Matz Thorsson öppnar plånboken ytterligare än gång

Han har redan bekostat diverse spelare. Både genom att anställningar av spelare i sitt företag och rena ekonomiska bidrag till löner. Nu har Matz Thorsson gjort det igen. Denna gång handlar det dock inte om något spelarkontrakt utan om hjärtat för hela verksamheten. Nämligen ÖIS-gården.

Hemmet för verksamheten har länge varit ett sorgebarn för många ÖIS:are. Den förre välgöraren hette Martin Larsson och kom efter konkursen in som en räddande ängel och köpte gården.

”Hyvens kille!” tänkte gemene ÖIS:are. Problemet var bara att Martin Larsson förmodligen inte var den där välgöraren många trodde. Istället så tog han ut en ganska saftig hyra och gjorde sig en rejäl hacka tills han i dagarna kunde casha in ordentligt.

Idag blev det nämligen officiellt att Metallservice AB:s ägare Matz Thorsson själv köper loss ÖIS-gården från Martin Larsson för 11 miljoner kronor. Grattis ÖIS men framförallt stort grattis Martin Larsson!

ÖIS kommer nu får en lägre hyra än tidigare.

– Jag gör det för att få mer kontroll över kostnaderna för Öis. Det har varit lite hit och dit med hyran de senaste åren, nu blir det mer lugn och ro, säger Thorsson till GP idag.

Thorsson bekräftar också för tidningen att han har stora planer för ÖIS framtid.

– I år ska vi upp i Superettan och nästa år kommer mitt företag att hjälpa till med ännu mer pengar.

Vi kan alltså förvänta oss än mer bidrag från Thorsson om laget skulle ta steget upp i eliten igen. Något som ger en fotbollspuritan som jag själv aningen kalla fötter. Det är givetvis oerhört behjärtansvärt att Matz vill hjälpa klubben. Det går att prata om att han gör det för tjäna lite goodwill men hade han velat maximera vinsten finns det miljoner sätt som är bättre. Det är inte där jag blir orolig, men hur jag än vänder och vrider på det kommer ordet ”ekonomisk doping” alltid upp i mitt huvud. Det gör mig av två anledningar orolig.

För det första är det en rent moralisk fråga där jag tycker att klubbar ska tävla i vem som sköter sin klubb bäst och inte i vem som har flest supportrar med en fet plånbok.

För det andra, behöver man inte backa bandet speciellt långt för att se vad följderna blir av att klubben litar på externa finansiärer.

ÖIS ihåliga ekonomiska historia ger kalla mig kalla kårar när jag tänker på hur bortskämd klubben länge blev av diverse välgörare. Hur Stena Line, Dunross och Ernst Rosén genom sina bidrag agerade curlingföräldrar åt ett bortskämt barn som aldrig kunde hålla pengarna för att tillslut inte längre kunna rädda klubben från att falla ned för stupet.

Under Mats Janson tid som klubbchef lyckades klubben utan stora välgörare hålla ihop ekonomin och ändå avancera uppåt i seriesystemet. Nu är ekonomin återigen knaper men ändå bekostas värvningar av en yttre finansiär.

Det Matz Thorsson gör just nu är visserligen bara att ta över driften av ÖIS-gården från en annan person och ge klubben en billigare hyra. Det är snarare det faktum att klubben kanske förlitar sig aningen för mycket på Matz Thorssons bidrag gör mig aningen orolig.
Kalla mig gärna gnällig men det är alltid viktigt att belysa båda sidan av myntet.


'Matz Thorsson öppnar plånboken ytterligare än gång' have 50 comments

  1. 10 juli, 2014 @ 13:42 Macky

    Fan va king matz är!!!

    Svara

  2. 10 juli, 2014 @ 13:53 Amenhotep

    Brukar gilla det du skriver Felix, men det här var inte bra. Känns mest som ett forcerat försök att framställa sig själv som kritisk. Vilken klubb är inte beroende av externa finansiärer? Det är ju bara att tacka och ta emot, vi får andra möjligheter att bygga upp klubben inför en framtid då Matz inte är kvar.
    Anstränger jag mig kanske jag kan hitta något negativt med att andra världskriget tog slut, men det finns liksom ingen anledning.

    Svara

    • 10 juli, 2014 @ 14:38 Litvad

      Tycker iofs det ligger någonting i vad ni skriver båda två. Alla är beroende av sponsorer. Det gäller att ledningen är klok nog att satsa pengarna på att bygga upp en hållbar verksamhet och inget luftslott. Att sänka hyran är ett bra första steg.

