Det kommer att ske en rockad på tränarsidan

Som vi tidigare rapporterat klubbledningen inte nöjda med sättet Marcus Lantz lett laget under året. Därför meddelade Matz Thorsson idag i en intressant intervju med GP att klubben nu tittar på en annan tränare att få in i ledarstaben. Enligt Matz Thorsson kommer dock Marcus Lantz erbjudas möjligheten att vara kvar i klubben.

– Som det ser ut nu kommer han att erbjudas en form i Öis ihop med någon annan. Det skall vara två personer och vi har ett namn vi diskuterar. Om det blir han vet vi inte förrän vi har pratat med honom igen. Säger Thorsson till Mattias Balkander på GP.

Thorsson vill självklart inte avslöja vem namnet man diskuterar med är men det enda namn vi hört något som helst rykte om tidigare är att Hans Prytz skulle vara på väg tillbaka. Detta är dock bara en lösning som klubben är intresserad av, sannolikheten att Hans Prytz skulle gå tillbaka och arbeta för samma människor som för lite drygt ett år sedan gav honom sparken känns mindre troligt.

Enligt senare uppgifter till GP är Jonas Olsson namnet som står först på ÖIS lista. Ett namn som säkerligen kan ta laget upp i Superettan men som känns som en dyr och kortsiktig lösning. Jens Gustafsson sägs också vara ett namn som diskuteras.

Om jag får säga min personliga åsikt så är Jens Gustafsson ett självklart val före Jonas Olsson. Ska ÖIS bygga en identitet och jobba långsiktigt är Jonas Olsson sina 10 säsonger som spelare och nästan lika många som assisterande och huvudtränare i IFK Göteborg, ett val som känns fel. Dessutom står han för en fotboll som går emot den som resten av klubben bestämt sig för att spela.

Jag orkar inte med ännu en ”quick-fix”.


'Det kommer att ske en rockad på tränarsidan' have 79 comments

  1. 2 december, 2014 @ 17:15 Anonym

    Jens blir bra !

    Svara

  2. 2 december, 2014 @ 18:03 Ois

    Delad tränarpost? – Nej! Jag tycker det är dags att på riktigt starta på nytt, vi har fått in två kanon värvningar i stil av Klingberg & Anklev. Skulle det nu gå hem att ”Ibbe” också ansluter till klubben så vill jag se ett helt nytt spel system utan Lantz såkallade Tyska fotboll.

    Till frågan som vem som passar bäst som tränare så ser jag hällre Jens att ta över posten på egen hand.

    Mot Superettan! Mot en ljusare framtid för världens bästa sällskap!

    Svara

  3. 2 december, 2014 @ 18:48 Kommittén för Statssäkerhet

    Jonas Olsson är en bra tränare… Viktigaste är att få bort skånepajasen iaf…
    Hellre en vinnande Lagerbäck typ än kappvändare…

    Svara

    • 2 december, 2014 @ 19:03 Anonym

      +1

    • 2 december, 2014 @ 19:07 Voldemort

      -2

    • 2 december, 2014 @ 19:23 DrJonas

      -3

    • 2 december, 2014 @ 20:22 Gabriel

      -4

    • 3 december, 2014 @ 10:09 NKVD

      Japp hellre en tydlig tränare som bygger från grunden, än en helt utan meriter (läs Lantz) som drömmer om att spela tyskt i div1…

  4. 2 december, 2014 @ 19:58 Knegen

    -1000

    Svara

  5. 2 december, 2014 @ 20:07 Red&Blue

    Nä nu är det nästan att jag kastar tröjan åt H-E!
    Hur i helvete kan dom 2 tråkigaste och mest osympatiska människor vara aktuella för lirarnas lag??
    Jag klarar inte av detta längre vi är på väg att värva en blew witt själ som spelar en jävligt tråkig fotboll!
    mr blew witt kan vara världens bästa tränare men han är fortfarande blew witt FÖR I HELVETE!

    Svara

    • 2 december, 2014 @ 20:29 1887

      Fast nu handlar det väll inte vilket lag han har varit tränare för? Ska vi klandra Erik Hamren för att han varit tränare i AIK i 2 år och sen gick till ÖIS? Och komma med budskapet, ”tyvärr du är en jätte bra tränare men du är ju från AIK”.

