

    • 20 april, 2014 @ 10:56 NHP

      Rätt och riktigt. Föreningsdemokratin går ju bara så långt att VI faktiskt måste sätta oss in i så stor utsträckning som möjligt i vad styrelsen gör rätt och fel. Vi måste fortsatt försöka vara med noggranna i att förbereda oss för årsmöte, så vi vet vad vi röstar på, och varför. I det stora hela är de 30 000 kronorna förmodligen en fis i vinden, jämfört med de summor som vår inkompetenta styrelse slarvar bort, årligen.

    • 20 april, 2014 @ 11:00 Anonym

      Ni ger ledningen/KC ”Med Beröm Godkänt”, efter att vi degraderats till division 1 och juniorerna åkt ur Juniorallsvenskan. Ni har ju bara den ledning/styrelse ni förtjänar. Eller hur?

    • 20 april, 2014 @ 11:08 orolig öisare

      Vilka är ni? Varför har vi den styrelse vi förtjänar?

    • 20 april, 2014 @ 11:33 Anonym

      ”Ni”, är alla ni som uttrycker era åsikter här på SD. Med några ytterst få undantag, är den absoluta majoriteten av skribenterna på SD nöjda med hur KC/ÖIS-ledningen genomförde senaste säsongen. Det är ju bara att läsa inläggen.

      Att sedan klubben valde en medveten strategi att spela juniorerna ur Juniorallsvenskan, samt att chansa med att ge ”rookies” mycket speltid i viktiga A-lagsmatcher – på bekostnad av bänkad rutin – ledde indirekt till att vi åkte ur Superettan.

    • 20 april, 2014 @ 12:04 Felix Jonsson

      Kan inte du bara lämna det här kommentarsfältet för gott för jag orkar tamejfan inte med ditt gnäll på mig varenda vecka. Vill du ha hjälp med att starta en egen blogg där du kan skriva sanningen så hjälper jag dig gladeligen.

      Jag har erbjudit dig så många gånger att prata med mig och säga ditt hjärtas mening så jag förstår bättre men jag får aldrig något svar.

    • 20 april, 2014 @ 12:17 Anders Dahlby

      Lägg av med ditt anonyma skitsnack !

      Stå för vem du är, men det vågar du inte ..

    • 20 april, 2014 @ 12:35 orolig öisare

      Läser ej kontinuerligt på SD så vet inte skribenternas åsikter. Men det är heller inte lätt att bilda sig en uppfattning när det sprids lögner och undanhålls information.

      Det är inte medlemmarnas och supportrarnas fel när det kommer till styrelsen val av strategi. Visst vi må välja dem, men frågan är hur valda dem egentligen är…

  8. 20 april, 2014 @ 11:19 RAF

    ”Jag befann inte i Sölvesborg för matchen mot Mjällby men jag vet vilka som var inblandade. Det är samma personer som tillverkat tifot som används på de flesta bilder som klubben inför premiären kablar ut för att locka folk. Det är även dessa personer som får ÖIS ståplatsläktare att leva och frodas på ett sätt som långt ifrån speglar klubbens spelmässiga resultat de senaste åren.”

    Bara för man gör positiva saker innebär inte det att det är ok man kan bete sig som mot Mjälby
    Jag håller med att de gör mycket bra men om de hade jobbat med Tifo och hållt igång ståplats och struntat i elda så hade det varit bättre.
    Personligen så tycker jag pyro är vackert men inte så länge det kostar 30000 kr per tillfälle så kan inte jag förstå varför man måste göra det, alla är irriterade för att Oskar och informationen från klubben har blivit sämre att dra på klubben dessa extra kostnaderna kommer inte ge klubben bättre förutsättningar

    Sedan är det bedrövligt när två personer som erbjudit sig att hjälpa till med information inte får möjligheten!

    Svara

    • 20 april, 2014 @ 11:24 Daniel K

      +1

    • 20 april, 2014 @ 11:42 orolig öisare

      Tror inte det är så Felix menar. Det hela handlar om hur man formulerar sig. Öis tog avstånd från de händelsen vid ett tidigare tillfälle, http://fotboll.ois.se/11340/Nyhet.aspx och Dan Cameras skötte detta väldigt bra och tar tydligt avstånd från det som vi flesta tycker är oacceptabelt. Bara tråkigt att Asserståhl & Co. inte är lika kompetenta.