    • 10 juli, 2014 @ 18:45 Jens Z

      +1

  3. 10 juli, 2014 @ 14:04 Daniel K

    Benny Rosén i en ny skepnad!?

    Svara

  4. 10 juli, 2014 @ 14:28 Anders Dahlby

    Kan förstå hur du tänker här Felix och visst går det att dra paralleller med vad som hänt tidigare i historien.
    Men i dagens fotboll ,på elitnivå där ekonomin och stöd från starka finansiärer är ett
    måste för att kunna växa, bli attraktivare och ta sig uppåt så är detta glädjande !

    Matz Thorsson är uppenbarligen en Öisare i hjärtat och vill som alla vi andra tusentals
    supportrar se sitt kära lag i yttersta eliten igen, där klubben hör hemma.

    Bara att gratulera ÖIS !!

    Svara

    • 10 juli, 2014 @ 19:36 Gabriel

      Håller med dig helt. I dagens fotboll är pengar helt avgörande, tyvärr..

  5. 10 juli, 2014 @ 15:36 Olle

    Helt rätt Felix, idiotiskt att bara ropa hej! Det gäller fortfarande att ha fullt fokus på att bygga upp en välmående förening.. Vem vet denna Mats kanske tröttnar? Minns ni inte shejkerna, stenas svek etc? Ta inget för givet!
    Sen vet man inte vad matz kräver i gengäld. Jag tänker väcka största uppmärksamhet på förändringar inom klubben. I värsta fall sitter vi där med ett Metallservice Idrotts sällskap på cupen…
    I bästa fall är Matz ett geni och gör allt rätt, bara att hoppas och tacka för hjälpen så här långt!
    Heja ÖIS!

    Svara

    • 10 juli, 2014 @ 16:13 Anonym

      Ja, denna Matz kanske tröttnar. På vilket sätt skiljer det honom från andra sponsorer? Det är ju inte så att klubben saknade sponsorer på Mats Janssons tid, det var bara betydligt mindre belopp. Vad som är mer positivt med mindre sponsorbidrag än större har jag lite svårt att förstå.

    • 11 juli, 2014 @ 18:06 Alfred

      Förlåt? Ska vi tacka nej till alla sponsorer med motiveringen ”tänk om de tröttnar”?

  6. 10 juli, 2014 @ 15:51 Galento

    Felix, hur har du tänkt att ÖIS skulle etablera sig i Superettan utan sponsorer? Du får gärna utveckla det. När det gäller Martin Larssons engagemang och den hyra han tog ut under en period så finns det en annan version än den du skriver. Vad jag har hört fanns ett avtal mellan ÖIS och Larsson att han inte tog ut någon hyra i början mot att han fick kompensera sig för detta senare.

    Svara

  7. 10 juli, 2014 @ 16:11 Björn

    Varför så negativ Öis konkade väl inte på grund av sponsorer, det var väl mer så
    att när vi åkte ner till superettan så gick det inte att omförhandla kontrakterna för den gamla styrelsen hade missat att ha med det i kontraktern.

    Helt fantastisk att det finns en person som Matz som vill och tror på Öis vi skall vara glada en sådan här dag , dessutom får vi även in en sådan talang som Anton.

    En underbar dag.

    Svara

  8. 10 juli, 2014 @ 16:35 Kristian

    Självklart ska klubben forsätta bedrivas på ett hälsosamt och kostnadseffektivt sätt. Att nu få ner hyran på rimliga nivåer är ännu ett viktigt steg i det arbetet som jag ser det.

    Svara

  9. 10 juli, 2014 @ 16:36 Anonym

    Det här verkar oroväckande. Matz vill nog lägga ner hela klubben, jag tycker vi tackar nej till pengarna.

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 11:19 Anonym

      Humor! jag log faktiskt framför datorn

    • 11 juli, 2014 @ 11:21 Janne P

      Humor! jag log faktiskt framför datorn

  10. 10 juli, 2014 @ 17:14 Bror lars

    Förstår dina synpunkter men känner att du är aningen kritisk. Aponsorer behövs och att vi har turen/lyxen att ha Thorsson här för att bidra för att ÖIS ska nå framgång är enbart positivt i mina ögon. Och självklart ska ÖIS inte glömma bort ekonomin för att vi återigen har en stark sponsor med stort Öis-hjärta.