      Lägg ner, är han en bra tränare är han välkommen vart han än är ifrån.

    • 2 december, 2014 @ 20:55 Kalle B

      Jonas Olsson är väl fan ingen bra tränare? Var har du fått det ifrån ?

    • 2 december, 2014 @ 20:57 Kommittén för Statssäkerhet

      Ja ett sm-guld som tränare är ju kanske en merit?

    • 2 december, 2014 @ 21:11 Voldemort

      Tillsammans med Stefan Rehn o Teddy Olausson, ja….

    • 2 december, 2014 @ 21:13 Kommittén för Statssäkerhet

      Vem var det som fick huvudtränarsysslan efter det då?

    • 2 december, 2014 @ 21:17 Voldemort

      Gick det bra då?

    • 2 december, 2014 @ 21:22 Kommittén för Statssäkerhet

      Bra mycket bättre än vad skånepajasen har lyckats med iaf…
      Pajasen måste bort och Jonas Olsson är ett bra val istället…
      Vad kan vi få tror du? Ferguson. Wenger?

    • 2 december, 2014 @ 21:27 Voldemort

      Ja, eller du blir väl bra? En sann förespråkare för skitfotboll?

    • 2 december, 2014 @ 21:34 Kommittén för Statssäkerhet

      Tycker du Lantz har varit bra?

    • 2 december, 2014 @ 21:40 Voldemort

      Har haft den här diskussionen innan. Han skall vara kvar för kontinuitet och för att vi inte har råd att skicka 1 dryg mille åt helvete….han försöker spela fotboll och han var ett mål från succé istället för det gatlopp han går igenom här på SD nu. Enda anledningen till att han skulle bort är att han har bränt sig i gruppen och inte har något förtroende. Vi har sparkat 14 tränare på 12 säsonger och han får ingen chans att fortsätta bygga. Vad händer med nästa tränare tror du?

    • 3 december, 2014 @ 09:23 Stellan Lantz

      Nja Voldemort, ett ytterligare mål hade visserligen inneburit en förväntad uppflyttning, men att det skulle ha inneburit succé för Lantz?
      Nej, han hade nog fortfarande varit väldigt ifrågasatt av de många som minns att vi förutom FCT inte vunnit en enda övertygande seger på hela året, ”matchplanen” mot Utsikten, det flitiga matchandet av Stellan Carlsson, sågandet av de egna spelarna och mycket annat.
      Dessutom tycker ju mycket på att han har väldigt svårt i kommunikationen med spelarna. Emil vägrade överhuvudtaget vara kvar under Lantz, Ricky favoritmarkerar besked om att Lantz ska gå etc. Det är inte riktigt normalt. Därutöver sipprar det ut att många andra också är missnöjda med kommunikationen.

    • 3 december, 2014 @ 14:36 Voldemort

      Stellan Lantz:

      Vad händer med nästa tränare tror du?
      Att Emil inte tyckte det var kul är väl i första hand för att han är en begränsad spelare som bara passar i ett cyniskt omställningsspel där han får jobba med tjongbollar….Rickys storhet har jag aldrig sett överhuvudtaget…Hur kommer det sig att vissa spelare tar steg framåt? Jacob Ericsson, Daniel Paulsson? kan det vara så enkelt att Lantz ställer krav som spelarna inte vill (kan) leva upp till? Det är ungefär som skolan av idag. (vi vill inte ha betyg eller krav för då blir det jobbigt) Tror säkerligen att Lantz är en jobbig jävel men jag tror han gör det av en anledning. Kan inte spelare eller ledning klara av det så kanske det är dom som skall bytas ut? För min del, men vi kanske ser fotboll på olika sätt, så har jag sett fler matcher där jag har sett linjer i spelet som jag gillar. Sedan att felköpet Stellan har spelat för mycket; det kan jag köpa. Att vi har haft några alternativ till Stellan…nä, just det. Det har vi ju inte. Nico och Strinäs har väl varit allt annat än bra enligt min mening. Så skall allt ansvar och skit falla på honom? Knappast. Det är tydligen ett dödskalleuppdrag att träna Öis, med en svag ledning och spelare som till mångt och mycket är goddagspiltar. Jag säger som jag har sagt förut. Om jag skall gå och se några fler matcher med Öis beror på vilken tränare de plockar in. Av 40 års stöttande så har 25 år varit en ren pina. Jag har i mitt fall tröttnat på att stötta ett velepinne lag med en tveksam identitet. Någonstans tar det slut….