      Ps. Känner inte Felix så vet inte hans åsikter om pyroteknik och ”läktarkultur”

    • 20 april, 2014 @ 11:46 Anonym

      + 1

    • 20 april, 2014 @ 12:10 Felix Jonsson

      Jag menar absolut inte att sakerna som jag hört hände i Sölvesborg är okej. Jag kan gå så långt som att säga att det sägs ha hänt där är riktigt jävla korkat. Men det ursäktar ändå inte den retorik klubben använder.

      En retorik som bara används om saker som händer i samband med fotboll. Att klubben påstår att dessa personer smutsar ned klubbmärket är att gå väldigt långt och det gynnar inte alls den dialog mellan klubb och supportrar som behövs för att vi ska få en läktarkultur som alla trivs med.

      Vad det gäller pyro så tycker jag att det är fantastiskt vackert men så länge det är förbjudet tycker jag inte att det någon bra idé att bränna i samband med klubbens matcher med tanke på hur dålig ekonomi klubben har. Jag hade aldrig kunnat försvara något sådant. Jag vet för väl hur det ligger till ekonomiskt för att jag ska kunna stå bakom en sådan sak.

      Däremot stöttar jag SFSU i arbetet för legaliserat pyro till hundra procent. Det hade varit fantastiskt.

    • 20 april, 2014 @ 12:44 RAF

      Tror tyvärr att en del känner att de skämmer ut klubbmärket med detta beteende. Säger inte att jag fullt ut håller med dem men jag kan inte heller säga att de inte har rätt till sin åsikt.
      Personligen så hade jag önskat av hela mitt Öis hjärta att man lät sfsu få arbeta med att få det legalt och fram tills dess använda sin energi åt att göra de underbara tifo vi är/var kända för.
      Sedan kommer jag aldrig att säga att dessa personer inte är öisare, tror att vi alla är öisare men vi väljer att uttrycka detta på olika sätt.

    • 20 april, 2014 @ 12:47 Felix Jonsson

      Jag håller med dig. Men även om det finns folk inom klubben som känner på det viset så är det ändå en professionell verksamhet man sysslar med och då får man inte uttrycka sig så.

    • 20 april, 2014 @ 13:27 RAF

      Tror vi ser på detta med en ganska likartad syn

      Kan dock inte påstå attack idag där en professionell klubb. Det finns idag mycket som saknas för att jag skulle vara nöjd

      Låt oss hoppas att med det som hänt kommer engagera fler människor att hjälpa till på en mer permanent bas

      Tills vi har råd att ha folk som sköter saker så måste vi ideella krafter hjälpas åt att lyfta klubben. Detta kan ske genom kritik men det måste även vara genom att hjälpa att göra rätt

      Jag kan många gånger tycka att allt för många är snabba och kritisera men väldigt långsamma med att hjälpa till så det blir rätt

    • 20 april, 2014 @ 13:29 RAF

      Inte ”attack” utan där skulle det stå ”att vi är idag”

    • 21 april, 2014 @ 09:00 Aron

      +1

  9. 20 april, 2014 @ 12:48 Gabriel

    Jävligt klantigt uttalande, visst. Men nu måste vi ha fokus på den viktiga premiärmatchen och fotbollsfesten imorgon. Hur dumt det än var kan vi inte göra så mycket åt det i nuläget. Låt det inte stjäla den positiva energi vi samlat ihop så länge!

    Svara

    • 20 april, 2014 @ 13:18 orolig öisare

      Det resonemanget håller inte.När det är dags för match imorgon vet jag att alla öisare kommer vara 100% bakom laget men när fotbollsstyrelsen agerar såhär måste missnöjet fram. Att blunda för fotbollsstyrelsens agerande och låtsas som inget hänt hade vart extremt osunt för ÖIS. Det är vi medlemmar som är ÖIS, inte fotbollsstyrelsen.

    • 20 april, 2014 @ 15:27 Gabriel

      Det vet jag väl att Öis är vår klubb men hur tycker du vi ska agera imorgon?
      Ser en risk för att det blir för mycket fokus på det negativa, gör inte du?