    Svara

  11. 10 juli, 2014 @ 17:44 Nikh

    Det ena utesluter inte det andra. Självklart skall Öis bygga upp en stark verksamhet och inte enbart förlita sig på externa finansiärer. Men vilken elitklubb klarar sig utan starka ekonomiska personer/sponsorer? Inget, ekonomisk doping? Verkligen inte, det kallas marknadsekonomi och vi har det som tur i Sverige ett tag till i alla fall..

    Svara

  12. 10 juli, 2014 @ 17:52 Öisare sen slutet på 60 talet

    Jag känner Matz sen tidig ungdom även om vi aldrig varit kompisar.
    Men jag vet att han alltid varit Öisare och nu när han fått ekonomiska möjligheter att
    hjälpa klubben i sitt hjärta ska vi andra vara tacksamma. Jag vet att han har varit på matcher långt innan många av er ens var födda. Om jag haft de ekonomiska resurser som Matz har hade jag gjort samma sak. Så bra jobbar Matz

    Svara

  13. 10 juli, 2014 @ 18:35 Bosse

    Jag tycker att vi skall vara oerhört glada över att det finns en sponsor med Matz´ möjligheter. Någon elitfotboll utan kapitalstark sponsoring är bara en vacker dröm. Sedan som någon tidigare skrivit: detta hindrar inte att ÖIS även i fortsättningen måste skötas kostnadseffektivt! Det kräver om inte annat alliansbildningen!

    Svara

  14. 10 juli, 2014 @ 20:01 Rödblå gubbe

    Kan inte se något negativt i att Matz Thorsson köper ÖIS-gården om det medför lägre
    hyreskostnader för klubben. Dessutom kan jag tänka mig många värre händelser än att ÖIS anvancerar i seriesystemet !

    Tror dessutom att Matz Thorsson är en förståndig herre som har koll på användningen av sponsorpengarna. Det finns naturligtvis risker i allt men att pengarna ska komma att rinna iväg som före konkursen ser jag som mycket osannolikt. Skulle vi tacka nej
    till hans bidrag hamnar vi i stället snart i division 2.

    Svara

  15. 10 juli, 2014 @ 20:54 Analys

    Felix har helt rätt! Jag tror ni allihop missar hans poäng. Visst, man konkar inte p g a sponsorer, men man konkar p g a de FASTA kostnaderna som man dragit på sig när man LITAR PÅ att sponsorerna finns där!

    Detta handlar inte för ÖIS om personen Matz Thorsson. Han är säkert en gör-bra, förståndig herre och en trogen supporter, men inte ens han kan trolla fram pengar om den dagen kommer som hans firma råkar i ekonomiska problem, eller han själv av livets omständigheter får andra prioriteringar. Och då blir han TVUNGEN att dra i alla bromsar som finns. Om ÖIS där och då byggt upp sin ekonomi på att Thorssons pengar och hyresvillkor ska finnas, ja då blir det problem!

    Det ÖIS ska göra är således att INTE använda Thorssons pengar till något som innebär fasta kostnader som är svåra att komma ur. Det Thorsson (eller andra liknande välgörare) kan bidra med ska helst satsas i kostnader som kan avvecklas på 6 månader. Då men endast då så kan man gå upp i super-ettan med tryggheten att inte allt riskerar falla ihop som ett korthus om stor-sponsorn faller bort.

    För övrigt karakteriseras en sund sponsor-finansierad ekonomi också av många medelstora sponsorer som är en bättre långsiktig bas än en jätte-mega-sponsor. Har man många så lär de inte alla hoppa av samtidigt. Och har man många så kan man alltid hitta någon sponsor som kan tillfälligt lägga in lite extra om en annan hoppar av.

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 15:36 Håkan Wall

      +1

      Sedan är jag förvånad över att ÖIS inte köpt tillbaka gården själva men det är ju en annan diskussion…

  16. 10 juli, 2014 @ 21:13 Anal lys

    Oj då, vi bör ha många medelstora sponsorer. Då får vi nog tyvärr be Mats kliva av. Manchester city gör nog samma sak, ber de arabiska finansiärerna att avlägsna sig så att de blir av med sina nya större kostnader och snarast kan få återgå till att vara ett bottenlag i premier League.