    • 3 december, 2014 @ 15:38 Stellan Lantz

      Vi tycker olika och jag orkar inte riktigt bemöta allt. Jag tycker inte att alternativen till Stellan fått en vettig chans. Det gäller Franz, Hedman och Nico. Själv tycker jag att Nico i de flesta matcher har varit bra när han fått chansen. Jag bedömer inte bara en anfallare efter mål, utan också hur han bidrar till att skapa chanser.
      Oavsett vad man tycker om Emil som spelare så är det vad jag kan påminna mig ovanligt i ÖIS historia att det skiter sig så mellan en tränare och en spelare att han vägrar spela ut sitt kontrakt och hellre lägger av med fotbollen. Emil hade naturligtvis varit en tillgång att ha kvar i år med tanke på skador och hur anfallsspelet sett ut, så det var synd. Och vad gäller Ricky så kommenterade jag inte hans kvalitete – som han uppenbarligen har eftersom han gjorde 18 mål i Norrby – utan bara noterar att han blir offentligt glad över att Lantz får sparken. Tillsammans med övriga signaler inifrån truppen så känns det här som något annat och betydligt mer fel än att tränaren ställer krav.

    • 2 december, 2014 @ 21:30 Kalle B

      Zoran Lukic har 2.

    • 2 december, 2014 @ 20:55 Ken

      Håller med. Blir det Olsson är han värd en chans.
      Jag tycker för övrigt att det känns positivt just nu med tanke på vad som kommit in i truppen och vad som kan vara på gång.
      Det trodde jag inte dagen efter kvalmatchen, då var jag på väg att kasta in handduken för gott…

    • 2 december, 2014 @ 20:56 Ken

      Håller med 1887…

    • 2 december, 2014 @ 21:24 1887

      Jag vet inte vad han är för tränare, har inte bra koll på han. Men om du läser det jag skrev så skrev jag att om han ÄR en bra tränare så är det ju ganska uppenbart att han är värd chansen att vara tränare, det är vi som ska tacka han för att han vill och – kanske försöka vara tränare för ÖIS. Med tanke på hur läget ligger till satt säga.

      Vi kan inte dra slutsatsen att han är värdelös utan en chans, kan ju knappast bli sämre, för jag menar Lantz tar ju inte direkt hem titeln som den bästa coachen.

    • 6 december, 2014 @ 21:09 Marty

      +1000

  6. 2 december, 2014 @ 21:03 Kommittén för Statssäkerhet

    Minns när det gick lite halvknackigt i tråkvitt nåt år med Jonas Olsson som tränare, han stod upp för sina spelare och gömde sig inte… Tog sitt ansvar utan att gnälla….

    I mina ögon framstod han som mycket rak och visade ett stort ledarskap…
    Vi behöver en ledare ffa… Spelsystem hit och dit är av mindre betydelse faktiskt…

    Bara vi vinner!

    Svara

    • 2 december, 2014 @ 21:20 DrJonas

      Zoran Lucic är klar!

    • 2 december, 2014 @ 21:32 Voldemort

      Äntligen! ;-)

    • 3 december, 2014 @ 10:12 NKVD

      Lantz hängde ju spelarna efter Kiken trots att han helt floppa med laguttagningen där. Bort med Lantz!

    • 3 december, 2014 @ 14:45 Voldemort

      Tyckte du dom betedde sig som män då? Om man nu hade satt in Leinar…tror du det hade gjort någon jätteskillnad förutom att han hade nickat undan ett par bollar? Du har förstått att fotboll är ett lagspel va?

  7. 2 december, 2014 @ 22:17 1894

    Tänk om man ändå hade era resurser att kunna byta tränare i parti och minut, göra massa värvningar istället för att ta upp ungdomar och inte behöva bry sig om något så futtigt som penningar…Bara gå till friidrotten och hämta mer..