    • 21 april, 2014 @ 13:00 orolig öisare

      Förstår vad du menar, men tror det finns en risk att om man inte reagerar direkt och uttrycker sitt missnöje kan det lätt rinna ur sanden. Öis fotboll är extremt dåligt skött för tillfället och tror att missnöjet mot de styrande måste finnas där. Men sedan när det kommer till Lantz och spelarna ska vi vara bakom dem hela tiden. Och extremt viktigt att de känner förtroende när vi har sådan press på oss att gå upp..

      väl mött på Valhalla idag!

  10. 20 april, 2014 @ 13:23 Skepparkrans

    Bra text.

    Jag kan tycka att det fiasko till årsmöte som ägde rum i april är en större hädelse av ÖIS-märke.

    Och jag tror att den minskade årskortsförsäljniningen som ett direkt resultat av dålig marknadsföring samt hanteringen av arenafrågan drabbar ÖIS ekonomi hårdare än ett bötesbelopp.
    I övrigt kan jag tycka att man borde eftersträva en dialog med sina supportrar istället för att spy ur sig populism!

    Svara

    • 20 april, 2014 @ 13:31 RAF

      Vi har faktist sålt fler kort än när vi senast i söder ettan.

      Sedan kan jag inte förstå varför 30000kr blir ok att elda upp bara för vi säljer fler årskort eller blivit utsparkade av Anna Johansson från GU

    • 20 april, 2014 @ 13:58 orolig öisare

      Aldrig accebtabelt att orsaka öis skada, oavsett hur god ekonomi vi har.

      Avskyr Anna Johansson av fler skäl än bara GU frågan. Och stor del av skulden att vi spelar på Valhalla är hennes. Men fotbollsstyrelsen har gjort det till en grej att skylla sina misslyckanden på andra. Ranäng (må tycka vad man vill om denna herre) varnade för detta, det finns krafter som vill Öis illa och de har lyckats tack vars den extremt inkompetenta fotbollsstyrelse vi besitter.

    • 20 april, 2014 @ 14:49 Felix Jonsson

      Utan att säga för mycket så har den nuvarande fotbollsstyrelsen viss skuld i att vi spelar på Gamla Ullevi också.

    • 20 april, 2014 @ 15:28 orolig öisare

      Du menar Valhalla?

    • 22 april, 2014 @ 12:03 Felix Jonsson

      Självklart gör jag det!

  11. 20 april, 2014 @ 13:42 Hocus Focus

    Alla känner i dagsläget till att bengaler m.m. är förbjudna.
    Eftersom det blir böter ska man ju givetvis inte hålla på med det. Enkel matematik.
    Sen att det inte finns nån kvar på gården som kan uttrycka detta på ett normalt sätt är ju beklagligt.
    Att man dessutom inte vill ta emot hjälp från några som kan är pinsamt.

    Svara

  12. 22 april, 2014 @ 00:21 Zorich

    Håller med Felix i ganska mycket i det man läsa ovan.
    Jag tror de flesta supportrar är för bengaler, då det är en stämningshöjare. Dock inte på bekostnad av böter för klubben ifråga. Än så länge är det förbjudet med bengaler och användandet av bengaler genererar böter. Mao, inga bengaler.

    Sedan ska jag behandla det mest skrattretande i det hela.
    Vid årsmötet, och tillika fars aka buskiskomik, valdes den gamla styrelsen att sitta ett år till. Det är för mig en gåta.
    Nu till det mest skrattretande. Flertalet individer från Inferno var närvarande vid årsmötet och röstade, hör och häpna, FÖR den nuvarande styrelsen. Med vetskap om att styrelsen minst sagt har gjort ett undermåligt jobb de senaste åren, röstade alltså individer från Inferno för den genomusla styrelsen. Vi har ofta klagat på hur styrelsen jobbar, dvs inget agerande och ingen känsla för föreningen. Då kommer min stora fråga och det är hur Inferno som grupp kan protestera för hur ÖIS kommunicerar? Infernos medlemmar hade chansen att aväsätta styrelsen vid årsmötet. Inferna vet mycket väl hur inkompetenta styrelsefolket är. De vet också vilken dålig känsla styrelsen har beräffande engagemang för klubben. Hur har mage att kritiserad något man själv valt in?
    Jag håller med om att skrivelsen är något plump. Men att demonstrera likt Inferno för något man röstat för, är för mig en gåta.