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 09:32 Analys

      Som sagt: inte be Matz kliva av. Inte vara otacksam för hans bidrag. Det är infantila vulgär-argument att tolka på det sättet. Vad både jag och Felix fokuserar på är HUR dessa pengar används, och i vad mån man tar dem för givna och därmed drar på sig långsiktiga kostnader.

      Sen: Att Matz själv sätter sig i styrelsen skulle vara en speciell trygghet förutsätter då att Matz mer än andra styrelseledamöter själv inser att varken han eller hans firmas ekonomi är immun mot plötsliga ekonomiska problem – som sen kan drabba föreningen – och planerar ekonomin därefter.

  17. 10 juli, 2014 @ 21:16 Sektion LM

    Måste säga att det var en konstig vinkel på en i mina ögon oerhört positiv nyhet. Både Gais och ÖIS lever oerhört farligt som elitklubbar. IFK har sponsorerna, kommunen och hockeypubliken. Häcken har Gothia Cup, och numera kommunen. Gais och Öis har ströpengar att slåss om. Att då göra de välkomna pengarna till ÖIS till en moralisk fråga känns väldigt märkligt och närmast naivt. Det var länge sedan fotbollsklubbars framgångar avgjordes på planen. Rika klubbar vinner matcher, fattiga klubbar förlorar matcher. Sambandet är mycket starkt. Att ÖIS genom Thorssons sponsring ges möjlighet att överleva som elitklubb kan som jag ser det enbart ses som positivt. Alternativet hade mycket troligt varit en långsam död som elitklubb.

    Svara

  18. 10 juli, 2014 @ 21:17 Patrasket

    Underbart,härligt,wow! Tack Matz. Jag litar på dig. Det finns inget negativt i det här men självklart får inte Öis segla iväg och ta hans pengr för givet nu. Var tacksamma för Matz stora Öis-hjärta men lär av gamla erfarenhet så kan detta bli väldigt bra på sikt.
    Sen det viktigaste av allt.
    Fortsätt satsa på unga spelare! Det är där vi kan utvecklas som klubb. Köp ingen över 24. Bygg ett hungrigt spelande attraktivt lag som på sikt kan bli bra och inbringa pengar.

    Svara

  19. 10 juli, 2014 @ 21:25 Frank Wagner

    Nämn ALDRIG ”RÄDDANDE ÄNGEL” ihop med Öis!!!!!!

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 11:12 S.A.

      Nej det ordet har en äcklig blow-it bismak :-(

  20. 11 juli, 2014 @ 00:03 Ibgbg

    Vad är det här för en konstig text egentligen? Självklart kan man inte lita på att en enda sponsor ska pumpa in miljon efter miljon i all evighet. Kommer det mer pengar i framtiden så är det bara att tacka och ta emot, gör det inte det, så är väl det naturliga att vara glada och tacksamma för det vi redan fått (en hel del, minst sagt), och rätta magen efter en enklare matsäck.

    Om jag var Matz Thorsson och läste den här artikeln, så skulle jag faktiskt bli både besviken och ledsen.

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 16:09 Gabriel

      Det är ingen kritik, utan bara en varning till Öis att inte bli mätta.

  21. 11 juli, 2014 @ 00:37 Zorich

    Först och främst, TACK till Matz Thorsson.
    Tycker det är smått fantastiskt att en klubb som ÖIS har välgörare likt Matz. Vi har fått hjälp vid flertalet tillfällen tidigare och det har alltid varit lika uppskattat. Det är självklart att vi ska vara tacksamma när pengar kommer in. Utan de här pengarna kommer ÖIS få svårt att avancera i seriesystemet. Sedan får folk kalla det ekonomisk dopning eller vad som helst.
    Det som är avgörande i frågan är hur pengarna förvaltas? Tidigare år har styrelsen inte lyckats med detta. I och med att Matz själv nu sitter i styrelsen bör borga för att han ser till att pengarna förvaltas på ett bra sätt. Utan Matz i styrelsen tror jag det hade blivit pannkaka. Flertalet övriga styrelsemedlemmar lyser förnärvarande med sin frånvaro. Vad händer exempelvis med med ordförandens stora visioner han proklamderade om vid senaste årsmötet? Någon som överhvudtaget sett skymten av honom vid matcherna i år?

    Matz däremot verkar vara en föreningsmänniska som gör det han säger, till skillnad från flertalet andra. Hade styrelsen haft fler människor likt Matz tror jag klubben hade mått bättre. Det jag syftar på är inte pengarna utan själva engagemanget och hjärtat.