    Svara

    • 2 december, 2014 @ 22:20 Kommittén för Statssäkerhet

      Ni har ju bandyn… Åh nej…

    • 2 december, 2014 @ 23:29 1887kr och femtio hinkar

      Gå hem till din parkbänk nu och glöm inte lämna in datorn du lånat på det fria nätet på bibblan.

    • 3 december, 2014 @ 06:53 Sektion LM

      Och gais sparkar inte tränare i parti och minut, värvar inte en massa nytt varje år för pengar man inte har? Jag antar att du är ironisk.

    • 3 december, 2014 @ 10:57 Kalle H

      +1

    • 3 december, 2014 @ 13:03 Robban

      Känns väl inte riktigt som om ni är i position att håna oss med parkbänkar, sparkade tränare och bandyn. Vi kan väl hålla på att kasta spade och hink tills alla lik ligger till allmän beskådan.

      Nyttar inget till. Som jag sa i en annan tråd, agera för er egen klubb, bli medlemmar, gå på möten, ställ krav. Vad jag vet var det knappt hundra på årsmötet i mars. Varav spelartrupp och organisation var ett trettiotal. Ergo: sjuttio man behagade gå på mötet. Det är klart att det blir strunt av ett sånt lågt engagemang.

      Återigen, gå på mötena, avsätt/tillsätt bra människor som kan styra föreningen på rätt kurs igen. Att gnälla över Asserståhl när man inte går på årsmötet är ju rätt…kass.

    • 3 december, 2014 @ 13:09 1887kr och femtio hinkar

      Humor?

    • 3 december, 2014 @ 13:17 Stellan Lantz

      Två frågor till dig Robban:
      1. Varför är det viktigt för dig att vi engagerar oss mer?
      2. Tror du att någon här engagerar sig mer för att Gais-robban säger att vi borde det?

    • 3 december, 2014 @ 15:33 Robban

      1. För att det är segt att se en klassisk klubb som ÖIS inte kunna komma på rätt köl igen. Jag tycker till skillnad från en del av er här inne (alla kanske till och med) att alliansklubbarna borde måna om varandra och hata varandra på läktarna.

      2a. Nä, det tror jag väl inte.

      2b. Ni borde det. alldeles oavsett om jag säger det eller ej. Att gnälla över sakernas tillstånd och inte engagera sig föreningsdemokratiskt är ju bara motsägelsefullt.

    • 3 december, 2014 @ 16:51 Lanslarke

      Robban har ju rätt! Att då skriva hånfulla, nedlåtande inlägg slår bara tillbaka på er själva.

    • 3 december, 2014 @ 18:32 Anonym

      Robban kan få ha hur mycket rätt han vill. Det är väl inte särskilt otippat att man får några hugg i sidan när man som Gaisare hänger här. Oavsett om man har rätt eller inte.
      Detsamma hade skett vid omvänt förhållande.
      Och 1894 gör rätt mycket för att elda på när det kommer till hånandet.
      Bara mina fem cent.

    • 3 december, 2014 @ 20:55 Stellan Lantz

      På vilket sätt har jag varit nedlåtande eller hånfull? Jag förundras över att en gaisare är så bekymrad över vårt bristande engagemang att han återkommande uppmanar oss att engagera oss mer.
      Är det inte motiverat att fråga varför det är så viktigt för en gaisare? Jag bryr mig själv inte det minsta om engagemanget i Gais mer än att jag konstaterar att det är föremål för väldigt stora överdrifter.
      Och vad gäller fråga 2: ja, det är naturligtvis så att Robban har rätt, herregud, behöver du honom för att inse att vi borde engagera oss mer? Nej, ingen annan heller. Och oavsett är väl min fråga fullständigt motiverad: finns det någon anledning att tro att någon här skulle engagera sig mer för att Gais-robban uppmanat till det? Befängd tanke förstås.
      Jag tycker du är naiv Lanslarke. Vad du borde ha upptäckt vid det här laget är detta: de flesta människor, om inte alla, har ofta en dold agenda bakom det de säger.
      I Gais-Robbans fall kan ju en femåring se vad det handlar om: i princip alla robbans inlägg så vill han egentligen inte tala om öis, utan tala om vilken utmärkt klubb gais är – och i det här fallet vill han säga att gais har diehard-supportrar som engagerar sig jättemycket. Genom att jämföra med vår klubb så mår han lite bättre över det eländiga tillståndet i sin egen.
      Hur kan du glufsa i dig det betet?