    Medlemmar inom Inferno är en bidragande orsak till att nuvarande styrelse sitter. Är det några som ska knipa käft är det Inferno! Ni har bara er själva att skylla!

    Z

    Svara

    • 22 april, 2014 @ 11:13 Gabriel

      Håller med helt.

    • 22 april, 2014 @ 12:48 Anders C

      Upplysningsvis är det inte styrelsen som har skrivit texten som är signerad ”Örgryte Fotboll och dess fans” utan det är Kent/Björn som har gjort det.

    • 22 april, 2014 @ 13:03 Zorich

      Förvisso, men det är ändå styrelsen i förlängning som ser till att det kommer in mer kapital till klubben. Mer kapital innebär per automatik att man kan ha fler anställda inom föreningen. Ju fler man kan bolla med inom en organisation, desto större är sannolikheten att en text blir bra.Jag tror exempelvis inte att en viss Oskar Ä, hade formulerat sig så som det gjorts. Hade styrelsen jobbat lite hårdare, hade Oskar kunnat vara kvar och då vete katten om texten ens publicerats…
      Sedan misstänker jag ändå att någon inom styrelsen godkänt innan publicering, men det är bara ren och skär spekulation.

      För övrigt anser jag att man gör en höna av en fjäder.
      Hade vederbörande betalat för sig, då kanske texten varit ett minne blott. Hur svårt kan det vara att göra rätt för sig?

      Z

    • 22 april, 2014 @ 13:17 Gabriel

      Ja, ingen vågar ta ansvar för den skit som åsamkar klubben böter.
      Vad tycker ni som orsakar böter själva om ämnet? Ni får gärna svara någon gång.

      Visa lite stake för en gångs skull och gå inte och göm er när ni ska stå till svars för böterna ni vållat vår kära klubb!

    • 22 april, 2014 @ 15:17 Felix Jonsson

      Jaså? Är du säker på det?

      Du har nämligen fel.

    • 22 april, 2014 @ 14:55 Johan G

      Är det för att slippa riskera att någon bemöter dina åsikter utanför internet som du kör det anonyma spåret? Hade du varit lika intresserad av att lyfta fram hur pissusel styrelsen är på årsmötet som du i efterhand varit i diverse kommentatorsfält så hade du kanske fått folk att rösta annorlunda, men jag antar att du får ut mer av detta än att försöka skapa opinion när det verkligen gäller.

      Det var allt från mig. Du vet var du hittar oss om du vill ha svar på frågan varför vi röstade som vi gjorde, även om jag förmodar att du inte är särskilt angelägen att få svar på det.

      P.S. Din fysiska hälsa riskerar inte att försämras. D.S

    • 23 april, 2014 @ 13:22 Zorich

      Ni har haft flera på veckor på er att förklara varför ni röstade som ni gjorde, klar jag är intresserad av det. Hur kan du tro något annat?
      Nu verkar det dock som att er grupp var ganska splittrad när det kommer till vilka man röstade på. Därför tror jag du kommer ha lite svårt att skriva VI, då det uppenbarligen var delade åsikter inom gruppen.

      Jag är den första att skriva under på att informationen om vilka man kunde rösta på var katastrof. Att nuvarande styrelse gjort allt för att försvåra hela årsmötet, både innan och under själva mötet, ska man också ha i beaktning. Med facit i hand vann nuvarande styrelse. Det betyder inte att alla är nöjda. Nu gäller det att invänta vad som kommer ske framöver. Det händer ganska viktiga saker inom ÖIS det här året och nästa år, vilket du själv är medveten om.

      Sedan vet jag inte om jag är intresserad av att prata med er gruppering. Ni gör ett jättebra jobb med tifo osv. Men när det kommer till bränningar, vilka åsamkar klubben böter då har ni gått för långt. Och frågan är vilka som är rädda? Det är ca 10-20 killar som maskerar sig vid matcher, något jag aldrig känt att jag behövt göra…

      Z


Vill du svara Skepparkrans

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se