    Det är nu upp till styrelsen att förvalta pengarna på ett förnuftigt sätt framöver. Kommer Matz pumpa in ytterligare kapital är det inte fel på något sätt så länge folk vet hur det ska hushållas. Man brukar säga att framgång föder framgång. I det här fallet kan det kanske bli att kapital skapar kapital, vilket i mina ögon inte är helt åt skogen.

    Jag har full förståelse för Felix vinkling av det här. Vår histora har inte varit bra, sett ur ett förvaltarskap. Därmed inte sagt att klubben inte kan bli bättre. I och med konkursen tror jag de styrande är fullt medvetna om vad som kan hända och där tror jag inte vi vill hamna igen. Något måste man ha lärt sig av den bistra historien…
    Flertalet klubbar inom Sverige har som tur är inte genomgått det stålbad vi genomlidit. Frågan är dock om vissa föreningar kanske hade mått bra av en konkurs, läs GAIS.

    Jag är positiv till Matz pengar och hoppas verlkligen att vi lärt oss av våra misstag.

    Z

    Svara

  22. 11 juli, 2014 @ 01:05 Ansgar

    Pengar är inte fel. Investeras de klokt blir framtiden faktiskt både tryggare och roligare. Men visst, tänker vi bakåt i tiden så har pengar också rullat in, men ändå fastnade vi i ett stort svart hål. Kolsvart.. Mörker. Det är nog så Felix tänker, och han har onekligen en poäng där.
    Men nu känner jag glädjen komma igen. Man kanske ändå skall slå till och köpa en balk aluminium!
    Det ger guld….

    Svara

  23. 11 juli, 2014 @ 09:35 Emil

    Tack Matz!

    Det känns bra att han har insyn i föreningen och kan kontrollera hur pengarna används. Känns väldigt lovande detta!

    Svara

  24. 11 juli, 2014 @ 11:09 Anonym

    Tack Matz!

    Svara

  25. 11 juli, 2014 @ 11:16 S.A.

    Direkt kommer det bitska pikar från min blåvita granne, ”Pappas pengar räddar er igen” lätt för honom att säga som badar i Real Göteborgs välfyllda pengakista och lever ett glassigt liv i Kråkan Milds anda?
    Hittar vi en shejk på detta så blir det nog Superettan igen eller?

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 13:50 Litvad

      Fråga honom om pappa Nils.

  26. 11 juli, 2014 @ 15:15 Putte Jönsson

    Vi kan inte som enda klubb i landet säga nej till pengar, däremot kan det vara väldigt jobbigt att sitta i knät på en enda storsponsor!!

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 17:40 Anal lys

      Jobbigare än att bara ha en begränsad mängd småsponsorer?

  27. 11 juli, 2014 @ 16:29 Felix Jonsson

    Jag var fullt medveten om att det skulle bli reaktioner på en text som denna. Det jag ville komma till, och som många redan varit inne på är det faktum att vi riskerar att hamna i en situation där vi återigen sitter i knäet och litar blint på en storsponsor. Matz är säkert en bra kille, det tvivlar jag inte en sekund på. Det jag vänder mig mot är som sagt att klubben blir för beroende av en stor sponsor.

    Om man jobbar med fler mindre sponsorer lägger man inte alla ägg i samma korg på samma sätt. Därför oroar det mig en aning när det viskas från olika håll att ÖIS inte längre jobbar lika hårt med mindre sponsorer som man gjorde på Mats Jansons tid. Det finns många risker med att lita blint på en storsponsor som hela tiden ska lösa ens bekymmer.

    Jag har hört lite för många historier om våra gamla ”välgörare” för att sitta helt lugnt i båten och applådera. En viss skepsis bör man alltid ha.

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 18:04 Anonym

      Jo, en viss skepsis kan man ha, men det blir lite konstigt när du och ”analys” m fl. framställer det som något i huvudsak bekymmersamt att en kille med öis-hjärta vill satsa pengar i klubben. Alla här instämmer nog i att pengarna bör användas med förnuft, så den dörren känns rätt öppen.

  28. 11 juli, 2014 @ 18:13 Alfred

    Förlåt om jag kapar ”tråden” men är det någon som vet var enkronasmatchen mot Trollhättan spelas?