    • 3 december, 2014 @ 22:28 Lanslarke

      Du väljer att attackera Robban i stället för att kommentera det han säger.
      Att gaisare skriver inlägg på ett ÖIS-plank är inget problem för mig. Att Asserståhl och kompani sitter kvar är det däremot. Sker ingen mobilisering till nästa årsmöte, lär de göra det ett år till.

    • 4 december, 2014 @ 08:37 Stellan Lantz

      Överdrivet ordval igen att påstå att jag har ”attackerat” någon, jag har ställt två frågor som var fullt motiverade, varför har jag redan redogjort för. Varför det sägs är i det här fallet betydligt mer intressant än vad som sägs. Att kommentera innehållet i det Robban säger känns ungefär lika intressant som att kommentera om någon säger att allsvenskan är en svag liga i europeisk jämförelse. Det är självklart. Det har sagts massor av gånger och kommer sägas igen.
      Jag kommenterar det som egentligen är anledningen till att han skriver och jag tänker inte ge honom den bekräftelse som är vad han egentligen är ute efter. Han vill att vi ska kasta avundsjuka blickar över motorvägen till det oerhörda commitment som finns bland gais-supportrar. Varsågod: bara att glufsa i sig, så mår robban bra.

    • 4 december, 2014 @ 10:58 Lanslarke

      Urlöjliga, totalt ointressanta frågor tycker jag. I stället för att bemöta hans fullt motiverade kommentarer, snöar du in på inbillade anledningar till att han skriver dem.

      Din fixering vid gänget på andra sidan motorvägen framstår som närmast sjuklig.

      Nu avslutar jag den här tråden för min del. Vi kommer inte längre.

    • 4 december, 2014 @ 11:25 Stellan Lantz

      Jag fick väl bara inte riktigt samma aha-upplevelse som du av innehållet i det han skrev.

    • 4 december, 2014 @ 14:10 Robban

      Stellan Lantz, jag är ledsen över att du tolkar mig så. Den agendan har jag faktiskt inte.

      Been there, done that. Den erfarenheten vill jag förmedla. Hur vi gjorde när vår klubb höll på att kapsejsa (typ några gånger och lär hända igen).

      Kraften i supporterskapet handlar inte bara om att vara frän på läktaren och politisera i bengalfrågan.

      Den handlar om att vilja klubben väl. Förlåt om jag är gammelsmurfsmässig och kan tolkas som att vilja föra fram det omåttligt fantastiska i gaissupporterskapet. Läser ni in det, ja, det är er egen business.

      Som supporter kan man göra skillnad. Återigen. Hur kan sjuttio – nånting ”vanliga” medlemmar berättiga ett moras i klubbens ledning? Hur kan ni andra, som inte gick dit, framhärda med rak rygg att KC är kass, Lantz är värdelös och Asserståhl ska gå?

      Förstå mig rätt. Det ENDA sättet att ändra på kursen är att engagera sig. Vi har väl för fan inte nått vägs ände i den frågan: lika splittrade som er eller vilket annat lag med supportrar som helst. Att kraftsamla gör vi, återigen. Med blandat resultat.

      Men vi skiter inte i att gå på mötena i vilket fall. Där finns en skillnad.

    • 4 december, 2014 @ 14:35 Stellan Lantz

      Nej, som synes har du inget behov av att berätta hur engagerade gais supportrar är i jämförelse med oss…
      I övrigt har du naturligtvis rätt i princip allt du säger – det har ingen ifrågasatt vad jag har kunnat se – det är liksom inte någon nyhet för någon här (utom möjligtvis en skribent lite högre upp i fältet) att vi borde engagera oss mer. Jag var bara nyfiken på varför det är så viktigt för en gaisare – och jag trodde mig veta svaret. Men ok, jag får böja mig – du gör det för att du månar om vårt väl och ve.

    • 4 december, 2014 @ 20:32 Berggren

      GAIS-Robban har helt rätt så sluta fjanta er och gnälla över vilket lag han håller på, vi MÅSTE alla engagera oss mer och få bort alla trötta idioter från styrelse och klubbledning det MÅSTE bli en förändring annars är vi snart borta för evigt :-(

  8. 2 december, 2014 @ 23:18 Anonym

    bra

    Svara

  9. 3 december, 2014 @ 13:53 John

    Tror tyvarr inte pa delat ledarskap. Speciellt inte i OIS nuvarande situation dar man petar ner Lantz. Vad sander det for signal till spelarna? Kommer de lyssna och respekera Lantz efter att styrelsen har gjort klart att han inte ar tillrackligt bra for att ha huvudansvaret.

    Det som gor mig an mer orolig ar hur lite kritik nuvarande styrelse far for ”misslyckandet” i år. Styrelsen anställde Lantz. Styrelsen godkände alla spelarköp. Styrelsen är ansvarig för att ÖIS inte klarar ekonomin.

    ÖIS måste hitta en långsiktighet och en trygghet i klubben. En styrelse som kan sjösätta en plan för att ÖIS ska utvecklas och växa som klubb samt en fotbollsledning med en tydlig spelide som passar ÖIS och sedan får man ha tålamod med båda.

    Jag har NOLL förtroende för nuvarande styrelse dvs att jag vill inte att de anställer någon. Därför är det bättre att Lantz sitter kvar ENSAM eller att Sören tar över nästa säsong kompleterad av Ulf Svensson/Conny Winge (relativt billig). När en ny styrelse väljs in i mars kan de ”produce and execute” en relaunch av ÖIS som varumärke samt att analysera fotbollsverksamheten. Sören och Ulf/Conny kan ge oss en stabil platform som sedan, om det behövs, kan utvecklas av en extern tränare säsongen 2016.

    Svara

    • 3 december, 2014 @ 14:42 Voldemort

      +1. Hear, hear….

    • 3 december, 2014 @ 21:35 Kalle B

      Jag håller med. Men det är nog ingens tanke att det ska vara dubbelt ledarskap. Jag tror man räknar med att Lantz bryter kontraktet och om inte tänker man väl att man i alla fall kan få något för den årslön man måste punga ut.

    • 3 december, 2014 @ 22:23 ärligt talat

      Sören är som kejsarens nya kläder – han har inte fått fram någonting. Paulsson är en talang som inte ens Börjesson kunde förstöra. Han är en katastrof för ÖIS. Autistisk, strykrädd och utser tidigt favoriter som aldrig behöver leverera för att bli uppflyttade. Sören är exakt det som öis skall göra sig av med.

      Sörens favoriter var ju hawunger, henke och hans bror(!). Paulsson var dissad av Sören ända tills han inte kunde ignoreras. Men Sören såg aldrig Paulsson. Kicka fanskapet.

    • 4 december, 2014 @ 09:03 Voldemort

      Även om jag gillar Sören som person är jag tyvärr böjd att hålla med. När man inte lyckas att plocka fram, eller blir av med, duktiga talanger under åren så måste man förr eller senare synas. Jag tycker att han har jobbat på övertid i Öis en längre tid….

    • 5 december, 2014 @ 08:01 Anonym

      Inget kan vara mer felaktigt. Det finns få som har ett så stort fotbollskunnande och näsa för kvalité som Sören. Glöm inte heller hur väl Öis presterade i förra årets U21-spel!

    • 5 december, 2014 @ 09:22 ärligt talat

      Bull shit. Finns inte en junior, förutom de uppflyttade, som har något positivt att säga om Sören. Och motståndet i U-21 var på dagisnivå, såg en handfull matcher.

    • 5 december, 2014 @ 09:41 Pirlo

      Jag vet inte om man kan säga att Djurgården och BP är dagis.

    • 5 december, 2014 @ 10:19 Harry

      ?

    • 5 december, 2014 @ 11:50 Harry

      Nu kan man vara lugn när vi har Hans Gren som talangansvarig för våra unga spelare, om det är som ni säger att Sören bara fått upp ett fåtal unga så är Hans Gren helt rätt.
      Hans Gren slaktade en hög med unga spelare i oktober så nu behöver vi inte oroa oss för att det skall komma upp några unga spelare från egna led på ett bra tag.
      Tror att Öis kommer att få svårt att få upp BRA unga spelare för vem vill gå till Öis pojk eller juniorlag efter allt som hänt i höst.