    Svara

  29. 11 juli, 2014 @ 19:14 Anders Dahlby

    Man skall kanske inte lyssna på historier om gamla f.d. Välgörare och tro att det som hände då behöver hända igen? Det utesluter väl inte att arbetet med fler och mindre sponsorer fortsätter och utvecklas, bara för att Metallservice gått in rejält? Det kanske inte finns så många mindre bra sponsorer att fördela äggen i som en del av er önskar? Kan det inte vara så att Thorsson kan med sitt engagemang nu bana väg för fler som vill satsa för att ge Sveriges anrikaste klubb den position vi önskar, och därmed profilera sig själva på ett bra sätt? Hellre låter jag kapitalstarka , skickliga entreprenörer sitta med i förarsätet än de amatörer som under alla tidigare år dränerat och sänkt klubben till den position den har idag! Hellre ser jag mitt hjärtas lag möta MFF, AIK och piska lillebror(Blåvitt) igen, och så småningom spel i Europa än som nu på fotbollens bakgårdar.

    Svara

    • 11 juli, 2014 @ 21:20 Analys

      Tyresö är rätt långt från Göteborg, men kanske skulle en del må bra av att kolla där hur det kan gå när man litar alltför mycket på ”kapitalstarka, skickliga entreprenörer som sitter med i förarsätet”? Jag påstår nu inte att ”amatörer” är ett dugg bättre. Nej det som behövs är snarare gammaldags, sunda och tråkiga revisors-typer. Såna som kan säga nej när ”entrepenören” vill satsa alltför högtflygande eller när ”amatörerna” inte alls förstr vart pengarna tar vägen.

      Återigen – därmed inte sagt att man ska tacka nej till stora sponsorer eller till pengar, men man bör inte heller okritiskt acceptera att föreningen tar risker eller sätter fast sig i långsiktiga åtaganden med sponsorerna som enda garant.

    • 12 juli, 2014 @ 00:52 MBE

      Men hallå! Tyresö med spelarlöner som inte ens kan bäras upp av en medelstor allsvensk klubb, med bonusavtal till enskilda spelare. Dåligt exempel tycker jag då Tyresö stått för en avart i svenskt föreningsliv. Att Öis fått en storsponsor banar väg för fler medelstora sponsorer i takt med att laget kan lyfta lite. Hur skall annars resan tillbaka starta? Bingolotter och adventskalendrar? Pseudodikussion det här tycker jag.

  30. 12 juli, 2014 @ 01:01 Truls

    Intressant. Nog för att jag förstår oron. Den finns alltid där när Öis snackar pengar. Kommer inte raderas på många år vill jag lova. Men och det här är ett stort men. Inga klubbar idag klarar sig utan sponsorer. Små som stora.
    Allt annat är naivt.
    Det Öis ska fokusera på är att fortsätta göra bra saker med dom resurser vi har. Tror knappast det kommer rulla in miljontals kronor bara för att den här Matz gillar att sponsra Öis.
    Håll budget. Använd inte pengar som inte finns. Lita inte på att samma bidrag ska komma in hela tiden. Och sist men inte minst.. Sköt driften själva. Sen om Matz sponsrar till spelares löner m.m så är ju det kalas.
    Jag väljer att tro på att detta är bra. För som det sett ut hittils så har han valt att pyttsa in pengar när det behövts spelare.

    Svara

  31. 12 juli, 2014 @ 03:02 S.A.

    Metallservice Idrottssällskap är kanske ett AB-koncept för ett röblått SM-Guld 2034 bara inte Ranäng finns med bakom något hörn? ;-)

    Svara

  32. 12 juli, 2014 @ 10:57 Degen

    Alla pratar som om vi redan är i Superettan. Högmod går före fall, dessutom ser inte jag att ÖIS har en klasskillnad mot de andra lagen i toppen. Undrar hur Mats reagerar om vi blir kvar i ettan?

    Svara

  33. 12 juli, 2014 @ 11:17 Litvad

    En annan sak. Nu är ju Öisgården det vi har och kan hyran sänkas är det ju jättebra men handen på hjärtat: ÄR anläggningen verkligen så fantastisk som man från Öishåll alltid vill lyfta fram? Vad har Öisgården som inte andra har? Tycker att varenda liten sketklubb har minst lika många planer. Kanske är vårt klubbhus något pampigare men det känns ju rätt nedgånget och som ett tomt skelett.

    Svara


Dela dina tankar

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se