      Ps, eftersom jag varit nära Öis i några år nu så vill jag flika in att jag aldrig på ÖG hört någon av de unga spelarna som sagt något illa om Sören.
      Men det är säkert så att Sören fått sig en och annan känga, ju längre man är med så ökar risken att man få ta kritik.

    • 4 december, 2014 @ 21:25 Nikh

      Många kloka ord i det inlägget.

  10. 4 december, 2014 @ 01:40 Anonym

    Hur går det med förlängningen av kontrakten med Lindström, Ohlsson? kontraktslösa jätteduktiga spelare som borde spela högre upp i seriesystemet? har Örgryte råd att inte behålla dom? lär ju få en rejäl slant för dom framöver, Ohlsson genomgående bäste spelaren 2014 , endast Ericsson har visat i närheten av den klassen. Ohlsson i en fri offensiv roll kan trolla bor vilket div 1f örsvar som helst och Lindström som säkert skulle spela bättre med tränare som har en klar spelidé att presentera för spelarns vilket absolut inte varit fallet 2014, så otroligt osäkert agerande men han kan bli bättre på sikt om han har någon med mer erfarenhet bredvid sig på bänken. Forza ÖIS, lirarnas lag eller?

    Svara

  11. 4 december, 2014 @ 06:06 Gabriel

    Grattis!!!

    Svara

  12. 4 december, 2014 @ 09:09 Freddie

    Rakt från hjärtat, jag gillar inte Lantz. Jag hade hällre sätt någon annan som tränare, men att kicka honom tror jag inte gör saken bättre, och hur mycket jag en ogillar Lantz måste jag se på hela synvinkeln och titta efter vad som är bäst för ÖIS just nu – framtiden.

    Att ha honom kvar. Det svider att säga det, men att kicka honom och sätta in en ny tränare kommer bara skjuta upp på problemen, det är inte en ny tränare som behövs just nu, det som behövs är fler kilon i truppen, fler erfarna gubbar som ställer och styr.

    Ta er i kragen, se framåt. Låt aldrig tanken av att ”Vi spelar i d1 nu” ta över ens tankestyrning, det är där gubbarna faller.

    Svara

  13. 4 december, 2014 @ 18:34 Kommittén för Statssäkerhet

    Lantz var tydligen inte med VF-Torg i dag… Anledning? Han har varit ute och cyklat hela året…

    Svara

  14. 4 december, 2014 @ 20:24 Berggren

    Jonas Olsson nej tack han är en riktigt grå tråkmåns sämre än Lantz, locka hem Marcus Allbäck istället och visa lite glöd allt känns ju bara becksvart just nu i klubben.

    Svara

    • 5 december, 2014 @ 20:25 Boddah

      Ja, plocka även hem Hamrén, Johan Elmander, Afonso och Stuart McManus samtidigt!

    • 6 december, 2014 @ 08:15 Anonym

      Vi skall ha pengar till en trupp också.

    • 6 december, 2014 @ 14:09 Gabriel

      Spelande tränare?

  15. 6 december, 2014 @ 11:04 Till Harry

    Har du nånsin hört nån i öis säga nåt negativt om något på ög? Det är ju kärnan i problemet med öis att klubben bara består av konflikträdda jasägare. Utan SD hade ju ingen fått veta hur genomruttet allt är i öis.

    Svara

    • 6 december, 2014 @ 12:19 Harry

      Ja Hans Gren, sa rätt ut till mig vad han tyckte om juniorerna.
      Personligen tycker jag att det är den största missen Öis gjort på år och dagar att ta in honom i Öis.
      Tyvärr finns det fler på ÖG som snackar men inte står för det de sagt, man kör sitt eget tåg och skiter i andra.

  16. 6 december, 2014 @ 22:43 Berggren

    Är inte Jonas Thern klar som ny tränare snart, han känner väl Allbäck väl och kan INTE tacka nej liksom? ;-)

    Svara


Vill du svara John

Din e-postadress kommer ej att visas.

© 2015  Sambadefensiv   kontakt@sambadefensiv.se